مایک پمپئو:‌ جمهوری اسلامی مسئول حملاتی است که در خلیج عمان اتفاق افتاده‌ است

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد رژیم آخوندی مسول حملات به کشتی های نفتکش است.

به دنبال حملات رژیم آخوندی به دوکشتی در دریای عمان که همزمان با دیدار خامنه ای با شینزوآبه صورت گرفت، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا طی بیانیه یی در این باره اعلام کرد: ارزیابی دولت آمریکا این است که جمهوری اسلامی مسئول حملاتی است که امروز در دریای عمان اتفاق افتاده است. انجام این حملات بدون اینکه کسی باعت تحریک آن شده باشد، در مجموع؛ یک تهدید واضح علیه صلح و امنیت بین المللی و حمله یی آشکار به آزادی دریانوردی است.



مایک پمپئو – وزیر خارجه امریکا: «ارزیابی دولت آمریکا این است که جمهوری اسلامی مسئول حملاتی است که امروز در خلیج عمان اتفاق افتاده است.
این ارزیابی بر اساس اطلاعات و تسلیحاتی است که استفاده شده و سطح کارشناسی لازم برای اجرای این عملیات بوده است.
عملیات مشابه اخیر رژیم ایران علیه کشتیرانی و این واقعیت که هیچ گروه نیابتی در این منطقه این میزان امکانات حرفه یی با این پیچیدگی را دارا نیست قابل توجه است.
این تنها جدیدترین مورد از یک سلسله حملات است که با تحریک جمهوری اسلامی و نوچه هایش علیه منافع آمریکا و متحدانش انجام می شوند.
اینها باید در زمینه یی از ۴۰سال تجاوزات تحریک ناشده علیه کشورهای آزادیخواه دیده و بررسی شوند.
-در ۲۲ آوریل رژیم ایران به جهان وعده داد که جریان نفت در تنگه هرمز را مختل می کند و اکنون با اقداماتی که می کند، همین وعده اش را محقق میکند.
-در اوایل ماه مه سپاه پاسداران اقدام به ارسال مخفیانه سلاحی کرد که قادر به پرتاب موشک است.
-در ۱۲ مه رژیم ایران به ۴کشتی تجاری در نزدیک تنگه هرمز حمله کرد.
-در ۱۴ مه مزدوران تحت حمایت رژیم ایران با پهپادهای مسلح، دو لوله مهم و استراتژیک نفت در خاک عربستان را مورد حمله قرار دادند».
-در ۱۹مه یک موشک در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد فرود آمد
-در ۲۴مه یک خودرو بمبگذاری شده در افغانستان باعث مجروح شدن ۴سرباز آمریکایی شد و ۴شهروند افغانی کشته و عابران پیاده مجروح شدند.
-روز گذشته (چهارشنبه) مزدوران رژیم ایران موشکی را به خاک عربستان پرتاب کردند که به ترمینال ورودی فرودگاه بین المللی اصابت کرده و ۲۶نفر را مجروح ساخت
انجام این حملات بدون اینکه کسی باعت تحریک آن شده باشد، در مجموع؛ یک تهدید واضح علیه صلح و امنیت بین المللی و حمله یی آشکار به آزادی دریانوردی و یک بسیج غیرقابل قبول برای تشدید تنشها توسط رژیم ایران است
آبه نخست وزیر ژاپن در سفری تاریخی به ایران از این رژیم خواست تنشها را کاهش دهد و وارد گفتگو بشود.
ولی فقیه رژیم ایران دیپلوماسی آبه نخست وزیر ژاپن را رد کرد و گفت او هیچ پاسخی به پرزیدنت ترامپ ندارد و پاسخ هم نخواهد داد.
دولت ولی فقیه سپس به ژاپن توهین کرد به این صورت که یک نفتکش ژاپن را در نزدیک آبهای ایران مورد حمله قرار داد و جان کل خدمه این کشتی را مورد تهدید قرار داده و یک وضعیت اضطراری دریایی ایجاد کرد.
وزیرخارجه رژیم ایران امروز به این حملات واکنش نشان داد.
او به طعنه گفت «مشکوک بودن برای آنچه امروز صبح رخ داد کفایت نمی کند». ظریف وزیرخارجه رژیم ایران ممکن است فکر کند اینها شوخی هستند. اما هیچکس در جهان چنین فکر نمی کند.
رژیم ایران تاخت و تاز می کند چون می خواهد کارزار موفق فشارحداکثری ما لغو شود.
هیچ تحریم اقتصادی این رژیم را مجاز نمی کند به شهروندان بیگناه حمله کند، جریان بازار نفت جهانی را مختل کند و به باجگیری اتمی دست بزند.
جامعه بین المللی حمله رژیم ایران به آزادی کشتیرانی و هدف قرار دادن شهروندان بیگناه را محکوم می کند.
امروز من جاناتان کوهن سفیر مان در سازمان ملل را موظف کردم تا حملات ایران را در جلسه عصر امروز در شورای امنیت مطرح کند.
سیاست ما بر مبنای تلاشهای اقتصادی و دیپلوماتیک باقی می ماند تا رژیم ایران را در زمان مناسب به پای میز مذاکره برگردانیم تا به یک توافق جامع برسیم که به حیطه وسیعی از تهدیدات بپردازد.
تهدیدات امروز برای همه جهان واضح است که ببینند؛ اینها تهدیدات علیه صلح و امنیت است.
رژیم ایران باید دیپلوماسی را با دیپلوماسی جواب دهد نه با ترور، خونریزی و جعل
آمریکا از نیروها و منافعش دفاع می کند و در کنار دوستان و متحدانش می ایستد تا امنیت تجارت جهانی و ثبات منطقه یی را تضمین کند.
ما از همه کشورها که مورد تهدید اعمال تحریک آمیز رژیم ایران بوده اند می خواهیم تا در این تلاش به ما بپیوندند.
با تشکر.