کنفرانس در مکه در مورد حملات رژیم به کشتی ها و مراکز نفتی

 

همزمان با برگزاری کنفرانس اسلامی، دوکنفرانس سران عرب و سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در باره حملات رژیم و مزدورانش به مراکز نفتی عربستان و کشتیها در سواحل امارات در مکه، برگزار می شود

رویترز روز پنجشنبه تحت عنوان «عربستان رهبران عرب را در ارتباط با حملات علیه سایتهای نفتی گردهم می آورد»، نوشت: رهبران عرب روز پنجشنبه در عربستان در جلساتی اضطراری خواستار آن هستند که پیامی قوی به رژیم ایران بدهند که کشورهای منطقه بدنبال حملات علیه سایتهای نفتی خلیج فارس از منافعشان علیه هر تهدیدی دفاع خواهند کرد.
رویترز افزود: یک مقام امنیتی ارشد آمریکا گفت مین های ساخت رژیم ایران قریب به یقین در عملیات حمله به نفتکش ها استفاده شده است. همزمان، ابراهیم العساف وزیرخارجه عربستان در گردهمایی همتایان خود در جده که در آستانه جلسات سران برگزار شد، گفت: با این حملات بایستی با قدرت و قاطعیت برخورد شود. امیر ترکی فیصل نیز در العربیه نوشت: در حالیکه رهبران این اجلاس محتمل است چگونگی اجتناب از جنگ را مورد بحث و گفتگو قرار بدهند، ملک سلمان مصمم است از عربستان و منافع کشورهای عربی دفاع کند و همه اینها در بحبوحه افزایش تنشها بین آمریکا و رژیم ایران رخ می دهد.


خبرگزاری عربستان گزارش داد سلاحهای ساخته شده توسط رژیم ایران که از سوی شبه نظامیان حوثی علیه عربستان استفاده شده، در نمایشگاهی در معرض دید رهبران ۵۶ کشور و نزدیک به ۴۰۰ خبرنگار قرار گرفته است.
این سلاحها شامل موشک ها، پهپادها، پرتابه های نظامی و بقیه ماشین آلات نظامی ساخت رژیم ‌آخوندی است و در نمایشگاهی در فرودگاه بین المللی جده، همزمان با برگزاری اجلاس کنفرانس اسلامی و نشست های اضطراری سران عرب و سران کشورهای حوزه خلیج فارس برای بحث پیرامون پیامدهای حملات پهپادی اخیر به سایتهای نفتی عربستان و حملات به کشتیها در ساحل امارات، در نمایشگاهی در فرودگاه بین المللی جده به نمایش گذاشته شده است.


به رغم عدم دعوت عربستان، رژیم نماینده یی به اجلاس سران کشورهای اسلامی در عربستان می فرستد.
خبرگزاری آر تی روسیه نوشت: روز چهارشنبه عباس عراقچی معاون ظریف اعلام کرد رژیم آخوندی ایران در کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی در مکه حاضر خواهد شد اما نه در سطح بالا». این اظهارات عراقچی درحالی است که یک خبرگزاری رژیم ایران نوشته است، عربستان دعوتی از رژیم ایران برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که روز جمعه در شهر مکه مکرمه برگزار میشود به عمل نیاورده است.