وزیر خارجه آمریکا:‌ ما مدتهاست کارزار فشار حداکثر بر رژیم ایران را شروع کرده ایم

 

پمپئو پس ازدیدار با ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام گفت: نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا آماده پاسخ به هرگونه تهدید از سوی رژیم ایران هستند.

وی پس از این دیدار افزود: نیروهای سنتکام آماده پاسخ به هر گونه تهدید از سوی رژیم ایران هستند و هدف من از این دیدار اطمینان حاصل کردن از هماهنگی عمیق میان وزارت خارجه و وزارت دفاع در طیف کاملی از موضوعات است.
من توسط ژنرال مک کنزی و تیم وی در سنتکام توجیه شدم. ما مسلما در مورد تنشهای جاری در خلیج فارس و اعزام هزار نیروی آمریکایی بیشتر به این منطقه عملیاتی صحبت کردیم. این اقدام برای این است که رژیم بفهمد که ما در جلوگیری از تجاوزاتش در منطقه جدی هستیم.
وزیر خارجه آمریکا گفت: ما از ابتدا به رژیم ایران گفته بودیم که برنامه اتمی، برنامه موشکی و اقدامات شرورانه‌اش در سراسر جهان را متوقف کند و در همین رابطه ما کارزار فشار حداکثر براین رژیم را شروع کرده ایم. این کارزار بسیار موثر بوده و الان باید تضمین کنیم که کارزار فشار حداکثری ادامه یابد.
پمپئو هم چنین گفت: از شروع ماه مه تا کنون دست کم شش مورد مختلف از حملات رژیم ایران در منطقه وجود داشته که برخی از آنها خنثی شده است. صدر اعظم آلمان انگلا مرکل گفت که شواهد قوی وجود دارد که رژیم ایران درگیر حملات صورت گرفته به کشتیها (در دریای عمان) بوده است.
پمپئو اضافه کرد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که تواناییهای لازم را در اختیار داریم که اگر رژیم ایران تصمیم بدی -چه در حمله به پرسنل و امکانات آمریکا یا در استمرار برنامه تسلیحات اتمی اش - اتخاذ کند، دست به اقدام بزنیم.