آخوند روحانی: بی سابقه ترین تحریم و فشار تاریخی

 

آخوند روحانی ساعاتی قبل از ورود نخست‌وزیر ژاپن در جلسه کابینه خود تحریمها علیه رژیم را بی سابقه ترین تحریم و فشار تاریخی و بالا تر از تحریم صد درصد و فشارهای فصل ۷منشور ملل متحد توصیف کرد.

وی در عین حال با سخافت گفت رژیم ازشرایط خوبی برخور دار است!.
وی ادامه داد:‌«شرایط کشور ما علیرغم آنچه که بدخواهان ما تبلیغ می کنند و می گویند، بحمدالله امروز یک شرایط بسیار خوبی هست!!!، شرایط بسیار خوب معنای آن این نیست که مردم سختی ندارند، مشکلات ندارند، همه مشکلات حل شده، نه این جوری نیست. اما مردم ما می‌دانند بی سابقه ترین تحریم و فشار تاریخی در طول یکسال اخیر بر ملت ایران وارد شده است. هیچ در تاریخ شما سراغ ندارید حتی کشورهایی که از طریق سازمان ملل و فصل ۷ تحریم شدند، تحریم صد در صد شدند، بازهم این فشار نبوده این فشاری که امروز بر ایران هست. و کاری که آمریکایی ها امروز نسبت به ایران انجام می دهند بی تردید از نمونه‌های بارز تروریسم اقتصادی است، اینکه وزیر خارجه یک کشور اروپایی می آید ایران و به صراحت به رئیس‌جمهور ایران می‌گوید که آمریکا در این مسیر حتماً اشتباه کرده و خطا کرده، خیلی مهم استم و من می خوام خدمت ملت ایران بگویم که ظرفیت فشار به پایان رسیده، یعنی هرچه آمریکا می خواست بر مردم ما فشار بیاورد این را رساند به اوجش و از امروز به بعد این تهدید و این فشار ظرفیتش را از دست خواهد داد و تخلیه خواهد شد.
من تردید ندارم ما با همدلی و وحدت می توانیم این مسیر را به خوبی عبور بکنیم و بدخواهان مان را مجبور می کنیم که، آنها را مجبور می کنیم که بیایند پای میز حق، پای میز عدل، پای میز مذاکره، پای میز منطق و بپذیرند اشتباه خودشان را و درک کنند که راهشان راه اشتباهی بود».
رئیس جمهور ورشکسته ولایت فقیه، برای سرپوش گذاشتن بر اوضاع بحرانی رژیم و جنگ گرگها در رأس نظام، به مجیزگویی از خامنه ای پرداخت و گفت: شرایط اقتصادی ما آهنگش به سمت یک آهنگ مطلوب داره پیش می رود.
وی ادامه داد:‌ «مسئولین کشور امروز نظر متحد و واحدی دارند،!!! با مقام معظم رهبری صحبت کند، می بیند کلام یکی هست،!!! راه یکی هست، نظرات عین هم هست، نه مسئولین رده بالا، به نظر من همه مردم همه فرهیختگان جامعه ما امروز یک نظر واحدی دارند همه می دانند که مقصر اصلی آمریکاست، هیچکس یک نفر در ایران تردید در این ندارد. حالا ممکن بود اگر ما در مسئله برجام یک اقداماتی ما آغاز می‌کردیم یک کسی تردید می کرد می گفت آقا شما شروع کردید شما تعهد را شکستید ولی نه تنها ما تعهد را نشکستیم بلکه یک سال تمام هم صبر کامل کردیم، به همین دلیل هم هست که امروز الحمدالله شرایط اقتصادی ما آهنگش به سمت یک آهنگ مطلوب داره پیش می رود».