وزیر خارجه امریکا: بمبگذاری ۲۵ سال پیش در آرژانتین با پشتیبانی کامل رژیم ایران صورت گرفت

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در بوئنوس‌آیرس با تقدیر از آرژانتین به خاطر لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الشیطان لبنان گفت، بمب‌گذاری ۲۵ سال پیش در مرکز همیاری یهودیان- آمیا توسط حزب‌الله و با پشتیبانی کامل رژیم ایران انجام شد.

مایک پمپئو گفت: حزب الله در سراسر نیمکره غربی در ترور و پولشویی و قاچاق مواد مخدر فعال است. مشابه اقدام آرژانتین در لیست‌گذاری این گروه بایستی توسط سایر کشورها نیز انجام شود.
وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: آمریکا برای دستگیری یکی از سرکردگان حزب‌الشیطان لبنان به نام سامان رئوف مسئول هماهنگ کننده ترور در آمیا هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
وی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از ۱۵۰ شرکت و افراد وابسته به حزب‌الشیطان لبنان را نامگذاری تروریستی کرده، افزود: دولت ترامپ در سراسر جهان فعالیتها علیه حزب‌الله و رژیم ایران را تشدید کرده است. آمریکا برای اولین بار بخشی از یک دولت یعنی سپاه پاسداران را نامگذاری تروریستی کرده است. ما اکنون تحریمهایی تاریخی علیه نظام مالی حزب الله اعمال کرده ایم.
مایک پمپئو همچنین اعلام کرد گروه چهار جانبه با حضور آمریکا، آرژانتین، پاراگوئه و برزیل همکاری‌های بیشتری در مورد اشتراکات اطلاعات امنیتی و محدود کردن اقدامات مالی مرتبط با تروریسم، انجام خواهند داد.

استقبال جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا از لیستگذاری حزبالشیطان لبنان توسط دولت آرژانتین.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی درباره اقدام آرژانتین بخاطر افزودن حزب الشیطان لبنان به لیست گروههای تروریستی نوشت: ایالات متحده از اقدام آرژانتین برای افزودن حزب الله، نیروی نیابتی رژیم ایران، در فهرست گروههای تروریستی استقبال میکند.
ما به اقدامات مشترک برای قطع درآمد حزبالله و توانایی رژیم ایران برای طراحی توطئه های تروریستی، ادامه میدهیم. اکنون زمان خاموش کردن نور آنچه که اسمش را «حزب خدا» مینامند، فرا رسیده است.