معاون رئیس جمهور آمریکا: ما می خواهیم در کنار مردم ایران بایستیم هزاران تن از آنها در مقابل کاخ سفید جمع شدند

 

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با تلویزیوین سی بی اس گفت:‌آنچه که ما می خواهیم بکنیم این است که در کنار مردم ایران بایستیم. هزاران تن از آنها روز جمعه در مقابل کاخ سفید جمع شدند. ده ها هزار تن از آنها سال گذشته در شهرهای ایران به خیابان‌ها ریختند. ما می‌خواهیم در کنار آنها قرار بگیریم.

سوال:‌ سی.بی.اس تایید کرده است که آمریکا عملیات سایبری را برای ضربه به تاسیسات موشکی و پرتاب کننده های موشکی در ایران هدایت کرده است آیا این تلافی ساقط شدن پهپاد آمریکاست؟

پاسخ:‌همانگونه که می دانید ما هیچگاه در مورد عملیات سری اظهارنظر نمی کنیم.

سوال: هیچ عمل تلافی جویانه ای بخاطر ساقط کردن پهپاد آمریکا در کار بوده است؟
پاسخ: همانگونه که گفتم در این رابطه نمی توانم صحبت کنم. آنچه می توانم بگویم این است که ما انتظار داریم فردا رییس جمهور دور جدیدی از تحریمها را اعلام کند در پاسخ به ساقط کردن پهپاد غیر مسلح آمریکا و بعنوان پیامد آنچه به روشنی اقدام رژیم ایران درحمله به نفتکشهاست.
آنچه که ما می خواهیم بکنیم این است که در کنار مردم ایران بایستیم. هزاران تن از آنها روز جمعه در مقابل کاخ سفید جمع شدند و ده ها هزار تن از آن ها سال گذشته به خیابان ها در شهرهای سراسر ایران ریختند. ما می خواهیم در کنار آنها قرار بگیریم تا شاهد پیشرفت ایران و گام گذاشتن به آینده و نیل به آزادی باشیم

سوال:‌ آیا با این کار شما میخواهید بگویید که ایالات متحده برای پشتیبانی از مردم کاری انجام میدهد اگر آنها برای سرنگونی رژیم بلند شوند؟ من فکر میکردم سیاست شما، تغییر رژیم نبود؟.
پاسخ:‌بعد از انقلاب سال ۲۰۰۹ (۸۸) آمریکا روشن ساخته است که ما با مردم ایران هستیم. من فکر میکنم تصمیم رییس جمهور که از یک حمله نظامی خودداری کرد وقتی بود که فهمید به قیمت جان ۱۵۰ ایرانی تمام میشود، امیدوارم این پیام را به مردم ایران برساند که ما درعین اینکه علیه آیت الله ها می ایستیم، عالیترین امیدها را برای مردم ایران داریم.
اما زمان آن است که رژیم ایران این را بفهمد که آمریکا هرگز به آنها اجازه نخواهد داد به سلاح اتمی دست پیدا کنند. این یک تهدید برای کشور ما خواهد بود، تهدیدی برای اسراییل و برای جهان خواهد بود.
زیرا آنها برای ۴۰ سال ترور را اشاعه داده اند. آنها حکومت جلودار و بانی تروریسم در جهان هستند.
این روزها دیگر باید به پایان خود برسد، و آمریکا مصمم است که در کنار مردم ایران برای آینده ای بهتر بایستد.