تحریم خامنه‌ای و دستگاه اداری او توسط رئیس جمهور آمریکا

 

رئیس جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی تحریمهای جدیدی را که از آن به عنوان «تحریمهای کوبنده» اسم برد، علیه ولی فقیه ارتجاع و سرمایه‌ها و سیستمهای مالی او، اعلام کرد.

ترامپ در کاخ سفید گفت: امروز ما ولی فقیه رژیم ایران و شماری دیگر را تحریم کردیم. اقدامات امروز به دنبال یک رشته رفتارهای تجاوزکارانة این رژیم طی هفته های اخیر ازجمله سرنگون کردن پهباد آمریکایی صورت می گیرد. سرنگون کردن آن را همه دیدند. ولی فقیه رژیم ایران کسی است که نهایتا مسئول رفتار خصمانة این رژیم است و دستگاه او در خارج از ایران دست به بی رحمانه ترین اقدامات تروریستی می زند.
رئیس جمهور آمریکا گفت: خویشتنداری که ما از خود نشان داده ایم به معنی این نیست که در آینده نیز این خویشتندای را نشان خواهیم داد. ما به افزایش فشار بر رژیم تهران ادامه خواهیم داد. رژیم ایران هرگز نخواهد توانست صاحب سلاح اتمی شود.
چند دقیقه دیگر من یک فرمان اجرایی را در اعمال یک تحریم سخت و ضربه زننده را در رابطه با ولی فقیه رژیم ایران و دستگاهش و بسیاری دیگر امضا خواهم کرد. اقدام امروز ما بدنبال مجموعه ای از رفتار تجاوزکارانه رژیم ایران در هفته های اخیر از جمله اسقاط پهپاد آمریکا است که فکر می کنم همه آن را دیدند.
آنها اقدامات بسیار دیگری را انجام داده اند. همگان حمله به نفتکش ها را دیده اند و در موردش می دانند که البته کاری نابجا و بد بود. ولی فقیه رژیم ایران کسی است که در نهایت مسئول رفتار خصمانه این رژیم است. دستگاه وی بر بیرحم ترین اهرمهای قدرت منجمله سپاه پاسداران نظارت دارد.
تحریم بر اساس یک فرمان اجرایی اعمال می شود که من آن را بلافاصله امضا می کنم. این تحریم ولی فقیه و دستگاهش و کسانی را که به آن مرتبط هستند از دسترسی به منابع کلیدی و حمایت مالی محروم می کند.
سرمایه های خامنه ای و دستگاهش از این تحریم مستثنی نیستند.
این تحریم ها نشانگر یک پاسخ قوی و متناسب با اعمال تحریک آمیز گسترش یابنده رژیم ایران است. ما به افزایش فشار بر رژیم تهران ادامه خواهیم داد تا این رژیم به فعالیت های خطرناک و تلاش هایش از جمله دستیابی به سلاح اتمی، غنی سازی اورانیوم، گسترش موشک های بالستیک، فعالیت در زمینه تروریسم و حمایت از آن و سوخت رسانی به منازعات خارجی و اعمال جنگ طلبانه علیه ایالات متحده آمریکا و متحدانش خاتمه دهد.
توافق اتمی که امضا شد یک فاجعه بود و کارایی مورد نظر را نداشت و وقایع نامطلوب زیادی اتفاق افتادند و مهمتر اینکه اینقدر کوتاه مدت بود که ظرف چند سال معدود، آنها خواهند توانست تسلیحات اتمی بسازند و این غیرقابل قبول است. رژیم ایران هرگز نمی تواند سلاح اتمی داشته باشد.
همچنین این تحریمها شامل توقف فوری حمایت رژیم از تروریسم است. آنها مشغول حمایت از تروریسم در سطحی بوده اند که تاکنون هیچکس شاهد آن نبوده است و این کاری است که طی سالهای اخیر انجام داده اند.
و پول زیادی که دولت قبلی (آمریکا) به آنها داده، بخش عمده آن به سازمان ها تروریستی داده شده است.
من چشم انتظار این هستم که هرچه که لازم است را مذاکره کنم با هرکسی که بخواهد صحبت کند، در عین حال کسی چه میداند چه اتفاقی خواهد افتاد ولی فقط میتوانم به شما بگویم ما هیچگاه نمیتوانیم به رژیم ایران اجازه بدهیم که سلاح اتمی داشته باشد. این اتفاق نخواهد افتاد. و دوم و خیلی مهم اینکه ما نمی خواهیم پولی برای حمایت از تروریسم اختصاص داده شود آنها حکومت شماره یک حامی تروریسم در همه جای جهان هستند.
بنابراین من این دستور را الان امضا میکنم و میخواهم از ارتشمان تشکر بکنم، میخواهم از همه کسانیکه با من طی ماههای گذشته کار کرده اند تشکر کنم، از جانب ما خویشتنداری زیادی نشان داده شده است، خویشتنداری خیلی زیادی، ولی این بدان معنی نیست که ما در آینده هم همین خویشتنداری را نشان بدهیم، اما احساس کردم که لازم است فرصتی مناسب به آنها بدهم. بنابراین من الان فرمان را امضا میکنم و از اینکه همگی اینجا هستید قدردانی میکنم و متشکرم

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت گفت: تحریم خامنه‌ای و بیت العنکبوت وی بهترین و ضروری ترین تحریم است. دستگاه خامنه ای بزرگترین مرکز جنایت و فساد و ترور در ایران است. این تحریم باید به گشتاپوی دینی، یعنی وزارت اطلاعات آخوندها که مانع قیام به سوی ایران آزاد است تعمیم یابد.