وزیر دفاع پیشین آمریکا: رژیم ایران قابل اعتماد نیست و به هرشیوه ای دست به عمل می زند

 

وزیر دفاع پیشین آمریکا در رابطه با ‌آمادگیهای نظامی آمریکا برای مقابله با رژیم آخوندی گفت: آمریکا درحال حاضر ده ها هزار نیرو در منطقه دارد.

اشتون کارتر وزیر دفاع پیشین آمریکا در مورد وضعیت بحرانی درخلیج فارس و اعزام نیروهای جدید آمریکا گفت: من به نیروهایمان در آنجا اطمینان دارم در آنجا ما ده ها هزار نیرو داریم که اخیراً فقط یک هزار افزوده ایم و فقط میخواهم همه بدانند که ده ها هزار نیرو در حال حاضر آنجا داریم.
اگر جنگی با رژیم ایران در بگیرد که البته پرزیدنت (ترامپ) گفته خواستار آن نیست؛ من مطمئن هستم که ما پیروز میشویم و آنها بازنده خواهند بود.
اشتون کارتر که با فاکس نیوز مصاحبه می کرد در باره اینکه آیا راه حل دیپلماتیک وجود دارد که، بتوانیم از درگیری نظامی اجتناب کنیم؟ گفت:‌ فکر می کنم پرزیدنت و وزیر خارجه نشان داده اند که این مسیری است که در آن قرار دارند ولی این منطقه ای خطرناک است و به سرعت می تواند شعله ور شود و رژیم ایران قابل اعتماد نیست و به هرشیوه ای دست به عمل می زند و بنابر این اوضاع می تواند بسرعت در آنجا از کنترل خارج شود نیروها بسیار بهم نزدیکند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌ نیروی دریایی آمریکا می گوید اجزای مین هایی که در حمله علیه نفتکشها بکار رفته نشان می دهد رژیم ایران در پشت این حمله ها قرار دارد.
این خبرگزاری افزود: ‌آمریکا روز چهارشنبه در صدد بر آمد اقداماتش برای منزوی ساختن رژیم ایران در ارتباط با فعالیتهای اتمی و منطقه یی اش را تشدید کند و این را با نشان دادن اینکه اجزای مین چسبان به یک نفتکش صدمه دیده عملی کرد و گفت ساختار این اجزا نشان می دهند که سرچشمه مین، رژیم ایران می باشد.
رویترز هم چنین نوشت: این اعلام که رژیم ایران آماده است ذخایر اورانیوم غنی شده را فراتر از حد برجام بالا ببرد، باعث شد پرزیدنت ترامپ روز سه شنبه اخطار بدهد آماده اقدام نظامی است.
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز با اشاره به تلاشهای هماهنگ برای کاهش تنشها گفت: هنوز زمان وجود دارد اما تنها زمانی کمی مانده است.