سراسیمگی رژیم از هشدار وزیر خارجه آمریکا با نزدیک شدن ضرب الاجل اف ای تی اف

 

درحالی که ضرب الاجل اف ای تی اف برای تن دادن رژیم آخوندی به کنوانسیونهای پالرمو و سی اف تی نزدیک میشود، دیکتاتوری بحران زده آخوندها و سپاه تروریستی پاسداران از هشدار وزیر خارجه آمریکا دراین رابطه سراسیمه شده است.

مایک پمپئو روز جمعه ۱۰خرداد در کنفرانس خبری مشترک با هایکو مارس وزیر امور خارجه آلمان گفت: «همانطور که ما از اصلیترین حکومت حامی تروریسم در جهان انتظار داشتیم، (رژیم ایران) تصمیم گرفته تعهدات خود را در قبال اف.ای.تی.اف انجام ندهد. امروز من از (این رژیم) می خواهم هر دو معاهده را بدون تأخیر و بدون هیچگونه حق شرطی به تصویب برساند».

به دنبال این هشدار وزیر خارجه آمریکا، خبرگزاری سپاه پاسداران روز دوشنبه ۱۳خرداد نوشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خواستار تصویب فوری و بدون حق شرط لوایح مرتبط با FATF یعنی لوایح الحاق به کنوانسیونهای پالرمو و CFT توسط جمهوری اسلامی شده است.
تاکنون چندین بار مقامات وزارت خزانه داری آمریکا بر ضرورت اجرای درخواست های FATF بخصوص تصویب لوایح مذکور تاکید کرده بودند.
سپاه پاسداران افزود: خبرها حاکی از آن است که کنوانسیونهای مرتبط با FATF، در دستور کار جلسه چهارشنبه هفته آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.

سپاه پاسداران روز پنجشنبه نیز تحت عنوان «تکمیل پازل تحریمهای نفتی آمریکا با الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون پالرمو» نوشت: یکی از مؤثرترین راههای بیاثر کردن تحریمهای نفتی آمریکا، صادرات نفت از طریق عرضه نفت در بورس است. با این وجود، اگر ما یکی از لوایح درخواستی FATF یعنی الحاق به کنوانسیون پالرمو را تصویب کنیم، عملا این راهکار بیاثر خواهد شد.... از نظر آمریکا هر گونه خرید نفت ایران، مصداق قاچاق بوده و جرم محسوب میشود. به همین دلیل، در صورت پیوستن به کنوانسیون پالرمو، جمهوری اسلامی به کشورهای عضو تعهد خواهد داد در جهت شناسایی و مجازات خریداران نفت از طریق بورس با کشورهای دیگر از جمله آمریکا همکاری اطلاعاتی و قضایی داشته باشد. این امر بدین معناست که نظام یا باید به دست خود راه بیاثر کردن تحریمهای آمریکا را ببندد و یا اینکه پاسخگوی اتهامات جدیدی باشد که درباره وجود پولشویی و قاچاق مطرح میشود. (به همین خاطر) انتظار می رود اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو، راه تشدید فشارهای اقتصادی علیه ایران را ببندند.