محکومیت های بین‌المللی رژیم آخوندی پس از اعلام عبور از سقف مجاز ذخیره اورانیوم غنی شده

 

مانور ابلهانه و خودزنی رژیم آخوندی که روز یکشنبه برای مطالبه الباقی برجام از اروپا، اعلام کرد در ششم تیر ماه از سقف مجاز ذخیره اورنیوم غنی شده سبک عبور خواهد کرد، با محکومیت و هشدارهای بین المللی مواجه شد.

رئیس جمهور آمریکا هشدار داد: رژیم ایران از سقف ذخیره اورانیوم سرپیچی می کند.
گارت مارکیز سخنگوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ اعلام کرد: «باج‌خواهی هسته ای رژیم ایران باید با افزایش فشار بین المللی روبه رو شود».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: همان‌گونه که مایک پمپئو گفت این یک نمونه از ۴۰سال رفتار رژیم ایران و ناشی از ماهیت این رژیم است. آنها چنین اقداماتی را حتی وقتی آمریکا در برجام حضور داشت نیز انجام می‌دادند و برنامه موشکی خود راهم توسعه دادند.
وی افزود: رژیم ایران می خواهد برنامه اتمی‌اش را گسترش بدهد و حالا هم اعلام کرده از محدودیتهای اتمی‌اش عبور می‌کند. ولی ما بسیار روشن ساخته‌ایم که دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی را تحمل نمی‌کنیم. و هر اقدامی در جهت کسب سلاح اتمی با اقدامات فشار حداکثری آمریکا مواجه خواهد شد. هیچ لغو تحریمی با توجه به رفتار بدخواهانه آنها نباید صورت گیرد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از اقدام جدید رژیم آخوندی در نقض برجام ابراز تأسف کرد و گفت: ما همراه با کشورهای دوست و متحدمان، نباید بگذاریم که رژیم ایران از حد مجاز اورانیوم ذخیره شده که در برجام مشخص‌شده، عبور کند.

فدریکا موگرینی نیز گفت: اتحادیه اروپا منتظر بررسی ها و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد ماند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا «درباره خطر اشتباه محاسبه و افزایش غیرعمدی تنش» نگرانند.