سخنرانی‌های شخصیت‌ها در تظاهرات ایرانیان در لندن

 

تظاهرات شخصیت‌های برجسته سیاسی در تظاهرات ایرانیان در لندن در حمایت از مقاومت و قیام مردم ایران

سناتور کاترین نون ـ معاون مجلس سنای ایرلند
عصر بخیر دوستان ایرانی و دوستان بین‌المللی. حضور در اینجا و در چنین محل شگفتی‌آوری برای این گردهمایی بسیار مهم، واقعاً فوق‌العاده است. امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا علیه رژیمی اعتراض کنیم که به‌مدت ۴ دهه، در حال نقض غیر قابل تحمل حقوق بشر بوده است. (رژیم) ایران هم‌چنان دارنده بالاترین آمار اعدام در جهان است. این شامل اعدام نوجوانان نیز می‌شود که از دید هر عقل سلیمی در جهان، بسیار هولناک است. حلق‌آویز در ملاءعام به‌طور مرتب انجام می‌شود. این اقدامات هم‌چنان تحت دولت باصطلاح میانه‌روی روحانی صورت می‌گیرند. مانند هر دیکتاتوری دیگری در گذشته، (حکومت) تهران نیز تنها در پی تضمین بقای خودش است. این وضعیت در دوران حکومت روحانی هر روز بدتر شده است. زن‌ستیزی این رژیم به‌هیچ وجه امر پوشیده‌یی نیست و هر کدام از ما، یعنی رهبران زن در سراسر جهان که از مردم ایران حمایت می‌کنند، به‌طور خاص از این اقدامات منزجر هستیم در آن‌طرف این طیف، ما شورای ملی مقاومت ایران و ۱۰۰۰زن شجاع و از خودگذشته و رهبران مترقی از میان زنان را داریم. خانم رجوی، تمام زندگی‌اش را صرف کرده و فداکاریهای بسیاری برای یک آینده روشن و فوق‌العاده، برای همه ایرانیان به‌خصوص زنان ایران کرده است.
مردم ایران که از این سرکوب به تنگ آمده اند با شعارهای مرگ بر دیکتاتور به خیابانها آمده‌اند مفتخرم که عضو گروهی از پارلمانترها و سناتورهای فراحزبی ایرلندی هستم که از خانم رجوی و برنامه ۱۰ماده‌یی او برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنند؛ ایرانی که در آن، برابری جنسیتی در هر دو عرصه حقوق سیاسی و اجتماعی رعایت می‌شود، مجازات اعدام ملغی و یک قضاییه عادلانه و مستقل بر اساس اصل برائت، حق دفاع و حق محاکمه در یک دادگاه علنی، تشکیل می‌شود. اجازه بدهید سخنانم را با این جمله به پایان می برم: تغییر رژیم در ایران ضروری است و این تغییر باید هر چه زودتر رخ دهد. 

راجر گادسیف ـ نماینده پارلمان انگلستان

همکاران برجسته، خانمها و آقایان، دوستان عزیز. خوشحالم که امروز با شما هستم به‌همراه همکارانم از سایر احزاب مجلس عوام، برای حمایت از آرمان آزادی، حقوق بشر و دموکراسی در ایران.
دوستان من، من تماماً با آن‌چه همکارانم و دیگر سخنرانان گفته‌اند موافقم؛ یعنی این‌که انگلستان باید حق مردم ایران برای تغییر دیکتاتوری مذهبی به‌رسمیت بشناسد و از شورای ملی مقاومت، رئیس‌جمهور برگزیده آن خانم رجوی و برنامه ۱۰ماده‌یی دموکراتیک او برای آینده ایران حمایت کند. چون (این برنامه) یک نقشه مسیر روشن را برای مردم ایران ارائه می‌کند تا یک ایران آزاد و دموکراتیک را برقرار سازند.
دوستان من، مانع اصلی در برابر تغییر دموکراتیک در ایران، سپاه پاسداران است. من از تصمیم دولت آمریکا حمایت می‌کنم که تمامیت سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کرد و تحریمهایی را علیه خامنه‌ای و بیت او اعمال کرد. امیدوارم دولت انگلستان به‌زودی به متحد ما آمریکا بپیوندد و گامهای مشابهی را در پیش بگیرد.
من همراه با همکارانم در مجلس عوام یک قطعنامه پارلمانی را بدین‌منظور در ماه آوریل به‌ثبت رساندیم. این قطعنامه توسط شمار بسیاری از اعضای پارلمان از تمامی احزاب سیاسی مورد حمایت قرار گرفت. در این قطعنامه از فراخوان خانم رجوی برای نام‌گذاری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به‌عنوان تروریست آن‌هم در تمامیتشان، حمایت شده است؛ هم‌چنین دولت (انگلستان) را فرا می‌خواند که سپاه پاسداران و وزرات اطلاعات (رژیم) ایران را در تمامیتشان ممنوعه و سازمانهای تروریستی خارجی اعلام کند.
دوستان من، این رژیم بی‌رحم در ایران، فقط زبان قاطعیت را می‌فهمد. جامعه بین‌المللی به‌ویژه غرب، باید برای مقامهای این رژیم روشن سازد که ما در جهان آزاد، در کنار مردم ایران و جنبش مقاومت ایران ایستاده‌ایم و از تلاش آنها برای تحقق آزادی، دموکراسی در حقوق بشر در ایران حمایت می‌کنیم.

من به‌نوبه خودم به کار همراه با همکارانم در مجلس عوام ادامه خواهم داد تا عدالت برای مردم ایران محقق شود که حقوق انسانی و آزادیهای بنیادینشان توسط این رژیم و نیروهای سرکوبگر آن، از آنان سلب شده است.
ما تماماً از شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کنیم و در انتظار بزرگداشت روزی هستیم که بتوانیم در ایران باشیم و یک ایران آزاد و دموکراتیک را جشن بگیریم.

جری هورگان ـ عضو سنای ایرلند

من می‌خواهم از همه شما تشکر کنم، که امروز در این تظاهرات و راه‌پیمایی حضور یافتید تا با مردم ایران همبستگی نشان دهید و همچنین با معترضان علیه رژیم چه در اینجا و چه در ایران. چه فوق‌العاده است که در اینجا در چنین موقعیت تاریخی هستم . به همراه همکارانم از ایرلند، سناتور کاترین نون و عضو سابق پارلمان ایرلند جیم هیگینز، همگی از ایرلند آمده ایم تا امروز در همبستگی با شما اینجا باشیم. این آخرین گردهمایی از سلسله گردهمایی های مشابهی است که در سراسر اروپا و آمریکا در حمایت از یک ایران آزاد و دمکراتیک برگزار شد. من در هر دو تظاهرات برلین و استکهلم شرکت داشتم که هزاران ایرانی در آن‌ها شرکت کردند تا از خواست مردمی برای تغییر دمکراتیک در ایران حمایت کنند. و همچنین در حمایت از جنبش سازمانیافته مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی.
همچنین من مانند سایر همکارانم که سخنرانی کردند، افتخار این را داشتیم که در مراسم ایران آزاد در اشرف ۳ در آلبانی باشیم. در آنجا من بطور مستقیم شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ای بودم چه امروز و چه در برلین و چه در استکهلم،اکنون بسیار روشن است که شما از حمایت گسترده‌یی چه در آن کشورها و چه در سطح بین‌المللی برخوردارید. در برلین، من در دروازه براندربورگ و جایی که دیوار برلین فرو ریخت، به همراه پاتریک کندی، حضور داشتم. من در تیرانا به همراه رودی جولیانی و جو لیبرمن بودم. همانطور که خودشان گفتند، موضوع ایران باعث متحد شدن دمکراتها و جمهوریخواهان آمریکا شده، کاری که رییس جمهور خودشان هم نمی‌توانست بکند.
ما هم چنین می‌دانیم که آنانی که از شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی حمایت می‌کنند، با مجازات‌های سنگین زندان و اعدام مواجه می‌شوند. قتل عام بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۹۸۸، یک مدرک تراژیک ترس رژیم از شورای ملی مقاومت و تمامی این جنبش اپوزیسیون می‌باشد.

امروزه بسیاری از کارشناسان و دیپلوماتها نسبت به جنگ با ایران هشدار می دهند، اما آنچه را نمی بینند این است که همین حالا جنگ به بسیاری از مردم ایران تحمیل شده است. این جنگ را ۴۰ سال است که این رژیم با تهاجم سیستماتیک علیه حقوق و آزادیهای مردم ایران عملی کرده و به این ترتیب اقتصاد،‌ زیربنا و محیط زیست ایران را نابود کرده است. شما میتوانید در سراسر ایران نابودی، بدبختی، فساد، سرکوب و فقر را ببینید.
لذا من افتخار می کنم که بخشی ازیک تلاش دو حزبی در سنای ایرلند هستم و از اتحادیه اروپا و دولت خودمان میخواهم که از سازمان ملل بخواهد نقض حقوق بشر و قتل عام سال۱۹۸۸ در ایران را بررسی کند تا مسببین آن به پای میز عدالت کشیده شوند.
ما همچنین از دولت ایرلند و اتحادیه اروپا می خواهیم تا سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند، زیرا سپاه یک ابزار حیاتی در استمرار استبداد در ایران است و در صدور تروریسم به سوریه، یمن، لبنان و کشورهای دیگر دخالت دارد.
من به تلاشهای دوستان پارلمانی‌ام در انگلستان افتخار می کنم، زیرا آنها هم در پارلمان خودشان مشغول همین اقدامات هستند. در همکاری با یکدیگر و حمایت شما، ما باید دولتهایمان و اتحادیه اروپا را متقاعد کنیم تا سیاستهای خود را تغییر دهند و حق مردم ایران برای تغییر رژیم در ایران را به رسمیت بشناسند تا بتوانند حمایت و استقرار یک حکومت دموکراتیک و آزاد را کسب کنند. ما در کنار شما می‌ایستیم تا بتوانید تغییری که می خواهید در کشورتان ایجاد کنید و آزادی را برای مردم خود بیاورید.
در نهایت من می خواهم به همه کسانی که در شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران طی سالهای مدید تلاش زیادی کرده اند، ادای احترام کنم. من آرزوی بهترین موفقیتها را برای خانم رجوی و شورای ملی مقاومت و همه شما برای آینده دارم. 

راجر لاینز ـ رهبر پیشین اتحادیه‌های گارگری انگلستان

چند روز پیش در کمپ اشرف بودم امروز حمایت ما از آنها ضروری است، ما هم به حمایتشان نیازمندیم و همراه با هم می‌توانیم جنبشی را شکل بدهیم که هدفش سرنگونی آخوندهاست. به‌همین دلیل ما هفته گذشته به‌آنجا رفتیم، همراه با نمایندگان ۴۷ کشور. ما شاهد ساخت و ساز شگفتی‌آور در آنجا بودیم؛ آن مکان البته موقتی است، تا وقتی به تهران بازگردد.
آخوندها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، نرخ تورم بالای ۵۰درصد است، بیکاری گسترده است، فقر گسترش می‌یابد، ۲۰میلیون جوان زیر ۳۰سال بیکارند، مردم اعضای بدنشان را می‌فروشند، اعضای بدن و خون خود را (می‌فروشند) و تعفن فساد باورنکردنی است.
می‌خواهم در پایان بگویم: اتحادیه‌های کارگری نگران نسبت اخراجها، اعتصابها و درد و تلاش (کارگران) در ایران هستند. ما به‌همه اتحادیه‌های کارگری بین‌المللی نسبت به‌اقدامات رژیم ایران هوشیاری می‌دهیم. مقاومت رو به‌گسترش است، در تمام استانها، در تمام شهرها، در شبکه‌های اجتماعی، آخوندها دارند سلطه خود را از دست می‌دهند.