تناقضات لاینحل در استبداد دینی و رژیم قرون وسطایی - فضیحت دو گانه گویی خامنه ای از۶۸ تا ۹۸

 

در سالمرگ خمینی دجال و ضد بشر، و دزد بزرگ انقلاب مردم ایران، تناقضات لاینحل در استبداد دینی و رژیم قرون وسطایی آخوندها که آن را با سرقت انقلاب مردم ایران و سرکوب و قتل عام سازندگان انقلاب ایجاد کرد.

فضیحت دو گانه گویی خامنه ای از۶۸ تا ۹۸وقتی رئیس جمهور خمینی بود ساختار قانون اساسی اشکال داشت وقتی ولی فقیه شد ساختار ایرادی ندارد!

خامنه ای، رئیس جمهور خمینی-سال ۶۸: «حالا ما بعد از ۱۰ سال تجربه، من هشت ساله که تقریبا در راس قوه مجریه هستم شاید کمتر کسی در رابطه با قانون اساسی از لحاظ اجرا بقدر من تجربه داره. من هشت ساله که بعنوان کسی که می خواسته قانون اساسی اجرا بشه و رئیس قوه مجریه هم بوده با این مسئله سروکار دارم. گمان می کنم مسئولین بالای دیگر جمهوری اسلامی برادرمون آقای نخست وزیر و بعضی از برادران دیگر عینا همین استتناج من رو اونها هم دارند. هر کسی که سروکار داشته یعنی میدونه اینجوری که در قانون اساسی ما تشکیلات قوه مجریه ترسیم شده اینجوری نمی شه مملکت رو بدرستی و با قدرت اداره کرد این مشکله. تشتت و پراکندگی بیش از آن مقداری است که مجازه. در یک تشکیلات درست و مقتدر. یک مقدار از نیروها بایستی قدرتها بایستی یک جا متمرکز بشه البته هر کسی که قدرت متمرکز داشت کارش به دیکتاتوری نمیرسه نمی کشه اگر دستگاه نظارتی نباشه، اگر کنترلی از سوی نمایندگان مردم نباشد، اگر دستگاه قضایی مقتدری نباشه بله حرکت به سمت دیکتاتوری از جاهای کوچکی آغاز میشه و به جاهای بزرگی می رسه. اما اگر چنانچه قوه مقنه آگاه بصیر هوشیاری وجود داشته باشه و قوه قضائیه مستقل زرنگ قوی هوشیاری باشد، در راس قوه مجریه اگر کسانی هم باشند که امکانات و قدرتهای قوه مجریه در قبضه اونها باشه نمی تونن تخلفی بکنن می تونن خوب اداره بکنن اما تخلف نه. می توان جلوی تخلفات اونها رو گرفت. قانون اساسی رو دستکم نگیرید. چیز کوچکی نگیرید. نگید حالا قانون اساسی به نون و آب و برق و اتوبوس و بقیه چیزهای ما چه ارتباطی داره نه. همه اینها ناشی از قانون اساسی است. تمام امور مملکت همه چیزهایی که شما در زندگی شخصی تون و در زندگی اجتماعی و در کار اقتصادی و در کار سیاسی و در کار نظامی باهاش مواجه می شید از خوب و بد و تلخ و شیرین به نحوی به قانون اساسی ارتباط داره سرچشمه اونجاست.

خامنه ای در واکنش به اختیارات خواهی روحانی۱خرداد ۹۸ -ساختار قانونی اساسی ساختار خوبی است و اشکالی ندارد ما کارگزاران اشکال داریم.

خامنه‌ای ۱خرداد ۹۸:‌ «یکی از دوستان سؤال کردند از ناطقین محترم که «اشکالاتی که امروز ما در جامعه مشاهده میکنیم همین کمبودها و همین اشکالاتی که شماها بعضی‌اش را گفتید- این به ساختار برمیگردد یا کارگزاران؟» ساختار قانون اساسی ساختار خوبی است، یعنی اشکالی ندارد؛ البته ساختارها در طول زمان تکمیل میشوند،
به ‌هر حال، من در ساختار مشکلی نمی‌بینم. بله، ما کارگزارها اشکال داریم؛
اشتباه ماها هم مثل اشتباه‌ اشخاص عادی نیست؛ ما وقتی اشتباه میکنیم، اشتباهمان شکافهای بزرگی در متن جامعه به وجود می‌آورد.

تکرار اختیارات خواهی روحانی ۴-خرداد ۹۸ - ما در شرایط فعلی نیاز به ساز و کار روان تری داریم - اختیارات فرماندهی مهم است و الا به جایی نمی رسیم

آخوند روحانی ـ ۴خرداد۹۸: «اصلا بحث این نیست که حالا امروز مشکل ما این است که دولت از چه اختیاراتی برخوردار است!!! به نظر من اگر قانون اساسی اجرا بشود دولت اختیارات کافی را طبق قانون اساسی دارد اما شرایط جنگ با شرایط عادی متفاوت است ما چرا در شرایط جنگ هشت ساله تمام اختیارات کشور را در یک شورا جمع کردیم. تمام اختیارات شورای عالی پشتیبانی جنگ تمام اختیارات با او بود. قانون را می‌توانست اصلاح بکند دستور می‌توانست بدهد اصلا همه کاره بود امام تمام اختیارات را به این شورا داد آنچه من می گویم این که ما در شرایط فعلی نیاز به ساز و کار روان تری داریم و این را من به صراحت از اولین روزی که تحریم جدید آغاز شد خدمت رهبری من گفتم، گفتم امروز کشور فرمانده می‌خواهد امروز جنگ است و این جنگ فرمانده می‌خواهد و خدمت ایشان گفتم که بهترین فرمانده شخص شما هستید ما هم همه مطیع هستیم شما فرماندهی را به عهده بگیرید. ایشان فرمود نه و بعد فرمود خودتون باید فرماندهی را به عهده بگیرید. اشکال ندارد هر کس می‌خواهد فرمانده بشود هیچ مهم نیست اما اختیارات فرماندهی مهمه و الا خوب اناء(عربی) فرمانده نتیجه! به جایی نمی رسیم که ما، اختیارات فرماندهی مهم است. فرمانده اگر با اختیارات فرماندهی باشد نه اینکه بدون فرماندهی کشور از دست می‌رود من این رو نمی گویم تمام بحث من این است که در این جنگ با آمریکا ما هزینه کمتر بدهیم همین».