آمریکا بزرگترین گروه پتروشیمی رژیم آخوندی را تحریم کرد

 

بعد از ظهر جمعه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، بزرگترین و سود آورترین گروه پتروشیمی رژیم ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در ارتباط با قرارگاه سپاه پاسداران (ضد خاتم الانبیاء) تحریم میکند.

دفتر کنترل داراییهای خارجی علاوه بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شبکه وسیع ۳۹ شرکت، شعبات و نمایندگیهای فروش مستقر در خارج کشور، را نیز لیست گذاری میکند.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه شرکتهای پتروشیمی و شعباتش ۴۰ درصد ظرفیت تولید کل پتروشیمی رژیم را در دست دارند و مسئول ۵۰ درصد کل صادرات محصولات پتروشیمی ایران هستند.
وزیر خزانه داری آمریکا استیون منوچین گفت، ما با هدف قرار دادن این شبکه قصد داریم عناصر کلیدی بخش پتروشیمی رژیم ایران را که از سپاه پاسداران حمایت مالی میکنند از منابع مالی محروم کنیم.
منوچین افزود: این اقدام هشداری است که ما به هدف قرار دادن گروهها و شرکتها در بخش پتروشیمی و بخشهای دیگر که از سپاه پاسداران پشتیبانی مالی میکنند، ادامه خواهیم داد.


سیگال مندلکر معاون خزانه‌داری آمریکا گفت: سپاه پاسداران به‌طور سیستماتیک در بخشهای حساس اقتصاد ایران نفوذ می‌کند تا به خزانه خود بیفزاید. و در همان حال درگیر در مجموعه‌یی از فعالیت‌های شرورانه دیگر است.

اطلاعیه می‌افزاید: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس قراردادهای صدها میلیون دلاری در اختیار سپاه پاسداران قرار می‌دهد. سپاه پاسداران و شرکتهای وابسته به آن از قبیل بنیاد تعاون بسیج و قرارگاه خاتم الانبیاء بر بخشهای تجاری و مالی ایران سلطه دارند. و تجارتهای چندمیلیارد دلاری را کنترل میکنند. آنها منافع گسترده  اقتصادی در بخشهای صنایع دفاع، ساخت و ساز، هواپیمایی، نفت، بانک، فلزات، خودرو سازی و معدن را تصاحب می‌کنند. سود حاصل از این فعالیتها طیف اقدامات شرورانه سپاه  پاسداران را تامین مالی می‌کند، فعالیتهایی از قبیل گسترش سلاحهای کشتار جمعی و نحوه ارسال آنها حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر در داخل و خارج کشور.
اطلاعیه خزانه‌داری آمریکا در ادامه می‌افزاید در سال ۲۰۱۸میلادی وزارت نفت رژیم ایران ۱۰پروژه نفتی و پتروشیمی به ارزش ۲۲میلیارد دلار را در اختیار قرار خاتم سپاه پاسداران قرار داد. ارزش این قراردادها ۴برابر بودجه رسمی سپاه بودند. در پایان سال ۲۰۱۶میلادی وزیر نفت رژیم ایران از قرارگاه خاتم سپاه پاسداران خواست که سرمایه‌گذاری و حضورش را در بخش صنعت نفت و پتروشیمی ایران گسترش دهد.
اطلاعیه خزانه‌داری آمریکا در ادامه فهرست شرکت های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که امروز تحریم شده اند را به شرح زیر اعلام کرده است:

    شرکت پتروشیمی اروند
    شرکت پتروشیمی  آب نیرو بندرامام
    شرکت پتروشیمی بسپاران بندر امام
    شرکت پتروشیمی فرآورش بندر امام
    شرکت پتروشیمی خوارزمی بندر امام
    شرکت پتروشیمی کیمیا بندر امام
    شرکت پتروشیمی بندر امام
    شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا
    شرکت پتروشیمی فجر
    شرکت پتروشیمی هنگام
    شرکت کود شیمیایی اوره هرمز
    شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی ایران
    شرکت مدیریت توسعه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایران
    شرکت پتروشیمی کارون
    شرکت پتروشیمی خوزستان
    شرکت کود شیمیایی اوره لردگان
    شرکت پتروشیمی مبین
    شرکت مدبران اقتصاد
    شرکت پتروشیمی نوری
    شرکت پتروشیمی پارس
    شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد
    شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس
    شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
    شرکت تجارت صنعت خلیج فارس
    شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس
    شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی