زنگنه، وزیردر هم شکسته نفت: یکی از سخت‌ترین مقاطع تاریخی پس از ۴۰ سال

 

بیژن زنگنه، وزیر در هم شکسته نفت حکومت آخوندی، در مصاحبه ای با خبرگزاری مجلس رژیم پیرامون وضعیت نظام ولایت فقیه را یکی از سخت ترین مقاطع تاریخی آن پس از ۴۰ سال اعلام کرد.

وی گفت: در این شرایط من نمی توانم یک سری مسائل را افشا کنم. بعضی ها می خواهند با فشار آوردن، من را در یک موضعی قرار دهند که برخی فعالیت هایمان را افشا کنم.
وزیر نفت حکومت آخوندی گفت: تحریمهای هوشمند آمریکا به نقطه‌ای رسیده است که تمامی راهها را برای مقابله با تحریمها مسدود می‌کند. آمریکا در دوره جدید راه‌های دور زدن تحریم ها را سخت‌تر کرده است و ما برای گذر از این شرایط مبارزه سنگینی می‌‌کنیم.
وی افزود: بنادر کشورهای دیگر تحریم می‌شود و در دوره قبلی تحریم‌ها سازمان ملل متولی و پیگیر بود، اما در حال حاضر شخص آمریکا پیگیر است و اراده‌اش برای اعمال این تحریم‌ها چندین برابر گذشته بوده و سازماندهی مفصلی کرده است، آمریکایی‌ها در این ۵- ۶ سال اخیر در موضوع تحریم‌های به اصطلاح هوشمند به بلوغی شیطانی رسیده‌اند، یعنی به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌خواهند جلوی تمامی راه‌های ما برای مقابله با تحریم‌ها را بگیرند.
وزیر نفت رژیم گفت: فرق این دوره با زمان جنگ در این است که آن زمان‌ ما می‌توانستیم هر میزان، نفت مورد نظر خود را بفروشیم، از نظر تامین کشتی نیز مشکلی نداشتیم و البته می‌توانستیم پول نفت را از هر بانکی در جهان دریافت کنیم و با آن، هر کالایی را هم خریداری کنیم اما اکنون فروش نفت، تامین کشتی و جا به جایی پول و حتی خرید بسیاری از کالاها با مشکل رو به رو شده است. این دوره از تحریم حتی با تحریم دوره‌ گذشته هم بسیار متفاوت است، درواقع شدیدترین تحریم‌های سازمان یافته تاریخ، علیه (نظام) اعمال و تجربه می‌شود، بنابراین باید بدانیم با چه جنگ شدیدی درگیر هستیم. اگر این شدت و سختی درک نشود دچار ارزیابی‌های غلط می‌شویم.

وی ادام داد:‌ «ببینید الان فرقش چیه ما درآن زمان هرچقدرنفت می خواستیم می توانستیم بفروشیم پولش هم کشتی هم مشکل نداشتیم میتوانستیم بگیریم پولش هم درهربانکی میخواستیم می گرفتیم و هرجنسی هم می خواستیم بخریم باهاش میتوانستیم مبادله کنیم الان ما نفت مان مشکل داره جابجایی پول مان مشکل داره کشتی برایمان مشکل داره.
زنگنه وزیر نفت رژیم گفت: توتال تمام تلاش خود را از طریق دولت فرانسه به کار بست تا از دولت آمریکا مجوز فعالیت و معافیت بگیرد اما نتوانست، نه اینکه عمدی در کار باشد که بخواهد فعالیت پروژه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را متوقف کند، خیر، این شرکت تمام تلاش خود را کرده اما نتیجه‌ای نداشته است، شرکت چینی نیز چنین وضعیتی دارد».
وی افزود: اما در حال حاضر حتی یک کشور هم وجود ندارد که معافیت نفتی برای خرید نفت از ایران داشته باشد و حتی میعانات گازی نیز به لیست تحریم‌ها اضافه شده و تحریم‌های کشتیرانی و بانکی هم شدیدتر از دوره قبل شده است.
همچنین کشور چین در دوره قبلی که تحریم بودیم، واردات نفت خود از ایران را کاهش نداد، اما در این دوره بعد از ماه می هیچ برداشتی نداشته است.
بیژن زنگنه گفت: شاید روزانه ۱۰ نفر برای خرید نفت به ما مراجعه می‌کردند که ۷۰ درصد آنها مشتری واقعی نیستند. محتمل است که بخواهند اطلاعات بگیرند که ما چطور نفت می‌فروشیم و چطور می‌خواهیم پول‌های‌مان را دریافت ‌کنیم، می‌خواهند از تمام سیستم ما سر در ییاورند.
زنگنه وزیر نفت ورشکسته رژیم گفت: مجاهدین در کاخ سفید نفوذ کرده اند. آقای بولتون نماینده مجاهدین درکاخ سفید است. در کاخ سفید مجاهدین علیه ما کارمی کنند ما چرا نباید با هم مهربان باشیم و چرا بایکدیگر همدل نیستیم!.

میگم فقط باید با هم بسازیم با هم مهربان باشیم الان ما خیلی با هم خشن ایم اینجوری چرا با هم رفتارمیکنیم ما یک مجموعه ایم با هم باید مهربان باشیم منافقین الان تو کاخ سفید نفوذ کرده اند ما فراموش می کنیم؟ "آقای بولتون" الان نماینده منافقان در کاخ سفید است!، اونجادارند علیه ما کار می‌کنند، ما با هم چرا مهربان نیستیم؟‌.