تجلیل رئیس جمهور آمریکا از شهردار رودی جولیانی

 

دونالد ترامپ در مراسم امضای یک لایحة مربوط به قربانیان فاجعه یازده سپتامبر، از رودی جولیانی که در آن زمان شهردار نیویورک بود، قدردانی کرد.

سایت کاخ سفید- ۲۹ژوئیه۲۰۱۹-(۷مرداد۹۸) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مراسم امضای لایحه دو حزبی پرداخت غرامت به قربانیان یازده سپتامبر از شهردار رودی جولیانی و شماری از نمایندگان کنگره و مقامات آمریکا که در این مراسم شرکت داشتند قدردانی کرد.

رودی جولیانی درسال۲۰۰۱، شهردار نیویورک بود و در همان زمان به خاطر مقابله با فاجعه یازده سپتامبر در شهر نیویورک و هدایت آتش نشانها و تیمهای نجات، از سوی مجله تایم به عنوان مردسال انتخاب شد و شهردار جامعه بین المللی در نیویورک لقب گرفت.
سخنان دونالد ترامپ‌: «برای مراسم امروز معاون فوق العاده رئیس جمهور مایک پنس شرکت دارند که از او تشکر میکنم. درکنار بسیاری از میهمانان برجسته می خواهم با تجلیل از رهبری شروع کنم که بسیاری از شما او را بخوبی می شناسید، کسی که در یازده سپتامبر اعلام کرد که شهر نیویورک و ایالات متحده آمریکا قویتر از هر گروه تروریست وحشی است؛ کسی که اراده ما را در دفاع از خودمان قویتر کرده است و ما نهایتاً پیروز می شویم و او حق داشت.
شهردار بزرگ شهر نیویورک به نظر من بزرگترین شهردار ما ـ من چه دارم درباره او بگویم: رودی جولیانی.
رودی لطفا برخیزید. رودی، کارشما عالی بود. کارتان عالی بود. رودی دل و جرات بسیاری دارد.
تشکر می کنم همچنین از معاون دادستان کل جفری روزن بخاطر حضورش در اینجا. متشکرم جف. خیلی متشکرم. همراه با سناتور دب فیشیر و نمایندگان کنگره مایکل برجیس، کریس کالینز، برایان فیتز پتریک، پیتر کینگ و جان جویس، مارک متوز و دن میوست دوستان لطفا برخیزید. لطفا».