وزیر دفاع آمریکا: آماده مقابله با اقدامات تحریک آمیز رژیم در خلیج فارس

 

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت: حضور نظامی آمریکا در تنگه هرمز و خلیچ فارس برای حفاظت از آزادی عبور و مرور دریایی و آزادی تجارت و جلوگیری از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از جانب رژیم ایران است.

اسپر، که به همراه پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزرای خارجه و دفاع استرالیا شرکت کرده بود، گفت: هفته گذشته در مقر سنتکام در فلوریدا کنفرانسی برای جذب منابع داشتیم که بیش از ۳۰ کشور شرکت کرده بودند که نتایجش در روزهای آتی اعلام خواهد شد.
وزیر دفاع استرالیا نیز گفت: ما حملات به کشتیرانی در دریای عمان را قویاُ محکوم میکنیم و موضوع حفاظت از کشتیرانی آزاد در خلیج فارس را مورد بررسی بسیار جدی قرار میدهیم.

به گزارش الشرق الاوسط، آمریکا در اقدامات نظامی خود برای مقابله با تعرضات حکومت آخوندی در خلیج فارس، جنگنده‌های چندمنظوره برای تأمین حفاظت دریانوردی و تنگه هرمز به منطقه اعزام می‌کند.
این روزنامه به نقل از متخصصین امور نظامی و تسلیحاتی، می افزاید: این سلاح جدید آمریکا ممکن است برای هدف قرار دادن قایق‌های کوچک و سریع که «سپاه پاسداران» آنها را به کار می‌گیرند، کارساز باشد.
طبق گزارش‌های رسمی، این نوع جنگنده‌های چند منظوره برای انجام عملیات هجومی هوا به هوا و هوا به زمین طراحی شده‌اند و در حال حاضر برای تضمین آزادانه عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز در حال گشت‌زنی هستند.

در ادامه گزارش الشرق الاوسط آمده است: همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین ر‌ژیم ایران و ایالات متحده، ارتش آمریکا خبر داد که برای نخستین بار چندین فروند جنگنده رادارگریز اف-۲۲ «رپتور» به قطر اعزام کرده است. انگلستان و آمریکا پس از چند مورد حمله به نفتکش‌ها در تنگه هرمز می‌خواهند امنیت حمل و نقل نفت خام در منطقه را تأمین کنند.
الشرق الاوسط نوشت: آمریکا عملیات «سنتینل» یا (نگهبان) را برای حفاظت از نفتکش‌ها در نظر گرفته و از هم‌پیمان‌های خود خواسته‌است به آن بپیوندند.
این روزنامه می افزاید: جنگنده‌های «اف ۱۵ یی استرایک ایگل» در آمریکا به بمب‌های ویژه دارای اشعه لیزر و اشعه مادون قرمز برای محافظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در تنگه هرمز مجهز است.