نگرانی و غیظ سرکردگان رژیم از تحریم ظریف

 

به دنبال حرفهای غیظ آلود روحانی و بیانیه سپاه پاسداران در باره تحریم ظریف، ابراز نگرانی و غیظ سرکردگان رژیم در این رابطه، ادامه دارد.

جهانگیری معاون آخوند روحانی گفت: معلوم شد دروغ می‌گویند که می‌خواهند مذاکره کنند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی گفت: قصد آمریکا از تحریم ظریف خاموش کردن صدای جمهوری اسلامی در جهان است.

سرتیپ بسیجی امیر حاتمی، وزیر دفاع رژیم گفت: خامنه‌ای گفته نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره می‌کنیم. نیروهای ما به طور همه جانبه از ظریف دفاع می‌کنند.

در جمعه بازار ولایت فقیه در تهران نیز آخوند حاج علی اکبری، تحریم ظریف را نتیجه دادن سیاست «نه جنگ نه مذاکره» ی خامنه‌ای دانست.
وی گفت: تحریم وزیر ما البته برای ظریف و برای وزیر خارجه و وزارت‌خارجه باعث افتخار است که آمریکاییها اونها را تحریم کنند اما این روش نشان‌دهنده سقوط و افول بیش از حد دستگاه دیپلماسی و هیأت حاکمه آمریکاست و می‌بینید که گفتمان مقاومت که نه جنگ نه مذاکره اثر خودش را کرده. 

علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس ارتجاع نیز گفت: تشدید تنش در حوزه سیاسی باعث انتقال تنش به حوزه‌های دیگر می‌شود.
پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم گفت: تحریم ظریف پایان ادعای دیپلوماسی فریبنده بود. توان دفاعی و دپیلوماتیک دو بال تأمین نظام ذیل سیاستهای خامنه‌ای است.

آخوند مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون مجلس ارتجاع نیز گفت: کسانی که پیش از این فکر می‌کردند با آمریکا می‌شود مذاکره کرد، امروز با تحریم ظریف باید به این باور رسیده باشند که به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.

در این میان یک کارشناس حکومتی، ظریف را با وزیر خارجه هیتلر مقایسه کرد و گفت: سابقه تحریمی مانند تحریم جواد ظریف از زمان هیتلر به بعد دیده نشده است. و غیر از زمان هیتلر، هیچ وقت چنین چیزی با این شکل و صورت و با این خشونت عمل نشده است.

یواخیم فون ریبنتروپ وزیر خارجه هیتلر که در زمان مماشات چمبرلین سفیر آلمان در انگلستان بود، بعد از شکست هیتلر در جنگ جهانی دوم در ژوئن ۱۹۴۵ توسط قوای متفقین دستگیر شد و پس از محاکمه در دادگاه نورنبرگ به جرم نقش داشتن در آغاز جنگ جهانی دوم و هولوکاست محکوم به اعدام شد و در ۱۶ اکتبر ۱۹۴۶ به عنوان اولین محکوم به اعدام، به دار آویخته شد.