ژنرال جیمز جونز:‌ رژیم ایران حامی شماره یک ترور است، باید هرچه بیشتر فشار را بالا برد

 

ژنرال جیمز جونز در مصاحبه با هیل گفت: رژیم ایران دولت شماره یک حامی ترور است و باید هرچه بیشتر فشار روی آن را بالا برد.

ژنرال جیمز جونز اولین مشاور امنیت ملی رئیس جمهورقبلی آمریکا و فرمانده اسبق نیروهای آمریکا در اروپا که با تلویزیون هیل صحبت می کرد در مورد سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا علیه رژیم گفت: رژیم ایران، حکومت شماره یک حامی ترور در جهان است. از جنگ یمن حمایت می کند و تلاش می کند آفریقای شمالی وصحرای آفریقا را بی ثبات کند و نشان داده است که از این سیاست خود دست برنداشته. بنابر این این سیاست درست است و هرچه بیشتر باید فشار بر ایران را بالا برد.
فکر می کنم این فشار جرقه یی برای مردم ایران باشد و آنها را ترغیب کند باور کنند که آینده یی بهتر با دولتی متفاوت خواهند داشت.
ژنرال جونز در رابطه با تحریم های آمریکا علیه رژیم گفت: رژیم ایران هیچ تصوری از اینکه رئیس جمهور ترامپ چه می خواهد بکند ندارد و این چیز خوبی است. یک روز ممکن است از خواب بیدار شوند و ببینند نیروی دریایی ای که داشته اند دیگر ندارند. این برای چنین رژیمی مفید است.
اما از طرف دیگر تحریمهای اقتصادی و ساختن ائتلافی از کشورهای متحد که می فهمند مماشات جواب ندارد مفید است.
ژنرال جونز در مورد خروج دولت ترامپ از برجام گفت: به عقیده من حرکت درستی بود. ما قرار داد بدی امضا کردیم قیمت زیادی برایش دادیم... فکر می کردیم رژیم ایران به حقوق بشر بیشتر احترام خواهد گذاشت اما این اتفاق نیفتاد و نخواهد افتاد و ما با یک استبداد مواجهیم و این سیاست تنها راهی است که وادار می شود کنار برود.
وی اضافه کرد: زمانی هست که ما می فهمیم یک اشتباهی شده است و انتظاراتی که داشتیم محقق نشده و در مجموع کل کارهایی که این رژیم دارد در سطح جهانی می کند یا با مردم خودش می کند غیرقابل بخشش است.
من نمی فهمم که جامعه بین المللی چطور هنوز با این رژیم بعنوان یک دولت تنظیم رابطه می کند.