حمله پهپادهای انفجاری به دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان - ادامه تنش در منطقه

 

دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو در منطقه الریاض درعربستان سعودی هدف حمله پهپادهای حامل مواد انفجاری قرار گرفت.

شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم آخوندی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند و خبرگزاریهای سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و دیگر رسانه های حکومت آخوندی به انتشار خبرآن پرداختند.
خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی هدف گرفته شده است.

رویترز گزارش داد: عربستان می گوید پهپادهای مملو از مواد منفجره روز سه شنبه به ایستگاه پمپاژ نفت در منطقه ریاض حمله کردند، عربستان این حمله را یک اقدام تروریستی خواند آنهم دو روز بعد از آنکه نفتکشها در ساحل امارات متحده عربی مورد خرابکاری قرار گرفتند.
خالد الفالح، وزیر نفت عربستان گفت، دو حمله اخیر در امارات و عربستان تولیدات نفت جهان راتهدید کرده و ضرورت مقابله با «گروه های تروریستی پشت چنین اعمال ویرانگری» از جمله شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در یمن را اثبات می کند.
رویترز هم‌چنین به نقل از یک شبکه تلویزیونی متعلق به شبه‌نظامیان حوثی‌ وابسته به رژیم ایران در یمن گزارش کرد: حوثیها حملاتی را با هواپیمای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان انجام داده‌اند ولی آنها اشاره‌‌ای به اهداف و زمان دقیق این حمله نکرده‌اند.

به گزارش العربیه وزیر نفت عربستان گفت، دو ایستگاه پمپاژ نفت که مورد حمله پهپادهای بمب گذاری شده قرار گرفتند، نفت را از حوزه‌های نفتی منطقه الشرقیه به بندر ینبه در ساحل غربی منتقل می‌کردند. در نتیجه این حمله ایستگاه شماره ۸ دچار حریق شد که این آتش خسارت‌های محدودی برجای گذاشت و کنترل شد. جریان نفت برای جلوگیری از آتش سوزی قطع شد.
وزیر نفت عربستان افزود: هدف حمله به خطوط لوله نفت با پهپاد اخلال در بازار جهانی نفت است... حملات اخیر به سعودی و امارات، نه تنها این دو کشور، بلکه جهان را هدف قرار داده است.

با حمله پهپادهای مزدوران رژیم در یمن به سکوهای نفتی عربستان، قیمت نفت در بازار جهانی روز سه شنبه افزایش یافت.
به گزارش رویترز قیمت نفت برنت با ۷۹ سنت افزایش در هر بشکه به ۷۱ دلار و دو سنت رسید. نفت غرب تگزاس نیز با ۶۴ سنت افزایش در هر بشکه، به قیمت ۶۱ دلار و ۶۸ سنت بفروش رسید.