سرخوردگی رژیم از اینستکس و برجام اروپایی



پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع در جلسه غیرعلنی سه شنبه گفت با وجود گذشت ۱۰ روز از فرصت ۲ ماهه ایران به اروپاییها برای اجرای تعهدات برجامیشان هنوز هیچ اقدام عملی از سوی آنان در این‌باره مشاهده نشده است.

حاجی دلیگانی در همین رابطه گفت:لاریجانی عنوان کرد اروپاییها در طول حدود یک سال گذشته از زمان خروج آمریکا از برجام اقدام عملی را درباره مسائل بانکی در قالب برجام صورت نداده اند.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی وابسته به دفتر خامنه ای گفت: ایتالیا و یونان خریدهای نفتیشان را متوقف کردند این نشان میدهد این نخریدن نفت از جمهوری اسلامی، سیاسی است.

کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم نیز گفت: اگر اتحادیه اروپایی، موضوع هسته ای ایران را به شورای امنیت ببرد، در واقع این معاهده از بین خواهد رفت و فکر نمیکنم دیگر این معاهده پا برجا بماند. وی اقدامات اروپاییها برای حفظ برجام از قبیل راه اندازی اینستکس یا SPV را ناکافی و فاقد کارایی دانست.

در همین حال، حکومت آخوندی گزارش رویترز در مورد این که رژیم شرایط ادامه برجام را به صدور یک و نیم میلیون بشکه نفت به اروپا مشروط کرده، به سرعت تکذیب کرد. سخنگوی وزارت خارجه گفت: پرداختن به اینگونه خبرسازیها میتواند به تخریب فضای مورد نیاز برای یک دیپلماسی جدی در شرایط کنونی منجر شود.