فرمانده سنتکام: تقویت نیروهایمان رژیم ایران را وادار به تجدید محاسبه کرد

 

ژنرال مککنزی، فرمانده سنتکام، گفت تقویت حضور نیروهای آمریکا در منطقه، رژیم ایران را وادار به تجدید محاسبه کرده، ولی خطر همچنان جدیست و اگر نیاز باشد، درخواست اعزام نیروهای بیشتر میکنیم.

وی به ان بی سی گفت:تهدید از طرف رژیم ایران در حال تکوین است و به همین دلیل ما وارد وضعیت تهاجمی تری شده ایم و در مرحله هشدار تاکتیکی هستیم.

ژنرال فرانک مک کینزی، فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) اعلام کردحضور نیروهای آمریکا در خاورمیانه باعث شد رژیم ایران عقبنشینی کند و پس از تغییر آرایش نیروهای آمریکا در منطقه، این رژیم گامی به عقب برداشته و در محاسبات خود تجدیدنظر کند.
آسوشیتدپرش گزارش داد: فرمانده سنتکام میگوید: هنوز زود است که بتوان نتیجه گرفت رژیم ایران از برنامه برای حمله به اهداف آمریکایی صرفنظر کرده است. ما مشغول بررسی این موضوع هستیم و اگر نیاز باشد، درخواست اعزام نیروهای بیشتر به منطقه برای افزایش قدرت دفاعی نیروهای آمریکایی را مطرح میکنیم.
ژنرال مککینزی همچنین گفت: یکماه پیش و زمانی که درخواست نیروهای بیشتر را مطرح کردیم، رژیم ایران و نیروهای نیابتیاش در زمینه ایجاد تهدید برای نیروهای آمریکایی پیشروی کرده بودند و هماکنون نیز درخواست ما برای اعزام نیروهای بیشتر به منظور تقویت توان دفاعی ایالات متحده در منطقه از دستور کار خارج نشده است.

ژنرال مک کینزی، فرمانده سنتگام در مصاحبه با ان.بی.سی نیز هشدار داد، رژیم ایران یا دست نشاندگانشان هر لحظه ممکن است یک حمله را علیه نیروهای آمریکا به اجرا درآورند. و فکر میکنم این حمله قریبالوقوع است. تنشها همچنان بالاست و به همین خاطر ما مستمرا وضعیت نیروهایمان را در این منطقه ارزیابی میکنیم.
وی که پس از سلسله ملاقاتهایی با نخستوزیر و وزیر دفاع عراق با ان.بی.سی مصاحبه میکرد، گفت: بواقع معتقد نیستم که تهدید کم شده باشد و باور ما این است که هنوز تهدیدات واقعی هستند.تهدید از طرف رژیم ایران در حال تکوین است و ما به همین دلیل وارد وضعیت تهاجمی تری شده ایم و در مرحله هشدار تاکتیکی هستیم.