سناتور تام کاتن: آمریکا حملات دریایی رژیم ایران را تحمل نخواهد کرد

 

سناتور تام کاتن خواهان اقدام جدی نظامی محدود علیه رژیم آخوندی شد.

پلیتیکو نوشت: سناتور تام کاتن، از مدافعان جدی اقدام نظامی علیه رژیم ایران، نظرات خود را در باره لزوم اقدام نظامی علیه رژیم ایران به رئیس جمهور آمریکا ارائه داده است.
سناتور کاتن اقدام نظامی محدود علیه رژیم ایران، از جمله علیه پایگاههای نظامی دریایی و زاغه های مهمات این رژیم را پیشنهاد کرده است تا علامتی باشد به این رژیم که بفهمد حملات دریایی آن را دیگر آمریکا تحمل نخواهد کرد.

فرانسه والمان به رژیم آخوندی هشدار دادند که اگرچه این دوکشور برای کاهش تنش ها و حفظ برجام تلاش می کنند، اما زمان در حال اتمام است.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزرای خارجه فرانسه والمان روز چهارشنبه گفتند آنها به تلاش هایشان برای کاهش تنش ها برسر ایران می افزایند اما زمان در حال اتمام است و خطر جنگ را نمی توان نادیده گرفت.
دیپلمات ها روز سه شنبه گفته بودند، انگلستان فرانسه و آلمان در نظر دارند که تلاش جدیدی را برای حفظ رژیم ایران در برجام با وجود تهدید تهران به نقض یکی از محدودیت های اصلی آن انجام دهند اما آنها ممکن است به پایان راه دیپلماتیکی رسیده باشند که بیش از ۱۵سال پیش شروع کردند.
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان که در جلسه کابینه فرانسه شرکت کرده بود گفت: خطر جنگ درخلیجفارس برطرف نشده است. ما باید هر کاری که میتوانیم انجام دهیم.
ژان ایو لودریان نیز گفت: تهدید روز دوشنبه رژیم به نقض محدودیت توافق اتمی در مورد ذخایر هگزافلوراید آن طی ۱۰ روز بسیار نگران کننده است و درجهت منافع تهران نیست.

روزنامه سپاه پاسداران در واکنشی غیظ آلود نسبت به مواضع اروپا در قبال رژیم آخوندی نوشت: چالش نظام با اروپا در برجام بسیار سختتر از چالش با آمریکاست، چون این خارج شد و صریح است، اما آنها عمل نمیکنند و اجرای برجام را معجزه میدانند، اما از ما میخواهند اجرا کنیم و دم بر نیاوریم! اروپا دنبال معجزة نگهداشتن نظام در برجام است.
 ارگان سپاه تروریستی پاسداران درباره تحرکات دیپلوماتیک فرانسه، انگلستان و آلمان نوشت: ظاهراً جمعبندی جلسه اتحادیه اروپا، سفر وزرای خارجه این سه کشور به تهران طی دو هفته آینده خواهد بود؛ سفری که لحن سخنان آنگلا مرکل نشان میدهد رویکرد آن ترکیبی از تهدید و تلاش برای نگهداشتن جمهوری اسلامی در برجام است.
سپاه پاسداران افزود: تغییر لحن مرکل و شواهد حاکی است که وزرای خارجه سه کشور این سفر را برای متقاعد کردن (نظام) به ماندن در برجام تدارک دیدهاند؛ سناریویی که اگر عملی نشود، به گفته مرکل «جمهوری اسلامی باید با تبعات آن روبهرو شود».