تظاهرات در بروکسل ـ مقر اتحادیه اروپا - برای ایران آزاد - سخنرانی‌ها


سخنرانی شخصیت‌ها در همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران پشتیبانی از جایگزین دموکراتیک ـ شورای ملی مقاومت ایران

استروان استیونسون ـ هماهنگ کننده کارزار تغییر در ایران
برادران و خواهرانم. به این گردهمایی باشکوه خوش آمدید. می‌دانید که ما با یک رژیم جنایتکار طرف هستیم. در گردهمایی عظیم سال گذشته در پاریس، آنها طراحی یک بمب‌گذاری فضاحت‌بار را کرده بودند. ۴ تن از مأموران وزارت اطلاعات اکنون در زندانی در بلژیک باتهام تروریسم، در انتظار محاکمه هستند. آنها تلاش کردند در جشن نوروز در آلبانی بمب‌گذاری کنند. دولت آلبانی سفیر رژیم ایران و دبیر اول او را اخراج کرد. آنها از سفارت‌خانه‌های خود به‌عنوان هسته‌های ترور. به‌عنوان جایی برای طراحی ترور استفاده می کنند. ما باید اتحادیه اروپا را فرا بخوانیم و همچنین سفارت انگلستان را. آنها باید همه سفارت‌خانه‌های (رژیم) ایران را در اروپا تعطیل کنند.
در آمریکا، چندین مأمور وزارت اطلاعات رژیم دستگیر شدند که به‌خاطر اجرای یک عملیات تعقیب و مراقبت بود. طرح آنها این بود که مسئولان مجاهدین خلق را در ایالات متحده ترور کنند. حتی در اسکاتلند، کشور من؛‌ و ما اکنون مقابل دفتر نمایندگی اسکاتلند در بروکسل هستیم، و پرچم اسکاتلند آنجا برافراشته شده است. در اسکاتلند، روزنامه تایمز یک مقاله‌ ۳صحفه‌یی چاپ کرد و به این حقیقت اشاره کرد که وزارت اطلاعات کسانی را که مخالف رژیم هستند مورد تهدید قرار می‌دهد، حتی در اسکاتلند.
مایه شرمساری است، ولی وقتی نخست‌وزیر ژاپن، شینزو آبه، این هفته به تهران رفت تا با خامنه‌ای و روحانی دیدار کند و درست همان روزی که او آنجا در تهران بود، آنها به سپاه پاسداران دستور دادند کشتی‌های نفتکش را در خلیج عمان منفجر کنند. از جمله یک نفتکش ژاپنی. این اهانتی است که این رژیم جنایتکار نسبت به دیپلوماسی بین‌المللی روا می‌دارد.
پس آقایان و خانم‌ها، ما امروز در اروپا هستیم، در بیرون ساختمان دفتر مرکزی کمیسیون اروپا. دفتر مرکزی شورای وزیران در اینجاست. در پشت آن پارلمان اروپا قرار دارد. پشت سر شما سفارت انگلستان قرار دارد. ما از مقابل سفارت آلمان عبور خواهیم کرد پیام به همه آنها این است که بیدار شوید!.
این سیاست مماشات دیوانه‌وار را متوقف کنید. سیاست مماشات با این رژیم شیطانی را متوقف کنید. ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم که به خیابان‌ها ریخته‌اند. امروز این پیام را به آنها می‌دهیم که ما شانه به شانه این مردم شجاع ایستاده‌ایم.
 آنها از سوی واحدهای شجاع سازمان مجاهدین مورد حمایت قرار می‌گیرند. و ما شانه به شانه آنها ایستاده‌ایم، زیرا هدف من برقراری آزادی، دمکراسی، عدالت و از بین‌بردن این رژیم استبداد مذهبی است. متشکرم.

مارک دمسمارکر – نماینده پارلمان اروپا از بلژیک
بنگرید که چه جمعیت انبوهی امروز اینجا گرد هم آمده، بسیار خوشحالم که امروز همه شما را اینجا در بروکسل می‌بینم، به پایتخت ما خوش آمدید. خوشامد می‌گوییم
‌ به همة حامیان ایرانی دموکراسی و آزادی، حامیان شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی.

خوشحالم که در میان ما سخنرانانی از کشورهای متعددی حضور دارند و گرایشهای سیاسی گسترده‌یی را نمایندگی می‌کنند، از چپ تا میانه و تا راست و هم‌چنین بسیاری از اقلیت‌ها؛ زیرا به‌رغم اختلافاتمان، همة ما متحدیم در حمایت از یک ایران آزاد و دموکراتیک.
خوشحالم که شورای ملی مقاومت ایران، طرحی را تصویب کرده برای خودمختاری کردستان ایران. این دقیقاً برخلاف سرکوب رژیم ایران علیه اقلیتهاست. هم‌چنین خوشحالم که می‌بینم امروز یکی از رهبران احزاب کرد ایرانی را به‌همراه خود داریم.
سال‌ها شاهد این بوده‌ایم که دولت‌های غربی سیاست استمالت از رژیم ایران را آزمایش کرده و مدعی بودند که این سیاست کمک خواهد کرد تا این رژیم به‌تدریج دموکراتیک‌ بشود. اما نتیجة معکوس حاصل شده است. فقط به کارنامة حقوق بشر آن بنگرید: (رژیم) ایران امروز دارای بالاترین شمار اعدام در جهان به نسبت جمعیت و بالاترین آمار اعدام نوجوانان و بالاترین آمار اعدام زنان است.
در ورای سرکوب شدید در داخل کشور، آخوندها طی سال گذشته علناً تلاش کرده‌اند مخالفان خود را در خارج کشور نیز به سکوت وادار کنند. ما شاهد توطئه بمب‌گذاری در ویلپنت پاریس در سال گذشته بودیم که در آن از یک زوج ایرانی-بلژیکی مستقر در آنورس استفاده کردند تا مواد انفجاری را که توسط یک دیپلمات (رژیم) ایران به آنها داده شده بود، به گردهمایی بزرگ منتقل کنند و تلفات سنگینی را به‌بار بیاورند. خوشبختانه به‌یمن همکاری خوب سرویس‌های امنیتی اروپایی، تروریست‌ها به‌ویژه آن دیپلومات رژیم ایران که در سفارت (این رژیم) در وین اتریش ثبت شده بود، همگی دستگیر شدند و حالا با محاکمة خود در آنورس روبرو می‌شوند.
ما فراخوان می‌دهیم به اخراج همة دیپلومات-تروریست‌های رژیم ایران از خاک اروپا.
هم‌چنین خواهان آن هستیم که سپاه پاسداران رژیم ایران و وزارت اطلاعات رژیم ایران در لیست سیاه تروریستی اتحادیة اروپا قرار بگیرند.
 این خواسته حداقلی است که ما برای تأمین امنیت ما در اروپا داریم.
دوستان گرامی، بیایید به همکاری خود ادامه بدهیم، همکاری فرامرزی، فراحزبی و فراسیاسی، تا بتوانیم انسانیت و دموکراسی را به ایران بازگردانیم. به خودتان بنگرید، شما نمایندگان مردم ایران هستید. شما یک ملت مدرن، بزرگ و صلح‌دوست هستید. شما مردم ایران، می‌خواهید با کشورتان به جامعة بین‌المللی بپیوندید، به‌عنوان شهروندان یک کشور که عامل و ترویج‌دهنده ثبات، صلح و حقوق بشر است. بیایید در کنار هم بایستیم و ما هم کار کنیم، چون آن‌گاه پیروز خواهیم شد. بسیار متشکرم.

دکتر آلخو ویدال کوادراس
دوستان عزیز، اجازه بدهید نخست به همه شما درود بفرستم که در اینجا گردهم آمده‌اید تا صدای مردم ایران باشید که تحت حاکمیت آخوندها درد و رنج می‌کشند. تعداد اعدام‌ها در ایران هم‌چنان بسیار بالاست، آن‌هم به‌رغم اعتراضات بین‌المللی. مدافعان حقوق بشر در زندانند. ما شوکه شده‌ایم که می‌شنویم، یک زندانی سیاسی جوان ۲۱ساله با چاقو در زندان به‌قتل رسید. ما اتحادیه اروپا را فرا می‌خوانیم به محکوم‌کردن این رژیم، به‌خاطر این نقض‌های حقوق بشری. قتل زندانیان سیاسی باید محکوم شود و باید مورد تحقیق قرار گیرد.
استرون (استیونسون) از تعدادی از سفارت‌ها و ارگان‌های اتحادیه اروپا نام برد که در اطراف ما قرار دارند. او یکی از آنها را در فهرستش از قلم انداخت. پشت سر ما، بخش اقدامات خارجی اروپا قرار دارد. من امیدوارم آنها اکنون پنجره‌های خود را باز کرده باشند و به ما گوش کنند، زیرا به‌مدت ۲۰سال آنها ناشنوا بوده‌اند، نسبت به حقایقی که ما به آنها می‌گفتیم.
می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و گرم‌ترین سلام‌هایم را نثار اعضای قهرمان مقاومت ایران کنم که اکنون در اشرف۳ در آلبانی هستند. یازده سال پیش من این افتخار و خوشوقتی و امتیاز را داشتم که از اشرف ۱ دیدار کنم.


من هرگز این دیدار را فراموش نمی‌کنم. ساکنان اشرف ۱ و بعد از آن اشرف ۲ و اکنون هم اشرف ۳ در آلبانی، الهام‌بخش همه ما هستند. آنها برای همه ما الگو هستند. مبارزه برای آنها که همه‌چیز را برای یک ایران آزاد فدا کرده‌اند، به زندگی ما و خود من، معنا و مفهومی جدید و عمیقی بخشیده است.
دیکتاتوری مذهبی دست به هر اقدام ممکن برای حذف اپوزیسیون اصلی خود می‌زند، به‌ویژه کسانی که اکنون در اشرف۳ مستقرند. توطئه‌های تروریستی طی دو سال اخیر افشا شده‌اند. چندین تروریست (رژیم) ایران از جمله یک دیپلمات-تروریست، اکنون در بلژیک در زندانند و در انتظار عدالت هستند و من امیداورم که این عدالت نصیب آنها بشود.
رژیم هم‌چنین همه مأموران خود را بسیج می‌کند تا یک کارزار عظیم دروغ‌پراکنی و شیطان‌سازی را علیه اپوزیسیون دموکراتیک ایران اجرا کند. ما باید با چنین دروغ‌پراکنی و چنین شیطان‌سازی مقابله کنیم. این بخشی از مبارزه ما برای دموکراسی است؛ برای آزادی و برای عدالت اجتماعی. جایی که امروز ما گردهمایی خود را در آن برگزار می‌کنیم، در بروکسل، در میدان «شومان»، مکانی تاریخی برای بسیاری از ماست. ده سال پیش، در ژانویه ۲۰۰۹، در همین مکان و در این میدان، ما پیروزی سازمان مجاهدین را بعد از خروج از لیست اتحادیه اروپا جشن گرفتیم.
باور کنید، من اغراق نمی‌کنم، من در وقایع بسیاری شرکت داشته‌ام، بسیاری مسائل سیاسی را در زندگی از سر گذرانده‌ام، ولی به‌یاد دارم روز این موفقیت و این پیروزی بزرگ که سازمان مجاهدین از لیست خارج شد، یکی از شادترین روزهای زندگی من بود.
در سال‌های بعد از آن، ما گرد هم آمدیم به‌خاطر حفاظت و امنیت اعضای سازمان مجاهدین در اشرف و برای انتقال آنها به یک مکان امن در خارج از عراق. همه این کارزارهای موفقیت‌آمیز، همه این تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، همگی تحت رهبری شایسته و الهام‌بخش یک زن استثنایی انجام شد: مریم رجوی.
من از این فرصت استفاده می‌کنم که هم‌چنین درود بفرستم به مسعود رجوی، رهبر تاریخی سازمان مجاهدین خلق که هرگز او را ندیده‌ام، ولی آرزو دارم روزی او را ببینم و در آغوش بکشم، در یک ایران آزاد.
باید به شما یادآوری کنم که ده سال پیش در همین مکان و در همین میدان، من به او تبریک گفتم به‌خاطر پرورش چنین جنبشی و چنین اعضای متعهدی و چنین حامیان شجاع و گرانقدری.
واقعاً باعث خوشحالی بسیار و چیزی است که توصیف آن غیر ممکن است، دوش به دوش شما بودن و برای این آرمان جنگیدن.
مطمئنم که تحت رهبری مریم و مسعود، ما سرنگونی این دیکتاتوری جنایتکار را به‌زودی جشن خواهیم گرفت. زنده‌باد ایران آزاد.
و اکنون اجازه بدهید که به زبان اسپانیایی بگویم: «زنده‌باد ایران آزاد».
و اکنون افتخار آن‌را دارم که از همه شما دعوت کنم تا به پیام رئیس‌جمهور منتخب مقاومت گوش فرا بدهید: مریم رجوی.

جولیو ترتزی – وزیر خارجه پیشین ایتالیا
از همه شما تشکر می‌کنم. افتخار بزرگی است که امروز با شما در بروکسل هستم. امروز روز بزرگی است به‌ویژه به این خاطر که فرصت و افتخار بزرگی داشتیم تا به سخنان خانم مریم رجوی گوش فرا بدهیم. او نکات مهمی در مورد ارزشها، انسانیت و آزادی بیان کرد. فوق‌العاده مهم است که در چنین شرایط بحرانی در جهان و به‌خصوص آن‌چه در خلیج فارس رخ می‌دهد، فوق‌العاده مهم است که در این جا گردهم آمده‌ایم تا بر این ارزشها و اصول تأکید کنیم که متعلق به مردم ایران و تمدن بزرگ ایرانی هستند و هم‌چنین ارزشهای بنیادین اتحادیه اروپا به‌شمار می‌روند. بسیار گویا و سمبلیک است که ما امروز در میدان روبر شومن گردهم آمده‌ایم. بسیار سمبلیک است زیرا اتحادیه اروپا بر مبنای همین ارزش‌ها بنا شده و یک ایران جدید و دموکراتیک قادر خواهد بود اعتبارش را باز یافته و جای خود را در جامعه بین‌المللی باز یابد.

شرایط سیاسی در ایران به‌خصوص طی سال گذشته و از زمان قیام عظیم مردم در اواخر ۲۰۱۷ عمیقاً دگرگون شده و اکنون این رژیم به پایان خود نزدیک‌تر است. مردم به‌دلیل شرایط اقتصادی و فقدان آزادی، بطور روزافزون در رنج و محنت هستند. با این حال اعتراضات و تظاهرات آنها هر روز ادامه دارد،
 مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران که سالیان، مهم‌ترین نیرو علیه رژیم آخوندی بوده‌اند، در حال کسب حمایت بسیار گسترده مردم ایران هستند. این رژیم به‌طور مستمر نگرانی عمیق خود را بابت نفوذ مجاهدین و شورا نشان می‌دهد. با این حال هنوز برخی در اروپا وانمود می‌کنند که هیچ آلترناتیوی در برابر آخوندها وجود ندارد. آنها وانمود می‌کنند که نسبت به امکان تغییر رژیم، تردید وجود دارد. این مطلقاً اشتباه است. چنین تردیدی وجود ندارد. یک آلترناتیو پایدار، به‌طور واقعی وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت ایران است.
تفاوت بزرگی بین ایران و مثلاً سوریه وجود دارد. تفاوتش این است که در ایران یک آلترناتیو قدرتمند و دموکراتیک در مقابل رژیم وجود دارد. در اینجا می‌خواهم بر این حقیقت تأکید کنم که تمام شرایط لازم برای یک آلترناتیو، از قبیل پایگاه اجتماعی، سازمان رهبری‌کننده، طرح و برنامه، همگی در شورای ملی مقاومت و در طرحهای خانم مریم رجوی وجود دارند.
برای مقابله با آلترناتیوی که توسط خانم رجوی نمایندگی می‌شود، این رژیم سعی می‌کند فضا را با اخبار راجع به آلترناتیو های مجازی و قلابی پر کند. اخباری که کاملاً برخلاف آمال و آرزوهای واقعی مردم ایران است. در این مورد به ذکر ۳ نمونه می‌پردازم:
نمونه اول این‌که مخالفت مردم ایران با تحریم نفتی، واقعیت ندارد. هر ایرانی می‌داند که تمامی پول نفت، به جیب رژیم می‌ریزد و به آخوندها اجازه می‌دهد منابع کشور را به یغما برده و صرف ماجراجوییهای نظامی در خارج از کشور کنند.
دوم، مخالفت بسیاری از ایرانیان با نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران واقعیت ندارد. در واقع فقط پسر شاه یا بقایای رژیم شاه هستند که صحبت از همکاری با سپاه پاسداران می‌کنند. این کاملاً به‌سود رژیم آخوندی است. اینها در واقع هم‌پیمانان رژیم هستند.
سوم، آنهایی که می‌گویند یک آلترناتیو دموکراتیک واقعی در ایران وجود ندارد، کسانی هستند که مخالف مجاهدین خلق یعنی نیروی اصلی اپوزیسیون ایران هستند. آنها به‌نحو آنتاگونیستی و تماماً به‌سود رژیم، با این نیرو مخالفت می‌کنند، زیرا این رژیم می‌خواهد مقاومت مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک آنها را بی‌اعتبار کند. هر فرد یا جریان سیاسی که چنین اخبار جعلی را منتشر می‌کند دست در دست آخوندها دارد و هم‌دست رژیم است. متأسفانه خیلی وقت‌ها این اشخاص و نهادهای اروپایی در اینجا یعنی اطراف میدان شومان، به پخش چنین اخبار جعلی کمک کرده و با تبلیغات آخوندها هم‌سویی می‌کنند.
گردهمایی امروز ما باید قوی‌ترین درخواست‌های ما را از نهادهای اروپایی و تمامی دولت‌های اروپایی منعکس کند. اولین درخواست این است که به سکوت سنگین خود در قبال تروریسم رژیم ایران خاتمه دهند. خواه این تروریسم از سوی نیروهای نیابتی یا حتی مأموران (رژیم) ایران با پوشش دیپلوماتیک باشد.
دوم، دولت‌ها و نهادهای اروپایی باید وزارت اطلاعات رژیم ایران را در لیست تروریستی قرار دهند و باید همه دیپلومات-تروریستهای رژیم ایران را اخراج کنند.

فرانسواز اسکپمنز ـ نایب رئیس پارلمان بلژیک
با سلام. مایه افتخارم است که اینجا هستم تا امروز بعد از ظهر با شما در این لحظه بسیار، بسیار مهم شریک باشم. امروز، روز مهمی برای حمایت از جنبش شما و رهبر شجاعتان، خانم مریم رجوی است.
در گردهمایی‌های بسیاری در پارلمان بلژیک، ما از حقوق بشر و دموکراسی در ایران حمایت کرده‌ایم و به‌طور خاص از زنان ایران حمایت کردیم که با شجاعت در برابر حکومت زن‌ستیز آخوندها از خود دفاع می‌کنند.
هفته پیش، یک فرمانده پاسداران اعلام کرد که فقط در یک استان، دو هزار گشت برای پاییدن زنان و تذکر به آنها تشکیل داده است. این فقط نمونه کوچکی از ترس آخوندها از زنان است. باعث شعف من است که زنان چنین نقش مهمی در جنبش مقاومت ایران ایفا می‌کنند. این یکی از کلیدهای موفقیت شماست.
در بلژیک ما به‌روشنی تأکید داریم بر این‌که حقوق بشر دارای اولویت مطلق است. به‌تازگی ۱۴۰پارلمانتر از مجالس مختلف و احزاب مختلف بلژیک بیانیه مشترکی را در حمایت از دموکراسی و حقوق بشر در ایران به‌امضا رسانده‌اند. ما قاطعانه تأکید کرده‌ایم که روابط ما با رژیم ایران باید مشروط به بهبود وضعیت حقوق بشر و حقوق زنان باشد.
مثل شما با بی‌تابی انتظار روزی را می‌کشم که بتوانیم در تهران و در ایرانی آزاد گردهم بیاییم. از شما تشکر می‌کنم به‌خاطر مبارزه پیگیر، فعالیت‌ها و حضورتان. سال‌هاست که حضورتان چشم‌گیر است و به آن ادامه می‌دهید. این پشتگرمی بسیار مهمی است برای همه آزادیخواهان در ایران که می‌بینند حمایت می‌شوند و به آنها این پیام را می‌دهد که نبرد ادامه دارد. با تشکر از شما.

اینگرید بتانکورـ کاندیدای پیشین ریاست جمهوری کلمبیا
امروز روز گرامیداشت بزرگی است؛ اینقدر بزرگ که حتی آفتاب هم سر قرار حاضر شده است.
امروز روز بزرگداشت است، اما هم‌چنین روز تقدیر است، تقدیر از بلژیک، چون نیروهای امنیتی بلژیک سوءقصد تروریستی سال پیش را به‌شکست کشاندند.
امروز ما همچنین در فضای تنش به سر می‌بریم و اخباری که از خاورمیانه و خلیج فارس به دستمان می‌رسد مایه دلگرمی نیست. ما شاهد یک رویارویی هستیم هستیم که در آن، پاسداران کشتی‌های نفتکش را هدف قرار می‌دهند آن‌چه خطرناک است ایستادن در مقابل حکومت ایران نیست. آن‌چه خطرناک است ادامه زانو زدن و وحشت در برابر حکومت آخوندهاست. این خطرناک است برای ۸۰میلیون ایرانی که از چهل سال پیش به‌دست یک دستگاه قضایی‌ که نسل‌کشی را پیشه کرده، قتل عام می‌شوند. این دستگاه قضایی، مردان و زنان بی‌گناه را با جرثقال به‌دار می‌کشد، چون آنها جرأت کرده‌اند در مقابل دیوانگی و افراط‌گرایی آخوندها ایستادگی کنند.

آن‌چه نافی ارزش‌هاست مخالفت با حکومت ایران نیست. این خطرناک نیست. آن‌چه خطرناک و نافی ارزش‌هاست این است که انگشت کوچکتان را هم تکان ندهید. آن‌چه خطرناک و نافی ارزش‌هاست، و من آن‌را در برابر پرچم اروپا که پشت سر من قرار دارد با صدای بلند می‌گویم، آن‌چه خطرناک است این است که از ترس بازتاب‌ها و ارعاب حکومت ایران، از حقوق خود کوتاه بیاییم و بر اثر ترس فراموش کنیم که هویت ما دفاع از حقوق بشر در اینجا و در سراسر جهان است.
ما می‌دانیم که حکومت ایران فقط در داخل از ارعاب و وحشت استفاده نمی‌کند، بلکه با صدور تروریسم، همین کار را در خارج نیز انجام می‌دهد.
از چند ماه پیش، ما شاهد تغییر سمت وزش باد هستیم. دولت آمریکا سیاست جدیدی را بنا گذاشته است. مدت‌ها بود که غرب، اروپا و به‌خصوص آمریکا به‌دنبال متحدان میانه‌رویی در حکومت ایران بودند تا از این طریق به اصلاحات دموکراتیک دست یابند. نتیجه این سیاست، تسلیحات اتمی بیشتر و تنش‌های بیشتر در منطقه است. در سوریه، در یمن، در لبنان و در همه جای خاورمیانه شاهد بی ثباتی ناشی از افراط گرایی و مداخله جویی آخوندها هستیم این آن چیزی است که خطرناک است.
آمریکا تصمیم گرفته این سیاست را زیر علامت سئوال ببرد و قاطعیت را در برابر حکومت ایران پیشه کند.
وظیفه ماست که اینجا، در قلب اروپا یعنی بروکسل، مراجع اروپایی را فرا بخوانیم و به رهبرانمان بگوییم که ما خواهان توافق اتمی نیستیم، ما خواهان پیمان با اصلاح‌طلبان قلابی نیستیم
 و امروز ما به جلو می‌رویم برای باز کردن راه به‌سوی آزادی ایران. متشکرم.

پروفسور اریک داوید، استاد حقوق بین الملل
من همواره بسیار تحت تاثیر قدرت سازماندهی شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران قرار می‌گیرم و این نشان می‌دهد آن روزی که این جنبش در ایران به‌قدرت خواهد رسید، که امیدوارم زود باشد، همة توانمندی‌ها برای مدیریت کشوری به بزرگی ایران را دارد.
من آمده ام تا دربارة آن چیزی صحبت کنم که در آن تخصص دارم، یعنی درباره علم حقوق؛ وقتی شما به ارقام می‌نگرید می‌بینید که ۱۲۰هزار نفر از سال ۱۹۸۰ (۱۳۶۰) به‌قتل رسیده‌اند و فقط در سال ۱۹۸۸ (۶۷)، ۳۰هزار تن قتل عام شدند.
علت آن چه بود؟ یا دلایل سیاسی داشته یا دلایل مذهبی.
بر اساس این دو دلیل از لحاظ حقوق و به‌طور فنی، می‌توان این اعدام ها را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.
وقتی که قتل جنبة سیاسی و مذهبی به خود می‌گیرد، می‌توان حتی صحبت از نسل‌کشی کرد.
نابودی یک گروه و یک ملت به‌دلیل صرفاً مذهبی، از لحاظ حقوق بین‌الملل و کنوانسیون ۱۹۴۸ یک نسل‌کشی محسوب می‌شود. چنین حوادث و توصیفات حقوقی به نحوی غیرقابل انکار جای پیگرد قضایی دارد.
شناسایی جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی مواردی است که نه فقط همه دولتها میتوانند آن را اعلام کنند بلکه همچنین همه دولتهای جهان باید پیگرد مسئولان آنرا تضمین کنند. پس همه مسئولان سیاسی و مذهبی رژیم ایران، مسئولان کشتار ۱۲۰هزار تن باید روزی در برابر عدالت، به جنایات خود پاسخ بدهند. همچنین باور دارم که روزی عدالت برقرار خواهد شد. متشکرم

سروناز چیت‌ساز ـ مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

با سلام بشما دوستان حامیان پشتیبانان مقاومت ایران هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران با سلام و هزاران درود به کانونهای شورشی و به مردم ایران و بشما اشرف‌نشانان
تظاهرات امروز ما تظاهراتی است برای رساندن صدای مردم ایران که از سرکوب و فقر و فساد این آخوندهای حاکم به تنگ آمدند تظاهراتی در اعتراض به وضعیت وخامت‌بار حقوق بشر و حقوق زنان و دستگیریهای گسترده تظاهراتی علیه سیاست صدور تروریزم و جنگ افروزی رژیم آخوندها و از همه مهمتر تظاهرات در حمایت از کانونهای شورشی و شوراهای مقاومت،
ما در این تظاهرات میخواهیم بار دیگر همراه با شما پشتیبانان این مقاومت همراه با همه شخصیتهای شرکت کننده و همصدا با مردم ایران و کانونهای شورشی تأکید کنیم که: اتحادیه اروپا باید نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کند و به فراخوان خانم رجوی مبنی بر تشکیل هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندان‌ها و زندانیان سیاسی پاسخ مثبت بدهد.
ما خواهان اخراج دیپلومات-تروریست‌های رژیم از کشورهای اروپایی و بسته‌شدن سفارتخانه‌های این رژیم که به مثابه مراکز جاسوسی علیه مخالفین و پناهندگان ایرانی هستند می‌باشیم.
ما بارها به اتحادیه اروپا فراخوان داده بودیم که سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را در لیست تروریستی قرار دهد حالا انفجار نفتکشها در دریای عمان و در سواحل فجیره و دیگر جنایات برون‌مرزی سپاه پاسداران این موضوع را هر چه فوری‌تر و مبرم‌تر می‌کند.
به اتحادیه اروپا می‌گوییم، خواست مردم ایران برای سرنگونی این رژیم و دستیابی به آزادی را به رسمیت بشناسد. این لازمه صلح و آرامش در منطقه و در جهان است همچنانکه خانم مریم رجوی گفتند مقاومت ایران چهل سال است که قیمت نه گفتن به این رژیم را پرداخته و باز هم می‌پردازد. آری بی‌تردید ما متعهد می‌شویم که تا تغییر این رژیم و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردمی، تا بردن مهر تابان به پایتخت شیر و خورشید از پای ننشینیم حاضر حاضر حاضر حاضر....

هیثم مالح از رهبران اپوزیسیون سوریه
حضار محترم.
خداوند متعال می‌گوید: یا أَیهَا النَّاسُ إنَّا خَلَقْنَاکم مّن ذَکرٍ وَأُنثَیٰ وَجَعَلْنَاکمْ شُعُوبًا وَقَبَائلَ لتَعَارَفُوا إنَّ أَکرَمَکمْ عندَ اللَّه أَتْقَاکمْ
اما آخوندهای (حاکم بر) تهران، این آخوندهای سرکش جنایتکار و تروریست، پشت دین سنگر گرفته‌اند، آن هم دینی که خودشان بدعت گذاشته‌اند و هیچ پایه‌یی نه در اسلام و نه در هیچ شریعت دیگری ندارد. آنها می‌گویند که دارای باصطلاح ولی فقیه هستند و تحت پوش ولایت فقیه کل منطقه عربی را نابود کردند. آنها عراق و سوریه و یمن و لبنان را نابود کردند و هنوز هم کل منطقه را نابود می‌کنند.
فقط ما مردم سوریه، در سوریه یک میلیون شهید دادیم. هم‌اکنون ۳۰۰هزار زندانی نزد رژیم سوریه وجود دارد. از جمله ۵۰هزار زن، ۵۰هزار زن هم‌اکنون در زندان‌های سوریه هستند که مستمراً به آنها تعرض می‌شود. این چه رژیمی است که مورد پشتیبانی رژیم تهران و این آخوندهای تروریست است؟ الآن هم یک بدعت جدید گذاشته‌اند و می‌خواهند منطقه را کاملاً به آتش بکشند، نفتکش‌ها و کشتی‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند. تأسیسات نفتی را مورد حمله قرار می‌دهند. چرا این نابودی؟ این نابودی به‌نفع چه طرفی است؟ این نابودی به‌نفع شیطان است و نه انسان‌ها. ما همه و همه انقلابیون منطقه باید دست به دست هم بدهیم. ما در سوریه در کنار انقلاب ایران و با مقاومت ایران علیه این رژیم فاشیستی مذهبی هستیم. باید این رژیم سرنگون شود. تا زمانی که رژیم تهران سرنگون نشود، این منطقه به هیچ‌وجه باثبات نخواهد شد.
قبل از آمدن این رژیم فاشیستی مذهبی، منطقه کاملاً آرام بود. بعد از آمدن این رژیم، آنها هسته‌هایی در تمامی منطقه ساختند تا باصطلاح انقلابشان را به خارج صادر کنند و بر منطقه کنترل داشته باشند. در نتیجه آنها تروریسم را به منطقه آوردند. آنها بودند که داعش و غیره را ایجاد کردند. لذا در ایران داعشی وجود ندارد. بلکه در داخل ایران یک انقلاب مردمی علیه این رژیم یعنی رژیم آخوندها وجود دارد.
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

زینت میرهاشمی – سردبیر نشریة نبرد خلق، عضو شورای ملی مقاومت
دوستان آزادیخواه، زنان و مردان مقاوم و پایدار، دورد بر همه شما که امروزبرای همصدایی وهمبستگی با جنبش انقلابی مردم ایران در اینجا حضور دارید. امروز دیگر ما صدای بی‌صدایان نیستیم، چون صدایی که در شهروروستا، در کوچه وخیابان، در کارخانه ومحله، در دانشگاه ومدرسه ودر زندان فریاد زده می شود آن‌چنان رسا است که به گوش همه جهانیان رسیده است. اکنون ما صدای پرتوان زنان و مردان ایران‌زمین با آنها همراهی می‌کنیم. تحمیل فقر و تنگ‌دستی به‌نام اقتصاد مقاومتی، دستگیری و آزار و اذیت فعالان کارگری، فعالان محیط زیست، فعالان کودکان، زنانو دانشجویان و دستگیری هر کسی که علیه این بیدادگری فریاد می زند،پاسخ حاکمیت به مردم است.
چپاول ثروتهای مردم برای تقویت تروریسم در منطقه به منظور تأمین امنیت رژیم، ایجاد تنش وبحران در کشورهای دیگر، ترویج خشونت وجنگ طلبی، بخشی و میتوان گفت همه رفتار رژیم ولایت فقیه است. اکنون اکثریت قاطع مردم ایران به ضرورت تغییر رژیم رسیده‌اند. مهمتر از اینکه به این نتیجه رسیده اند که هیچگونه امیدی، برای تغییر شرایط زندگی خود با ادامه حیات این رژیم ممکن نیست، این را می توان در شعار مردمی دید که می گویند: می زنم فریاد، هرچه باداباد.
خواسته‌های مردم ایران بطور مشخص در شعار نان، کار، آزادی، بیان شده و دیکتاتوری حاکم بر ایران نه می‌خواهد و نه می‌تواند برای عملی‌کردن این خواستها عمل کند. از این روی ما هر روز شاهد جنبش‌های اعتراضی و قیامهای شهری در ایران هستیم، جنبش رنگین کمان بیشماران، علیرغم همه سرکوبهای گسترده، واقعیت ستیز مردم بارژیم استبداد مذهبی ودر رأس آن خامنه‌ای را در مقابل چشم همگان قرار داده است
مردم ایران با وجود سرکوب وحشیانه و گسترده در مسیر ساختن تاریخ سیاسی جدیدی گام بر می دارند، پیمودن این مسیر برای پایان دادن به استبداد مذهبی حاکم بر ایران تنها وتنها به عهده مردم ایران ومقاومت سازمانیافته آنان است . این مسیر به طور کامل وقاطع با جنگ ومماشات مرزبندی دارد . سازمان چریکهای فدایی خلق ایران که من هم جزیی از آن هستم اعتقاد دارد خیزش مردم ایران با همه اصالت وعمق آن باید پیروز شود و شرایط برای تحقق خواستهای دیرین مردم فراهم گردد.
بدون سرنگونی رژیم جهل وجنایت حاکم، با همه باندهای درونی آن، هیچ‌یک از خواسته ‌های مردم تحقق‌پذیر نیست. از اینروی ما زنان و مردان آزادیخواه ایران‌زمین را به اتحاد و مبارزه به‌منظور ایجاد جبهه همبستگی ملی برای سرنگونی رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه، وتحقق یک جمهوری لاییک، دموکراتیک و مستقل فرا می‌خوانیم. سپاس که به من گوش دادید.
فریاد هرایرانی مرگ بر خامنه ای روحانی

کاک بابا شیخ حسینی ـ دبیرکل سازمان خه‌بات کردستان ایران
دوستان گرامی یاران مقاومت سرتاسری که در اینجا گردهم آمده‌اید از جانب پیشمرگان، زنان و مردان در سازمان خبات کردستان ایران صمیمانه‌ترین سلامها را به شما عرض می‌کنم
دوست دارم از جانب سازمان خبات از دوستان اروپایی که در اینجا حضور داشتند و از مقاومت پشتیبانی کردند بخصوص آقای مارک دمیسارک تشکر کنم ما این‌بار در بروکسل دورهم جمع شده‌ایم تا بار دیگر پیام رسایمان را به سردمداران حکومت منفور آخوندی و جامعه جهانی و بخصوص کشورهای اروپایی برسانیم که این قیام تا رسیدن به آزادی و سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار حکومت دموکراتیک و مردمی برپایه جدایی دین از دولت از پای نخواهد نشست
در مراسم سال گذشته در فرانسه بنده به نمایندگی از سازمان خبات کردستان ایران بر این نکته تأکید کردم که هم‌پیمانی سازمان خبات و سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران در راستای مبارزه بی‌امان علیه رژیم آخوندی است و برای خدمت به مردم ایران و مردم در کردستان ایران و نائل‌آمدن مردم کردستان به حق خودمختاری در چارچوب ایران می باشد ما خواستار دوستی با تمام احزاب سیاسی مبارز و انقلابی در کردستان ایران هستیم که خواهان سرنگونی و نفی مذاکره با رژیم ضد بشری آخوندی و استقرار حکومت دموکراتیک در ایران باشند.

دوستان عزیز یاران مقاومت ما همه در گذشته و حال تأکید کرده‌ایم که رژیم آخوندی حکومت تروریستی و تروریست‌پرور بوده و هست. جای خوشحالی است که کشورهای اروپایی و حکومت آمریکا به این حقیقت پی برده‌اند که این رژیم بانی و پشتیبانی اصلی تروریسم جهانی و منطقه‌یی می‌باشد.
دوستان گرامی یاران مقاومت پیشمرگان و اعضای سازمان خبات کردستان ایران
 مشخص است رژیم آخوندی و نیروهای سرکوبگرش هر روز به بهانه واهی، مردم و بخصوص جوانان کردستان را مورد ستم مضاعف قرار می‌دهند و هر روز جوانان رنجدیده که برای امرار معاش در کوههای صعب‌العبور در مناطق مرزی کولبری می‌کنند را هدف قرار می‌دهند و به شهادت می‌رسانند. هم چنین شماری از زنان ومردان کردستان را زندانی و تحت شکنجه قرار داده و تنی چند از آنها را به شهادت رسانده‌اند. حال باید از جامعه جهانی پرسید رژیمی که امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته و با وحشیانه‌ترین شیوه مردم ایران را سرکوب می‌کند و حتی ترور را در دریاها و حمله به نفتکش‌ها اعمال میکند و عملاً جنگ‌افروزی در منطقه را پیشه کرده است قابل اعتماد برای مذاکره و مماشات می‌باشد؟ آنگونه که شماری از کشورهای غربی هنوز به دنبال آن هستند؟ شکی نیست مماشات و مذاکره، آخوندها را در سرکوب و ترویج ترور در جهان تشویق کرده و می‌کند. ما بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهیم با رد هر گونه مماشات با این رژیم ضد بشری، مقاومت مشروع و انقلابی مردم ایران را به‌رسمیت شناخته تا موجب تسریع سرنگونی رژیم آخوندی از جانب مردم و مقاومت ایران گردد. با درود بر شهیدان راه آزادی در ایران و کردستان، با درود بر همه شما عزیزان.

پیر گالان ـ عضو پیشین سنای بلژیک
زنده‌باد همبستگی با مردم ایران. زنده‌باد مقاومت مردم ایران. زنده‌باد مقاومت مجاهدین خلق.
این یک روز بزرگ است. ۴۰سال مقاومت، درود بر شما که اینجا گرد هم آمده‌اید، درود به مردم ایران که در برابر یک رژیم استبدادی مقاومت می‌کنند. استبداد آخوندها و ستمگری علیه یک ملت، ملتی که از آزادی و سرمایه‌های خود محروم شده است. ملتی که فرزندانش از داشتن آینده‌یی درخشان محروم شده‌اند. شما اینجا آمده‌اید که به اروپا بگویید و ما اینجا هستیم که به اروپا بگوییم، به کمیسیون اروپا، به شورای اروپا، به نمایندة عالی اتحادیة اروپا در روابط خارجی بگوییم که اروپا باید اصول خود را محترم بشمارد و باید از مردم ایران در مبارزه‌اش علیه ستم آخوندها حمایت کند.
ما همراه هم اینجا هستیم تا کارکنیم که در سال آتی ترکیب جدید پارلمان اروپا در کنار مردم ایران به پا خیزد و پایان این رژیم ضد دموکراتیک محقق شود
من امیدوارم که با همه شما به‌زودی و در فردایی نزدیک در ایرانی آزاد و توسعه‌یافته گردهم بیاییم؛ ایرانی که به صلح در جهان کمک کند.
درود بر همه شما

گیسو شاکری
سلام به همه عزیزانی که اینجا هستید، زیر باران، آتش، سنگ، گرما، همیشه هستید جمع میشیم و بر علیه کی فریاد میزنیم ؟
صدای جمعیت: بر علیه خامنه ای
شعار جمعیت: مرگ بر خامنه ای
گیسو شاکری: مرگ بر اصل ولایت فقیه
شعر مرگ بر اصل ولایت فقیه زنده باد ارتش آزادی
پخش ترانه سرزمین من ........
اما ما ملت ستمدیده ایران، زنان، کارگران، دانشجویان، آزادیخواهان همراه با کانونهای مقاومت و شورشی در این سرزمین ویران و تباه شده به دست ارتجاع مذهبی عزم جزم کرده ایم تا شعله آتش تغییر را تا سرنگونی تمام و کمال این جانیان برافروخته نگاه داریم
با شما و تمام جانباختگان راه آزادی عهد و پیمان بسته ایم که بی‌وقفه و آشتی‌ناپذیر به مبارزه‌مان ادامه دهیم و تا رسیدن به سرمنزل آزادی و برابری که صد البته از راه سرنگونی و براندازی این رژیم بدست خودمان و مقاومت سازمانیافته‌مان می‌گذرد آرام نمی‌نشینیم. در کنار شما ایستاده‌ایم مبارزان راه آزادی اسیر در زندانهای مخوف جمهوری اسلامی ایران
من هم اینجا و امروز عکس این جانی را به آتش میکشم
درود بر تمام کانونهای شورشی که بی ترس و هراس عکس این منحوس را به آتش میکشند
حالا باهم میخوانیم با همدیگر چون پتکی بر سر رژیم هستیم و دست در دست هم میخوانیم با هم، همه با هم
درود به همه زنده باد آزادی و برابری

محمد محدثین – مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت
خواهران و برادران با تشکر از همه شما که با صبر و متانت با ایستادگی و با شور و اشتیاق هرچه بیشتر با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و درود بر رجوی این میدان را تبدیل به مظهر اراده خلق قهرمان ایران برای آزادی، برای دموکراسی و سقوط رژیم آخوندی قرار دادید.
درود بر کانونهای شورشی، درود بر اشرف‌نشانها که در سرما و گرما، در تابستان و زمستان، با پایداریشان توطئه‌های رژیم ضد‌ بشری را خنثی کردید و اجازه ندادید که این توطئه‌ها به‌ثمر بنشیند.
در حالیکه رژیم ضد‌بشری آخوندی در فاز نهایی خودش بسر میبرد، در حالیکه در استیصال و در بن‌بست کامل رو به حرکات دیوانه‌واری مانند انفجار کشتی‌ها و موشک‌پرانی میکنه، ما با قدمهای استوار و محکم با اراده آهنین و پولادین قدم برمیداریم برای کارزار بزرگ سرنگونی.
این فریادها، این فریادهای مقدس، این فریادهای سترگ پیام خلق قهرمان ایران است که اراده کرده است آزادی خودش را از این رژیم ضد بشری پس بگیرد. این فریادهای مرگ بر خامنه‌ای،‌ درود بر رجوی نشانه اراده خلقی است که می‌خواهد آزاد شود و نشانه استحکام و ثبات زنان و مردانی مانند شماست که چهل سال است بلا وقفه در راه آزادی میهنتان قیمت میدهید و بر خلاف عافیت‌نشینان که خواهان بی‌هزینگی هستند با بالاترین هزینه برای سرنگونی رژیم دجال ضد بشری در صحنه حضور دارید.