گزارش ساندی اکسپرس انگلستان از گردهمایی ایران آزاد در اشرف۳

 

روزنامه ساندی اکسپرس چاپ انگلستان گزارشی از گردهمایی ایران آزاد در اشرف۳ ارائه نمود.

ساندی اکسپرس نوشت: «شخصیتها و سخنرانان از کشورهای مختلف جهان، مانند رودی جولیانی و سناتور جوزف لیبرمن از آمریکا، استفن هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا، میشل آلیو ماری وزیر خارجه و وزیر دفاع سابق فرانسه و هم‌چنین هیأتی از انگلستان به رهبری دکتر متیو آفورد نماینده مجلس، در این کنفرانسها شرکت داشتند. 

دکتر متیو آفورد گفت: هیأت انگلستان امروز اینجا حضور دارد تا به دولت‌مان مسئولیت اش در قبال حقوق‌بشر را یادآوری کند. ما باید مثل آمریکا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کنیم. 
همین ۱۸ ماه پیش اینجا یک زمین بکر مزروعی بود، ولی اکنون مقر بزرگترین و قویترین گروه اپوزیسیون ایران است، خیابانهای زیبا همراه با پرچمهای ایران، خانه‌ها و دفترهای مدرن و امنیت غیرقابل نفوذ آن نشان می‌دهد که ساکنان اینجا می خواهند یک حکومت استبداد دینی را با یک حکومت مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک جایگزین کنند.
شورای ملی مقاومت ایران از هزار کانون شورشی در داخل مرزهای ایران صحبت می کند. آنها به برگزاری اعتراضات در سراسر کشور توسط مردم به ستوه آمده و سرخورده از رژیم سرکوبگر کمک می‌کنند.
مرکز اصلی کنفرانس شامل ستونهای رومی و آرمهای شیر و خورشید، محل موزه‌ای است که به گرامیداشت خاطره ۱۲۰هزار جانباخته در ایران که ۳۰هزارنفرشان در سال ۱۹۸۸اعدام شدند اختصاص داده شده.

یک فیلمی که پخش شد، جوانان ایرانی را نشان می‌داد که از سازمان مجاهدین خلق ایران با پذیرش دستگیری، شکنجه و مرگ حمایت می‌کردندآنها با اسپری رنگی می‌نوشتند، حاضر، حاضر، حاضر برای برقرار یک رژیم جدید.
در حضور شخصیتهای چندین کشور، زندانیان سیاسی از بند رسته توضیح می‌دادند چگونه در زندانهای مخوف رژیم ایران، که در خیلی اوقات ده برابر ظرفیت آن پر شده بودشکنجه شده اند، زنان توضیح می‌دادند که چگونه از کودکان در زندانها پس از اعدام پدر و مادرانشان نگهداری می‌کردند.

شخصیتها از کشورهای مختلف در این کنفرانس شرکت کردند، با سخنرانانی مانند رودی جولیانی، سناتور جوزف لیبرمن، نخست‌وزیر سابق کانادا، استیون هارپر، وزیر خارجه و وزیر دفاع سابق فرانسه میشل آلیو ماری و هیات انگلیسی به رهبری دکتر متیو آفورد نماینده مجلس.
رودی جولیانی که بیش از ۱۱سال است از شورای ملی مقاومت حمایت می‌کند گفت، من فکر می‌کنم رژیم ایران، رژیم قاتلان بیرحم است. هیچ رژیمی مانند آنها نیست، آنها آن‌قدر آدم کشتند که دیگر وجدانی ندارند. این از بین رفته است.

دکتر متیو آفورد گفت، هیات انگلستان امروز اینجا حضور دارد تا به دولت‌مان مسئولیت اش در قبال حقوق‌بشر تحت حقوق بین‌الملل را یادآوری کند. ما باید از آمریکا الگوبرداری کنیم و سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کنیم.
آنها دخالتهای شرورانه‌ای در خاورمیانه دارند و حالا مستقیم دولت انگلستان را با حمله به نفتکش‌هایمان تهدید می‌کنند.
یک خواست عظیم برای تغییر رژیم توسط مردم ایران و طرح ۱۰ماده‌ای که به‌دنبال آزادی، برابری، حقوق و قانون و احترام به حقوق‌بشر است، وجود دارد که نشان می‌دهد پایه‌های یک دولت موفق ریخته شده است.
متیو آفورد افزود، من همچنین خواهان این هستم که رژیم به‌خاطر قتل عام ۳۰هزار عضو اپوزیسیون در ایران در سال ۱۹۸۸حسابرسی شود که اکثر آنها قبل از اعدام شکنجه شده بودند.
در یک سخنرانی پرشور، سناتور لیبرمن گفت، همسر من فرزند بازماندگان هولوکاست نازیها است و او انعکاس آنرا در آن‌چه امروز در ایران رخ می‌دهد می‌بیند. وقتی بازماندگان می‌گویند دیگر هرگز نمی‌گذاریم، به این معنا است که دیگر هیچ وقت یک رژیم، مانند رژیمی که بر ایران حکومت می‌کند، اجازه نخواهد یافت چنین جنایاتی بکند. 
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران مریم رجوی گفت، ما این سفر را از ۲۰ژوئن ۱۹۸۱آغاز کردیم. از آن نقطه که رهبر مقاومت ایران مسعود رجوی یک مقاومت ریشه‌دار و پایدار را در برابر استبداد مذهبی برپا کرد.
حالا اشرف۳ در امتداد سفری است که سرتا سر آن آغاز کردن است، از نو ساختن و زنده کردن است. در این سفر از ۱۰سال پایداری خونین در اشرف محاصره شده و از ۴سال ایستادگی در قتلگاه لیبرتی عبور کردیم.
این فصل دیگری از یک راهپیمایی بزرگ به سوی آزادی و به سوی ایران آزاد است، به سوی مقصدی با شکوه، البته با تحمل رنج بسیار و فدای رود خروشان خون شهیدان!».