گفتگو درباره رژیم ایران در دیدار رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مراسم سالگرد پیاده شدن نیروهای آمریکایی در نرماندی در فرانسه بسر می برد، و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در باره رژیم آخوندی گفتگو کردند.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ماکرون گفت: وقتی من به ریاست جمهوری رسیدم رژیم ایران به طور واقعی یک حکومت تروریست بود. آنها هنوز هم هستند.
وی افزود: من فکر نمیکنم که آمریکا و فرانسه اختلاف نظری در مورد رژیم ایران داشته باشند. نه من و نه رئیس جمهور فرانسه خواستار این نیستیم که رژیم ایران تسلیحات هسته یی داشته باشد.
رئیس جمهور آمریکا هم چنین گفت: من درک میکنم که رژیم ایران بخواهد مذاکره کند، ولی آنها نمیتوانند تسلیحات هسته‌یی داشته باشند.
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: آمریکا و فرانسه درباره رژیم ایران اهداف یکسانی را دنبال میکنند. وی تاکید کرد،«عدم دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته ای»، «کاهش فعالیت موشکهای بالیستیک »، «کنترل اقدامات منطقه ای» و «صلح در منطقه»، به عنوان اهداف مشترک آمریکا و فرانسه هستند.
وی افزود: ما این ۴هدف را داریم و با یکدیگر برای تحقق آنها کار می‌کنیم. مسائل اصلی اینها هستند و سایر مسائل، موضوعات تکنیکی است.