غرق شدن کودکان معصوم در برکه آب در حاکمیت منحوس ولایت فقیه

 

روز چهارشنبه سه دختر ۷ و ۹ ساله دانش آموز در بخش پْلان چابهار در برکه آب آشامیدنی روستای ولی محمد بازار افتاده و غرق شدند.

هوتگ‌ها یا برکه های آب،استخر مرگ کودکان معصوم
کودکان همچنان طعمه هوتگ‌ها
۴ نفر از یک خانواده و فامیل در گودال آبی در زیردان غرق شدند
هوتگ؛ منبعی برای تامین آب روستائیان و احشام یا استخر مرگ
"هوتگ‌ها" قاتل جان کودکان روستاهای سیستان و بلوچستان
غرق شدن ۳ دختر بچه در منطقه دشتیاری. قربانیان می‌خواستند آب به خانه ببرند/ نبود آب لوله‌کشی عامل بروز فاجعه
امسال پنج کودک در "هوتگ" به عنوان منابع آب مشترک میان دام و انسان در منطقه بلوچستان غرق شده‌اند.

یک پیرمرد هم در هفته های گذشته در هوتگ غرق شد.
هوتک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتاً بزرگی در روستاهای چابهار است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد، هوتک ها محلی برای تأمین آب شست و شوی لباس، حمام و حتی آشامیدن آب تبدیل‌شده است. که گاهی حیوان مرده نیز در آن پیدا می‌شود.این گودال ها در زبان هموطنانمان در منطقه بلوچستان به هوتگ مشهور است. این چاله‌های پر از آب گل‌آلود و زالو، سهم روستاهای این منطقه از تأمین آب آشامیدنی است.
در قرن بیست و یکم و در حاکمیت چپاولگر و تبهکار آخوندی، هوتگ ها که قدمتی چند هزار ساله دارند، تنها منبع آب برای رفع تشنگی موجودات زنده و کشاورزی در بیش از ۴۰۰ روستای در محدوده شهرستان چابهار هستند. منابعی که نه تنها عامل بسیاری از بیماریهای عفونی و پوستی ست، بلکه هر سال چند بار شاهد حوادث تلخی نظیر غرق شدن کودکان و اهالی روستاها است.
مردم این روستاها حدود ۵ کیلومتر در هوای گرم و گاهی پای پیاده و با چارپا برای تهیه آب آشامیدنی خودشان را به هوتک روستاها می رسانند.
سهم آب هر خانواده اگر تانکر آبرسانی به روستا برسد برای هرروز تنها ۱۵ لیتر آب است که جوابگوی مردم نیست و انها مجبورند از آب هوتک ها که بسیار گندیده و بودار است به‌اجبار استفاده کنند.
دو هزار هوتک غیربهداشتی در چابهار وجود دارد که نیاز به لایروبی و بهسازی دارند.
بی آبی در منطقه چابهار بیداد می کند و عامل خشکی این روستاها و مزارع و درختکاری های آنها سد‌سازی روی رودخانه کاجو است که از سال ۱۳۹۰آغاز شد که باعث تغییر شرایط منطقه شد و دشت سرسبزی که در آن انواع حیوانات و پرندگان زندگی می‌کردند، به زمین‌های خشک و بایر تبدیل شد.
مردم در این روستاها بدون امکانات پزشکی، برق و آب زندگی می‌کنند،سال هاست که طرح لوله کشی و آبرسانی به این روستاها مطرح شده اما هیچ اقدامی از طرف دولت آخوندی که ۴۰ سال است تنها به چپاول چند صد میلیاردی خود و ایادی اش فکر می کند انجام نشده است. یک کارگزار رژیم اعتراف می کند بخاطر ۶۰۰ متر لوله و ۵۰۰ متر کابل و یک عدد ترانس دو سه هزار نفر از بی آبی رنج می‌برند و از آب هوتک‌ها استفاده می‌کنند.
چابهار همجوار آب های اقیانوس هند و دریای عمان است و با احداث یک کارخانه آب شیرین کن و تکمیل شبکه های آبرسانی پایین دست سد زیردان و سد پیشین بسیاری از مشکلات مردم حل می شود اما هیچ انتظاری از رژیم آخوندی که ۴۰ سال است مردم آنرا تجربه کرده اند نیست. و مشکل بی آبی مردم چابهار و همه مشکلات مردم سراسر ایران تنها زمانی حل خواهد شد که ایران از یوغ آخوندهای دینفروش و چپاولگر آزاد شود.