بازتاب گسترده تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین در رسانه های بین المللی

 

بازتاب گسترده تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین در رسانه های بین المللی

تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین در رسانه‌های بین‌المللی from Simay Azadi on Vimeo.

تلویزیون سراسری RBB- آلمان (تلویزیون کانال ۳)، ۱۵تیر۹۸:
خیابان ۱۷ ژوئن امروز تا ساعت ۲۳ بخاطر یک تظاهرات بسته بود.
اعتراضات ایرانیان علیه اعدامها و نقض حقوق بشر است. که بنا به گزارشات عفوبین الملل تنها طی سال گذشته ۲۵۰ بار بمورد اجرا گذاشته است. حقوق بشر در آنجا عموما هیچ ارزشی ندارد.
تظاهرکنندگان امروز در اینجا واقعا از پشتیبانی سیاسی هم برخوردار شده اند. از جمله از شخصیت خیلی برجسته پاتریک کندی، برادر زاده رئیس جمهور فقید آمریکا جان اف کندی. من قبل از سخنرانی اش از او پرسیدم که چرا او از مردم ایران حمایت میکند.
پاتریک کندی: من از حقوق بشر حمایت میکنم. عموی من پرزیدنت کندی در نسل گذشته به برلین آمد و گفت ”من یک برلینی هستم” زیرا او واقف بود که حقوق بشر خاص ایالات متحده نیست. حقوق بشر ارزشی جهانی است و به همین خاطر ما باید از مردم ایران حمایت کنیم. درست همانطور که ما از برلینی ها در لحظاتی که برای آزادی تعیین کننده بودند، حمایت کردیم. الان ما باید همان کار را بکنیم زیرا الان ساعات تعیین کننده در آزادی برای ایرانیان است.

در این لحظات تجمع اولیه تظاهرکنندگان به پایان خود میرسد و سپس تظاهرکنندگان دست به یک راهپیمایی میزنند بسمت اداره صدراعظمی تا در آنجا از دولت آلمان بخواهند که در آینده سیاست سخت گیرانه تری را در قبال (رژیم) ایران در پیش بگیرند.

تلویزیون ان تی وی- آلمان - ۱۵تیر ۹۸: ایرانیان در برلین علیه رژیم تهران و برای حقوق بشر دست به تظاهرات زده اند. پیام محوری گردهمایی در دروازه براندنبورگ این است که رژیم ملایان ایران را با تاراج مردم به لبه پرتگاه جنگ کشانده است.
جواد دبیران از شورای ملی مقاومت ایران: از ۱۵۰ میلیارد دلاری که بعد از توافق اتمی آزاد شد، یک سنت هم به جیب مردم نرسید. این پول به جیب آخوندها سرازیر یا صرف جنگ طلبی آنها شد و از این رو باید به این سیاست (مماشات) پایان داد.
ما خواستار تغییر رژیم ایران هستیم
این فعالان از سوی سیاستمدار دمکرات آمریکایی پاتریک کندی، برادرزاده رئیس جمهور مقتول آمریکا جان اف کندی، حمایت میشوند.
پاتریک کندی: در چنین زمانی ما نباید تحریمها را متوقف کنیم. ما باید با رژیم بصورت مضاعف سخت گیرانه برخورد کنیم.

روزنامه آلمانی بیلد ۱۵تیر ۹۸: تظاهرات در دروازه براندنبورگ: خواسته آنها: ”همبستگی با جنبشهای اعتراضی مردم در ایران علیه مجازات اعدام”
ایرانیان روز شنبه در برلین علیه دیکتاتوری در ایران و برای حقوق بشر تظاهرات کردند.
آنها غروب شنبه در دروازه براندنبورگ یک گردهمایی برگزار کردند. برروی یک بنر نوشته شده بود: ”زمان یک ایران آزاد فرارسیده است”. بسیاری از تظاهرکنندگان پرچم ایران و بالنهای بزرگ با رنگهای ملی سبز و سفید و سرخ را با خود حمل میکردند. این گردهمایی و راهپیمایی اعتراضی توسط جامعه ایرانیان در تبعید به ثبت رسیده بود.

تلویزیون العربیه ۱۶تیر۹۸: در آلمان ایرانیان در تظاهراتی علیه رژیم ایران شرکت کردند. شرکت کنندگان برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران و سرنگونی حکومت آخوندی فراخوان دادند. آنها هم چنین از جامعه جهانی خواستند برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی و صدور تروریسم و جنگ افروزی در کشورهای خاورمیانه اقدام کند.

تلویزیون اورینت، ۱۶ تیر ۹۸:اپوزیسیون ایران در برلین ـ پایتخت آلمان یک تظاهرات گسترده سازمان داد تظاهر کنندگان بر حمایت خود از قیام مردم ایران و فعالیتهای کانونهای شورشی تاکید کردند. آنها بر حمایت خود از سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران تاکید کردند. همچنین رئیس جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران در پیام خود گفت: رژیم ایران بزرگترین تهدید صلح جهانی است. از ‌غنی‌سازی اورانیوم یعنی تدارک بمب اتمی تا توسعه برنامه موشکهای بالستیک تا اعزام نیرو به‌ سوریه و تشدید جنگ جنایتکارانه خود در آن کشور.

العربیه، ۱۶تیر ۹۸: تظاهرکنندگان ایرانی در پایتخت آلمان ـ برلین بعد از عبور از خیابانهای این شهر به محاکمه و پیگرد و اخراج افراد وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در اروپا و هم چنین قطع روابط با رژیم ایران بخاطر حمایتش از تروریسم فراخواندند.
تعدادی از شخصیتهای سیاسی مانند پاتریک کندی، اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا، توماس نورد نماینده مجلس فدرال آلمان، ادوارد لینتنر معاون سابق وزیر کشور‌ آلمان، سناتور جری هورگان از ایرلند، میهال کامینسکی نماینده مجلس لهستان ولئو داتسن برگ رئیس کمیته ایران آزاد در آلمان و نماینده سابق پارلمان فدرال، سخنرانی کردند.

کندی در سخنان خود گفت: ما باید از تاریخ درس بگیریم. از فاشیسم و دیکتاتوری و نقض حقوق‌بشری که در آلمان چند نسل پیش اتفاق افتاد. الآن همان جنایتها دارد تکرار می‌شود و این بار آدولف هیتلر نیست که این جنایتها را می‌کند بلکه این آخوندهای حاکم بر ایران هستند. رژیمی که رکوردار اعدام است.
اما توماس نورد نماینده مجلس فدرال آلمان گفت: این رژیم به‌دنبال سلاح هسته‌یی است. باید هر آن‌چه می‌توانیم انجام بدهیم تا مانع دستیابی رژیم به بمب هسته‌یی بشویم. زیرا صلح جهانی را به خطر می‌اندازد.
مردم ایران خواهان پایان‌ دادن به دخالت‌های رژیم ایران در امور سایر کشورها هستند. مردم ایران جان خود را برای آزادی کشورشان به خطر می‌اندازند. به همین دلیل شما شایسته آزادی هستید.
مریم رجوی رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران در پیامی به تظاهرکنندگان گفت:‌ مردم ایران جامعه جهانی و خصوصا اروپا را به ضرورت توقف سیاست امتیاز دادن به رژیم حاکم بر ایران فرامیخواند.

روزنامه الریاض چاپ عربستان ۱۷ تیر ۹۸: زمان ایران آزاد فرارسیده است روز شنبه ۱۵ تیر ۹۸ تظاهرات باشکوه و عظیمی در شهر برلین با حضور بیش از ۱۵ هزار ایرانی برگزار شد. ایرانیان در این تظاهرات از قیام مردم ایران و مبارزه کانون های شورشی برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی آخوندی و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم پشتیبانی کردند و حمایت خودرا از سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت و رئیس جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی و برنامه ۱۰ ماده ای او برای ایران آینده ابراز داشتند.
خانم رجوی طی پیامی خطاب به تظاهرکنندگان در برلین گفت: امروز آخوندها در تله و تنگنای سرنگونی به دام افتاده اند. و شما رو به میهن رو به قیام کنندگان رو به کارگران و معلمان وسایر مردم به جان آمده می گویید بتازید و بتازید. حرف شما و مردم ایران رو به جامعه جهانی و مشخصا اروپا این است. سیاست امتیاز دادن به استبداد مذهبی و حفاظت از آخوندها در برابر سرنگونی باید متوقف شود.هر امتیازی به این رژیم با هر توجیهی فقط یک نتیجه دارد افزایش چشم انداز جنگ فاجعه آمیز توسط آخوندها. هریک یورو تجارت با آخوندها یک یورو سوخت رسانی به ماشین سرکوب و جنگ افروزی خامنه ای است.
خانم رجوی در مورد حقوق بشر از خانم مرکل خواست در سطح اروپا رهبری یک ابتکار ویژه علیه رژیم آخوندی به خاطر نقض حقوق بشر را به عهده بگیرد. از جمله توقف آزار و اعدام و کشتن زندانیان زیر شکنجه و تشکیل یک هیئت بین المللی برای بازدید از زندانها و زندانیان سیاسی.
این تظاهرات در کناردروازه مشهور براندنبورگ انجام شد. در این تظاهرات پلاکارد بزرگ زمان ایران آزاد فرارسیده است، به زبان انگلیسی برافراشته بودو بسیاری از تظاهرکنندگان پرچم های ایران و بالن های بزرگی در دست داشتند. رنگ این بالنها سبز و سفید و سرخ بود.که رنگ های پرچم ایران است.
فردریک رایس نماینده مجلس ملی فرانسه:‌ وضعیتی که امروز بین ایران و آمریکا وجود دارد، بسیار نگران کننده است.
اندوه و نگرانی من بخاطر ملت ایران است که شایستگی و توانایی سرنگون کردن آخوندها و رسیدن به آزادی را دارند.
همینطور به جوانان ایران فکرمی‌کنم که خواستار پیشرفت و رشد هستند اما امروزه سرکوب میشوند.
بنظر من امروز دو نگرانی اصلی در مورد ایران وجود دارد: حقوق بشر و همینطور سیاست اتمی جمهوری اسلامی
همچنین معتقدم همراه با خانم مریم رجوی و یارانش، همه چیز آماده است تا فردا یک دموکراسی واقعی در ایران وجود داشته باشد تا ملت خوب ایران بتواند پیشرفت کند.