مطرح کردن دادگاه‌های صحرایی با حکم خمینی ملعون در جریان عملیات فروغ جاویدان

 

در سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان، سخنگوی دولت روحانی و سردژخیم اطلاعاتی علی ربیعی شرایط رویارویی مجاهدین و رژیم را، با شرایط لرزه سرنگونی در جریان پیشروی ارتش ازادیبخش ملی تا دروازه کرمانشاه، مقایسه می کند.

رئیس پدافند غیر عامل حکومت آخوندی، رویارویی رژیم با مجاهدین در موقعیت فعلی را سختتر از عملیات فروغ جاویدان توصیف کرده است، آخوند جلاد علی رازینی رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی نظام آخوندی، نیز به دنبال آخوند دژخیم مصطفی پور محمدی عضو جنایتکار هیأت مرگ در قتل عام ۶۷ وارد صحنه شد و به شمه یی دیگر از جنایات ضد بشری رژیم و توحش و بربریت آخوندی اعتراف کرد.
وی به تشریج تشکیل دادگاههای جنایتکارانه صحرایی و فتوای اعدامهای وحشیانه به دستور خمینی در مقطع عملیات کبیر فروغ جاویدان و هراس رژیم از پیوستن نیروهای مردمی به مجاهدین پرداخت و اذعان کرد که رژیم می خواست با دادگاههای صحرایی و اعلام اعدامها مانع ریزشها در صفوف نیروهای رژیم شود.

وی دراین مصاحبه بارها به متن حکم خمینی جلاد خطاب به خودش استناد می کند که در آن خطاب به وی آمده است: «...آقای علی رازینی، رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح جنابعالی موظف می‌باشید:
۱-دادگاه ویژه تخلفات جنگ را در کلیه مناطق جنگی تشکیل و طبق موازین شرع بدون رعایت هیچ یک از مقررات دست‌وپاگیر به جرائم متخلفان رسیدگی نمایید.
۲-هر عملی که به تشخیص دادگاه موجب شکست جبهه اسلام و یا موجب خسارت جانی بوده و یا می‌باشد مجازات آن اعدام است».

آخوند دژخیم علی رازینی در توضیحات خودش از جمله می گوید:
همان دادگاه را که قبل از انقلاب اسم آن دادگاه صحرایی بود، با اسم «دادگاه تخلفات جنگ» آوردیم؛ یعنی این دادگاه مخصوص شرایط جنگی است.....
برای آنکه قاطع عمل شود و اگر کسانی کوتاهی یا خیانت کرده‌اند، محکم برخورد شود و اعلام هم شود تا سایرین مقداری جدی‌تر باشند زمان‌هایی فوریت امر اقتضا می‌کند در همان مناطقی که ارتش مستقر است و انجام وظیفه می‌کند دادگاه برگزار شود. مثلا اگر مرکز قضائی ما در تهران، اصفهان، کرمانشاه یا اهواز است، لزومی ندارد رسیدگی را در اهواز انجام دهیم. مثلا یک واحد نیرو‌های مسلح در شلمچه مستقر شده است و مسائلی پیش می‌آید.
بنابراین امام فرمودند: بدون رعایت مقررات دست‌و‌پاگیر این کار را انجام دهید.
وی با تکرار مجدد جملات حکم خمینی خون آشام می گوید: اگر کسی در جایی بترسد که ترس او باعث کشته‌شدن هزار نفر یا سقوط یک استان و یک جبهه مهم ما شود، مجازات آن فرد اعدام است.
«دادگاه ویژه تخلفات جنگ را در همه مناطق جنگی تشکیل و طبق موازین شرع، بدون رعایت هیچ‌یک از مقررات دست‌وپاگیر به جرائم متهمین رسیدگی نمایید».

آخوند رازینی سپس اضافه می کند: ما سه مقر برای این امر تأسیس کردیم؛ یکی در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح اهواز برای مناطق جنگی جنوبی، یکی در کرمانشاه برای جبهه میانی و دیگری در ارومیه برای جبهه شمالی. این سه دادگاه را آنجا ایجاد کردیم؛ ولی قاضی به جبهه می‌رفت و رسیدگی را انجام می‌داد.
رازینی، دژخیم دستگاه قضائیه برآمده از قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی که اکنون خامنه ای آخوند جلاد ابراهیم رئیسی را به ریاست آن گماشته است، سپس در سوال و جواب با رسانه حکومتی درباره قتل عام مجاهدین در زندانها و محاکمه های صحرایی هواداران مجاهدین در مناطق عملیات فروغ جاویدان شقاوت و توحش نظام آخوندی را برملا می کند:

‌سوال:چند نفر از مجاهدین را دستگیر کردین؟
جواب: باید اطلاعات این‌ها را از اطلاعاتی‌ها بپرسین.
‌سوال: شما محاکمه کرده‌اید.
جواب: ما نشمردیم.
‌سوال: زیاد بودند؟ مثلا چند ده نفر بودند؟
جواب: بله؛ چند ده نفر بودند.
‌سوال: آدم‌های مشهور سران آن‌ها هم در میان کسانی که محاکمه کردید بودند؟
جواب: نه؛ از سران آن‌ها خیلی کم بودند.
‌سوال: تشریفات دادرسی آن‌ها چطور بود و چقدر طول میکشید؟
جواب: آنها، چون با دادگاه‌های زمان جنگ بود، تشریفات نداشت. در همان شهر‌هایی که دستگیر شدند محاکمه شدند.
‌سوال: یعنی قاعدتا محاکمه‌ها کوتاه‌مدت با سؤال و جواب‌های کوتاه بوده ؟
جواب: گاهی وقت‌ها ممکن بود یک ساعت یا کمتر طول بکشد.
‌سوال: شما بر روند محاکمه نظارت داشتید؟
جواب: بله. خیلی از آن‌ها را خودمان محاکمه کردیم.
سوال: اعدام مجاهدین در زندان‌ها بعد از همین عملیات مرصاد، در سه دهه اخیر خیلی مورد جنجال و بحث بوده است.
جواب: آن زمان ما آنجا بودیم و این موضوع جزء مأموریت من نبود. باید از رئیسی، رئیس فعلی قوه قضائیه و نیری بپرسین؛ چون این مسئله در حوزه دادگاه انقلاب است. در واقع افرادی از مجاهدین در زندان جرائم جدیدی مرتکب شده بودند. مجددا محاکمه شدند و با آن‌ها هم برخورد شد.
‌سوال: یکی از دلایل اصلی اعدام‌ها بحث این بود که می‌گفتند کسانی که در زندان‌ها هستند، با کسانی که در عملیات مرصاد شرکت کردند، هماهنگ هستند. شما در جبهه‌ها در جریان این هماهنگی‌ها قرار داشتین؟
جواب: این موضوع را برای اهلش می‌گذارم که در جریان بودند. آن‌ها جرائم جدیدی داشتند و به خاطر آن جرائم جدید محاکمه و محکوم شدند.
‌سوال: روند دادگاه مجاهدینی که در عملیات مرصاد دستگیر شدند، کامل بوده ؟
جواب: بله، با استفاده از بند یک حکم امام، طبق موازین شرع و بدون رعایت مقررات دست‌و‌پا‌گیر بوده است. مثلا ممکنه وکیل نداشته باشند.
‌سوال: این مقررات دست‌وپاگیر چیه؟
جواب: خوب فرض کنید باید کیفرخواست صادر و به صورت کتبی ابلاغ و دو هفته بعد محاکمه انجام شود. در بیابان که از این چیز‌ها خبری نیست.

آخوند جلاد علی رازینی:
آنچه آنها میگن خیلی مسائل و تحلیل درست و اینا نیست ممکن بود عذر خواهی کنند و بگند ما آگاهانه این کارها را کردیم یا ما را گول زدند و از این قبیل می گفتند ولی خوب اون افرادی که محاکمه شدند افرادی بودند که عرض کنم خدمت شما وابستگی به منافقین داشتند به اونها معتقد بودند محاکمه شدند و یک تعدادی ارتشی های اسیر ما بودند که با اونا همکاری کرده بودند
ما اومدیم توی این شهر بدون مقررات دست و پا گیر. اونجا ممکن است اصلا وکیل نداشته باشند فرض کنید کیفر خواست زده بشود کیفر خواست برای او ابلاغ بشود کتبا، بعدا دو هفته محاکمه انجام بشه این چیزها خبری نیست تو بیابون اونا اومدن بجنگن ما هم می جنگیم دیگه. احراز کرده شد این فرد از منافقین بوده عالما عامدا با اینها اومده ما در همون میدون جنگ دادگاه تشکیل دادیم ممکن است یک کسی محاکمه اش در حد نیم ساعت تمام بشه یک کسی دو ساعت طول بکشه بستگی داره چقدر پیچیده باشه چقدر قاضی به مطلب برسه. بعضی شان بله فرداش اعدام شدند بعضی یک هفته بعد اعدام شدند بعضی هاشون به حبس محکوم شدند بعضی شان به اعدام محکوم شده بودند یک عده از رزمنده ها امدند به من گفتند روحیه بچه ها خراب است شهید دادیم فلان و فلان و اینا. نبرند به کرمانشاه همینجا حکم را اجرا کنند یک ساختمانی نیمه کاره بود سر یک سه راهی که طبقه اولش ساخته شده بود طبقه دومش اسکلتش را زده بودند اما چیز طاق نزده بودند گفتند می آییم اونجا اجرا می کنیم.

آخوند جلاد علی رازینی ضمن اذعان به وحشت سرنگونی در تار و پود نیروهای رژیم اضافه می کند: افرادی که محاکمه شدند، کسانی بودند که وابستگی به مجاهدین داشتند. هیچ‌کدام از مجاهدینی را که در عملیات مرصاد دستگیر شده بودند نیاوردیم در تهران یا اهواز محاکمه کنیم. در همان مناطق جنگی که دستگیر شدند، محاکمه و مجازات شدند. یک عده... گفتند روحیه بچه‌ها خراب است...، این‌ها را به کرمانشاه منتقل نکنید. همین‌جا حکم را اجرا کنید. ما موافقت کردیم حکم سه نفر را در شهر اسلام‌آباد اجرا کنند و حکم آن‌ها به صورت حلق‌آویز اجرا شد....