سخنرانی شخصیت های برجسته سیاسی در تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین

 

شخصیت های برجسته سیاسی با حضور و سخنرانی در تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین از مقاومت ایران و آلترناتیو و تغییر رژیم در ایران حمایت کردند.

پاتریک کندی: ممنونم به‌خاطر فرصت آمدن به این مکان تاریخی. نه تنها در آلمان، بلکه در سراسر جهان،‌ این مکان در برلین، یعنی دروازه براندنبورگ سمبل آزادی است. در این شهر بود که بیش از ۵۰ سال پیش، عموی من رئیس‌جمهور جان اف. کندی خطاب به کسانی‌ که در پی آزادی بودند سخنرانی کرد. آنها اینجا در برلین در پی آزادی بودند و به‌همین دلیل جان اف. کندی به برلین آمد. او می‌خواست مردم سراسر جهان بدانند که مبارزه برای آزادی در برلین یک مبارزه جهانی است، برای همه آزادگان جهان. جمله معروف رئیس‌جمهور کندی این بود که «من یک برلینی هستم». و وقتی او گفت که یک شهروند برلین است، منظورش این بود که تهدید علیه آزادی در هر کجا، تهدیدی برای آزادی در همه‌جاست و این‌که آمریکا در کنار مردم برلین می‌ایستد که در جستجوی آزادی هستند، آن هم در آن دوران حساس که آزادی در برلین مورد چالش قرار گرفته بود. پس امروز چقدر سمبلیک است که ما در این گردهمایی بزرگ جمع شده‌ایم به‌خاطر دموکراسی و آزادی برای ایران، همین‌جا در برلین در این دروازه تاریخی براندنبورگ.

ما در مقطع تاریخی مشابهی هستیم، تا آنجا که به‌آزادی مردم ایران بر می‌گردد. ممکن است بسیاری بگویند، این مشکلی است که ایرانیان باید حل کنند. ولی من به‌عنوان یک آمریکایی اینجا هستم و می‌گویم، این مشکلی نیست که فقط ایرانیان باید حل کنند، این مشکلی است برای هر انسانی روی زمین که آزادی و دموکراسی را ارج می‌نهد و از رژیم استبدادی آخوندها در ایران متنفر است.
مارتین نیمولر فیلسوف بزرگ بعد از واقعه هولوکاست گفت: ابتدا آنها به‌دنبال یهودی‌ها آمدند و من یهودی نبودم پس اعتراض نکردم. سپس به‌دنبال کولی‌ها آمدند، و من کولی نبودم، پس اعتراض نکردم. بعد از آن به‌دنبال اتحادیه تجار آمدند و من عضو اتحادیه آنها نبودم، پس اعتراضی نکردم. و سپس آنها به‌دنبال من آمدند و دیگر کسی باقی نمانده بود که اعتراض کند.
ما باید از تاریخ درس بگیریم. از آن‌چه اینجا در آلمان رخ داد، یعنی فاشیسم، دیکتاتوری و نقض حقوق بشر که کمی بیش از یک نسل پیش در این کشور اتفاق افتاد و با این‌حال همان جنایت‌ها علیه بشریت امروز اتفاق می‌افتد. اکنون آدولف هیتلر نیست، بلکه آخوندهای (حاکم بر) تهران هستند که دیکتاتورهای فاشیست هستند. این مقایسه یک گزافه‌گویی نیست، زیرا (رژیم) ایران حکومت شماره یک جهان از بابت اعدام مردم است. رتبه اول جهان، متعلق به آخوندهایی است که مردم را در ایران اعدام می‌کنند. نه تنها آنها تروریسم را علیه مردم ایران اعمال می‌کنند، بلکه تروریسم را در سراسر جهان می‌پراکنند. پس من می‌خواهم به خانم رجوی و سازمان مجاهدین بگویم که من از شما حمایت می‌کنم، من از سازمان مجاهدین حمایت می‌کنم.
من تمام عمرم در سیاست بوده‌ام. در بسیاری انتخابات پیروز شده‌ام و چیزهایی از سیاست می‌دانم. در حالی‌که سازمان مجاهدین هم‌چنان از همه‌طرف مورد حمله قرار می‌گیرد این موضوع برای من برجسته می‌شود که آخوندها نمی‌توانند بر سر برنامه ۱۰ماده‌یی که توسط خانم رجوی ارائه شده، به مجاهدین حمله کنند. آخوندها نمی‌توانند به مجاهدین حمله کنند، وقتی آنها می‌گویند رژیم ایران حامی شماره یک تروریسم حکومتی است. دوستان، این‌ها موضوعات اصلی هستند که آخوندها نمی‌توانند بر سر آنها مجاهدین را هدف حمله قرار دهند. می‌دانید چرا؟ زیرا مجاهدین برحق هستند و آخوندها ناحق.
من فقط می‌خواهم بگویم که طرفدار قوی‌ترین تحریم‌های ممکن علیه رژیم ایران، آخوندها و تروریسم آنها هستم. من معتقدم تحریم‌های قوی راه حلی است که کمک خواهد کرد به رسیدن روز سرنگونی این رژیم استبدادی و فاشیستی آخوندها. و من معتقد نیستم که اکنون وقت آن باشد که شدت تحریم‌های خفه‌کننده مالی علیه آخوندها را کاهش بدهیم. اقتصاد رژیم ایران اکنون در حال فروپاشی است. تورم سر به‌فلک کشیده و تولید ناخالص ملی در حال فروریختن است. این وضعیت برای آخوندها قابل تحمل نیست. آنها دیگر نمی‌توانند رژیمشان را سر پا نگه دارند، وقتی ما منابع مالی آنها را قطع کرده‌ایم. این پولی بود که به آنها کمک می‌کرد به کنترل فاسد خود علیه مردم ادامه بدهند. به‌این خاطر است که ما نمی‌توانیم به کسانی‌ تن بدهیم و تسلیم بشویم که می‌گویند خواهان نرم‌تر کردن تحریم‌ها علیه رژیم ایران هستند. ما باید تحریم‌ها را با قدرت تمام ادامه بدهیم تا فرا رسیدن روز سرنگونی این دیکتاتوری وحشتناک را تسریع کنیم.
با این گفته سخنانم را به پایان می‌برم: پدر فقید من، سناتور ادوارد کندی پیشتاز کنگره در اعمال تحریم‌ها علیه آفریقای جنوبی و به‌طور خاص رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی بود؛ و بسیاری افراد می‌گفتند، آیا این کار به مردم آفریقای جنوبی لطمه وارد نمی‌کند؟ وقتی نلسون ماندلا از زندان آزاد شد، او به دیدار پدر من آمد و به او گفت: ممنونم سناتور کندی، زیرا آن تحریم‌ها ما را قادر ساختند که یک آفریقای جنوبی آزاد داشته باشیم.
من می‌خواهم یک ایران آزاد داشته باشیم و به‌همین دلیل است که به‌اینجا آمده‌ام، درست همان‌طور که عموی فقیدم بیش از ۵۰ سال پیش به‌اینجا آمد. ولی این بار من اینجا هستم که بگویم: «من ایرانی هستم».

ادوارد لینتنر - معاون پیشین وزیر کشور آلمان

دوستان عزیز، خانم‌ها و آقایان. عمیقاً سپاسگزارم به‌خاطر دعوت من به این تظاهرات که به من این امکان را داد تا امروز این جا با شما باشم. هم‌چنین برای من مایه افتخار است که شما به‌عنوان ایرانی این جا جمع شده‌اید و برای آزادی و تغییر حکومت دیکتاتوری در کشورتان مبارزه می‌کنید. حکومت آخوندها یکی از خشن‌ترین حکومتها در حال حاضرست. یک واقعیت دیگر این است که چشم‌انداز تغییر رژیم در ایران هر چه بیشتر می‌شود و با سازماندهی بسیار خوب مقاومت مشروع و دموکراتیک شورای ملی مقاومت با هدایت خانم مریم رجوی، چنین تغییری در دسترس است. دوستان عزیز، رژیم ایران از همین می‌ترسد. زیرا شما یک جایگزین دموکراتیک و مؤثر هستید. به همین خاطر، حکومت ایران تلاش می‌کند با همه امکانات شما را نابود کند. امروز در ایران ترور به ابزاری برای حفظ قدرت و حکومت تبدیل شده است. آز آنجا که شما همین را تهدید می‌کنید، مقاومت دموکراتیک شما به اصلی‌ترین هدف ترور تبدیل شده است. پس دموکراسی به‌عنوان یک نهاد که ارزشهایی مثل حق آزادی بیان و حق آزادی انتخاب احزاب سیاسی را در مرکز خود جای داده به هدف حملات تروریستی تبدیل شده است. اما تاریخ به ما آموخته که حکومتی که روی ترور بنا شده باشد، در اساس روی پایه‌های ضعیفی ایستاده؛ حتی اگر تلاش کند با مذهب بر روی آن سرپوش بگذارد. گزارش اداره حراست از قانون اساسی (آلمان) که در نیمه اول امسال منتشر شده، بسیار هشداردهنده است. وزارت اطلاعات رژیم ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران، آلمان را هم به یکی از مناطق عملیات‌های خود تبدیل کرده‌اند. مأموران وزارت اطلاعات، اقدام به عملیات‌های تروریستی می‌کنند. مقر وزارت اطلاعات در آلمان، بر اساس این گزارش، در سفارت رژیم ایران در برلین است. دوستان عزیز، ‌آنها از نمایندگی دیپلوماتیک خود برای مخفی‌کاری استفاده می‌کنند و آلمان نباید به‌سادگی اجازه چنین چیزی را بدهد. سال گذشته یک دیپلمات که در اتریش مستقر بود، در آلمان دستگیر شد؛ زیرا او با استفاده از همین پوشش یک بمب را از میان کشور ما عبور داد و آن‌را به تروریست‌ها تحویل داد و مأموریت آنها اقدام تروریستی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت در پاریس بود. همان گردهمایی که من هم در آن شرکت داشتم. واکنش کشورهای مربوطه به‌اندازه کافی مشخص نبود. دیپلماتهایی برای اقدام بسیار کوچک‌تر از این، از حوزه اتحادیه اروپا اخراج شدند. هم‌چنین گزارش اداره حراست از قانون اساسی آلمان پیش‌بینی می‌کند که تهدیدات تروریستی حکومت ایران علیه مخالفان ایرانی و حامیان مقاومت شدت خواهد گرفت. دوستان عزیز، ما نباید اجازه بدهیم که توسط تروریسم آخوندها به‌گروگان گرفته شویم. این باید هر چه بلندتر گفته شود و وزارت اطلاعات رژیم ایران و سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار بگیرند. این لیستگذاری یک پاسخ مناسب به شرایط کنونی است. این لیست‌گذاری باید با اقدامات عملی مثل شناسایی قانونی مأموران وزارت اطلاعات یا اخراج آنها همراه شود. این اقدامات می‌تواند یک دفاع خوب در برابر اقدامات تروریستی این رژیم در آینده در خاک اروپا باشد. خانم‌ها و آقایان، شما خستگی‌ناپذیر و مستمر برای یک ایران دموکراتیک و آزاد مبارزه می‌کنید. اروپا باید از شما حمایت کند تا آزادی بتواند در ‌منطقه شما برقرار شود برای این امر، برای ما یک اسلام بردبار و حامی آزادی ضروری است که توسط شما نمایندگی می‌شود.

میهال کامینسکی - نماینده پارلمان لهستان

افتخار بزرگی است، حضور در چنین مکان تاریخی و برخورداری این امکان که در مقابل یک جمعیت ۱۵هزار نفره صحبت کنم. ۱۵ هزار ایرانی که عاشق آزادی و عاشق میهن خود هستند. ممنونم از این‌که به اینجا آمده‌اید. ما از تحریم‌ها علیه رژیم ایران حمایت می‌کنیم. ما عمیقاً معتقدیم که این تحریم‌ها متوجه مردم ایران نیستند،‌ بلکه علیه رژیم فاشیست حاکم بر تهران هستند. و این سیاستمدارانی که علیه مردم ایران عمل می‌کنند، کسانی هستند که متأسفانه اکنون در کشور شما حکومت می‌کنند. من امیدوارم که پایان این افراد شیطانی به‌زودی فرا برسد و ما در ایرانی آزاد خواهیم بود،‌ همان‌گونه که امروز در یک برلین آزاد هستیم.