اوج‌گیری جنگ گرگها در مجلس آخوندی برسر جواد ظریف و شکست برجام

 

در جلسه مجلس رژیم آخوندی در روز دوشنبه ۷مرداد، کشمکش بر سر جواد ظریف و شکست برجام، بار دیگر بالا گرفت.

دراین جلسه آخوند سلیمی از مهره های باند خامنه ای، هرگونه مذاکره بر سر برنامه اتمی رژیم ولایت فقیه را در شرایط فعلی دیوانگی و سم مضاعف توصیف کرد.

وی گفت: «مذاکره در شرایط فعلی دیوانگی‌ست مقام رهبری به صراحت مذاکره در این شرایط را سم مضاعف نامیدند روشن است هر مذاکره‌ای یک بده بستان است کسانی که دم از مذاکره در این شرایط می‌زنند خوب است بگویند ستانده در این مذاکره چیست؟ و داده کدام است؟ فراموش نکنیم قبلاً می‌گفتید هر روز تأخیر در اجرای برجام صد میلیون دلار خسارت بهمراه دارد یعنی باید ۲۲۶میلیارد عاید کشور شده باشد این به اندازه بودجه حدود ۶سال کشور است اگر چنین عایدی به‌دست نیامده برای مردم توضیح دهید. قرار است با مذاکره مجدد چه کنید؟‌ آیا می‌خواهید مؤلفه‌های قدرت کشور را معامله کنید؟ آیا قرار است بر سر قدرت موشکی مذاکره کنید؟ آیا قرار است اسلحه خود را خاک کرده و در مقابل چنگال خونین دشمن دست خود را بالا ببریم؟ نسخه فرانسوی برای ما می‌پیچید پذیرفتن طرح فریز در مقابل فریز مشروعیت بخشی به تحریم‌ها ظالمانه است کدام عاقل ظلم ظالم را به‌دست خود قانونی جلوه می‌دهد؟. اخیراً عضو شورای راهبردی سیاست خارجی جمله‌ای گفتند که بهت‌آور است ایشان گفته‌اند در مذاکره برجام آنها عبارت را می‌نوشتند و ما امضا می‌کردیم».

رسانه‌های حکومتی دلبستن رژیم به برجام اروپایی و وعده‌های اروپا را بیهوده دانسته و خواهان خروج هر چه سریعتر از برجام شدند.
کیهان خامنه‌ای با عنوان «برجام هفت کفن پوسانده، اروپا هنوز وعده می‌دهد!» با حمله به پیشنهاد جواد ظریف مبنی بر رفع تحریم در قبال بازرسیهای بیشتر نوشت: ارائه پیشنهاد رسمی ‌و سخت‌تر کردن نظارت‌ها این پیغام را با خود دارد که طرف (خودی) قاطعیت لازم در ایستادن پای خطوط قرمز را ندارد.
این منبع درباره بیانیه رئیس کمیسیون مشترک برجام نوشت: این بیانیه حاوی یک مشت وعده نسیه با چاشنی تحقیر است. هدف اروپا این است که ضمن دائمی کردن محدودیتهای برجامی نظام، خسارت محض توافق اتمی را به دیگر مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی نیز تعمیم بدهد.

روزنامه حکومتی رسالت نیز نوشت: هیچ تفاوتی در مبنا و موضع بین آمریکا و اروپا مشاهده نمی‌شود... تا الان چیزی نصیب‌مان نشده و هر چه زودتر از ضرر برگردیم، به نفع (نظام) خواهد بود.

با شکست برجام و تشدید حملات به جواد ظریف، روزنامه حکومتی وطن امروز نوشت: کارشناسان معتقدند با توجه به خروج آمریکا از برجام و انفعال ۱۵ ماهه اروپاییها، احتمالاٌ خود ظریف هم فهمیده است که برجام و پروژه تعامل با غرب برای حل مشکلات کشور بی‌فایده مانده و در نتیجه می‌خواهد به هر نحوی شده از مسئولیت خود به عنوان نفر دوم پروژه برجام شانه خالی کرده و پا پس بکشد (و او) به بهانه برخی کنایه‌های محدود به او در سریال گاندو باز هم بحث استعفا را مطرح کرده است.
در همین حال جواد ظریف، در واکنش به پاسخ خامنه‌ای، به دومین استعفای اعتراضی وی، ضمن پس گرفتن آن به مجیزگویی از ولی فقیه ارتجاع پرداخت.
ظریف که باند خامنه ای او را در یک سریال تلویزیونی به نام گاندو به ارتباطات جاسوسی متهم کرده اند، نوشت: اگر محبتهای خامنه‌ای به او نبود، امکان تحمل برخی از اتفاقها برایش وجود نداشت.
به گفته سخنگوی وزیر خارجه رژیم، در فیلم تلویزیونی گاندو، از ظریف یک چهره منفعل و بی‌عمل و واداده نشان داده شده و خامنه‌ای در پاسخ به ظریف گفته که مطلقاٌ راضی نیست به وزارت خارجه اهانت شود.
وی هم‌چنین گفت که ظریف به رغم اهانت به کارش ادامه خواهد داد.