یک کلان ضربه دیگر به دروغپردازی و شارلاتان بازی ظریف و رژیم آخوندی در حاشا کردن اقدام تروریستی

 

آمریکا سند جرم رژیم آخوندی در حمله به کشتی ها در دریای عمان در روز پنجشنبه را برملا کرد.

به این ترتیب یک کلان ضربه دیگر بر دروغپردازی و شارلاتان بازی جواد ظریف و رژٰیم آخوندها در حاشا کردن این اقدام مجرمانه و تروریستی وارد آمد.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) فیلم های قایق های سپاه پاسداران برای منتقل کردن مینها و پاک کردن آثار جرم و شواهد حمله به کشتی ها در دریای عمان را منتشر کرد و وزارت خارجه آمریکا آنرا در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد گذاشت.

سی ان ان فیلم منتشر شده توسط وزارت دفاع آمریکا را که نشان می دهد، قایق گشتی سپاه پاسداران در حال جداکردن مین منفجر نشده از بدنه نفتکش آتش گرفته کوکوکا در دریای عمان هست پخش کرد.
 خبرنگار سی ان ان از ابوظبی گزارش داد:اجازه دهید به فیلم ویدئویی که منتشر شده نگاه کنیم. این یک قایق کوچک است که به یکی از این نفتکش های بزرگ که دیروز مورد حمله قرار گرفت نزدیک می شود.
 می توانید ببینید که درست به کنار نفتکش آمده است بسیار نزدیک آن آمده و درنقطه ای می توانید فردی را ببینید که در قایق کوچک چیزی را از بدنه کشتی مورد حمله جدا می کند. ....و به قایق می برد. این کار محکوم خواهد شد.
به گفته مقام‌های آمریکایی بعد از انفجار یک مین بر بدنه نفت‌کش کوکوکا، خدمه آن هنگام بازرسی کشتی یک مین هشت اینچی منفجر نشده را شناسایی کردند. خدمه یک کشتی و هواپیمای شناسایی آمریکایی نیز وجود این مین را تایید کرده‌اند. براساس این گزارش‌ها کمی بعد همین هواپیمای شناسایی متوجه می‌شود خدمه چند قایق کوچک ایرانی تلاش می‌کنند مین منفجر نشده را از بدنه کشتی جدا کنند تا مدرکی برای ارتباط مستقیم رژیم ایران با این حملات وجود نداشته باشد.

سنتکام به دنبال حمله به دوکشتی در دریای عمان اعلام کرد: نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در منطقه دو پیام تلفنی کمک در ساعات شش و دوازده دقیقه و ۷ صبح بوقت محلی از سوی نفتکش آلتر فرانت و کوکوکا که درحال حرکت در دریای عمان بودند، دریافت کرد.
ناو جنگی یو اس اس بین بریج مستقر در منطقه به نفتکش کوکوکا کمک های فوری ارائه داد. ۲۱ خدمه کشتی کوکوکا که این کشتی را ترک کردند اکنون از سوی ناوگان دریایی آمریکا در منطقه خدمات دریافت می کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت رژیم آخوندی عامل انفجار نفتکشها در دریای عمان است.
وی در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به فیلم منتشر شده توسط سنتکام گفت: ویدئوی منتشر شده در این باره ثابت میکند که انفجار نفتکشها «واقعا کار» رژیم ایران بوده است. یکی از مین ها منفجر نشده که احتمالاً بطور کامل همه جای آن نام ایران نوشته شده بوده را شما دیدید که آنها طی شب تلاش میکردند مین را از بدنه کشتی جدا کننداین فیلم نشان میدهد که این حمله کار رژیم ایران بوده است. آنها نمیخواستند از خودشان مدرکی برجای بگذارند. البته حدس می زنم نمی دانستند که ما میتوانیم در تاریکی هم شناسایی کنیم و بخوبی اینکار را انجام دادیم. حال شما این فیلم را در اختیار دارید و نمایش میدهید. شما اکنون میبینید که اوباما با رژیم ایران معاملهای کرد که وحشتناک بود.
وی تاکید کرد رژیم ایران قادر نیست تنگه هرمز را برای مدتی طولانی بسته نگه دارد.:به نظر می رسید که می خواستند تنگه هرمز را ببندند ولی قرار نیست بسته شود.

به دنبال حمله به دو نفتکش در دریای عمان، شورای امنیت سازمان ملل متحد یک جلسه غیرعلنی تشکیل داد و این حملات را محکوم کرد.
منصور العتیبی، سفیر کویت در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل پس از این جلسه گفت: اعضای شورا این حمله را محکوم کرده‌اند و خواهان تحقیقات کامل و بی‌طرفانه در این زمینه هستند.
وی افزود: حمله به نفت‌کشها اقدامی مجرمانه ونقض قوانین بین‌المللی است.
سفیر امریکا جاناتان کوهن پیش از جلسه شورای امنیت گفت: رژیم ایران هم‌چنان اصلی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه است و درگیر فعالیت‌های شرورانه متعددی در منطقه است. آمریکا از بیانیه ۳۱مه (دهم خرداد) اتحادیه عرب متعاقب اجلاس آن در مکه، استقبال می‌کند که رژیم ایران را به‌خاطر رفتار بی‌ثبات کننده‌اش محکوم کرد. با این رژیم باید با جبهه‌یی قوی و متحد مقابله شود.

جاناتان کوهن، پس ازجلسه شورای امنیت گفت: اسنادی در مورد این که رژیم ایران مسئول این حمله است به شورای امنیت ارائه داده‌ایم. هیچ گروه نیابتی در منطقه منابع یا تخصصی ندارد که با این سطح از پیچیدگی عمل کند. اما رژیم ایران تسلیحات، مهارت و اطلاعات مورد نیاز برای انجام این کار را دارد. و این رژیم تهدیداتش را عملی کرده است. (رژیم ایران) در تاریخ ۲۲آوریل (دوم اردیبهشت) اعلام کرد که جریان نفت از طریق تنگه هرمز را مختل خواهد کرد.
سفیر امریکا در شورای امنیت افزود: این رژیم باید با دیپلماسی برخورد کند نه با ترور، یا حملات به کشتیها، زیرساختها و تأسیسات دیپلماتیک. من از شورای امنیت درخواست کردم که این موضوع را همچنان پیگیری کنند و انتظار دارم که گفتگوهای بیشتری در مورد آن داشته باشیم و اینکه چطور در روزهای آتی به آن واکنش نشان دهیم.

در پی حمله به دو کشتی در دریای عمان در روز پنجشنبه ۲۳خرداد رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: (رژیم) ایران مسئول حملات امروز در خلیج عمان است.
دونالد ترامپ در پیام دیگری درهمان روز درباره دیدار خامنه ای با شینزو آبه نوشت: من شخصا احساس میکنم خیلی زود است که حتی به یک توافق با (رژیم) ایران فکر کنیم.