جریمه و کنترل شرکت‌ها توسط آمریکا به‌خاطر نقض تحریم‌های رژیم

 

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شرکت آمریکایی پاکار را به جرم نقض تحریمهای رژیم آخوندی، جریمه کرده است.

بنابر اعلام این وزارتخانه شرکت پاکار از طریق یک شرکت تابعه خود دهها کامیون سنگین داف را طی سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ از طریق آلمان، هلند و بلغارستان به رژیم آخوندی فروخته است.
براساس قوانین تحریمی امریکا، شرکت مزبور موافقت کرده بیش از یک میلیون و هفتصد هزار دلار جریمه پرداخت کند.

آمریکا یک سرمایه دار لبنانی را به دلیل حمایت از حزب الشیطان لبنان و ارتباط مالی با رژیم آخوندی تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: فادی حسین سرحان مالک چندین ساختمان در بیروت و سایر شهرهای لبنان و نیز مالک یک شرکت رادیو تلویزیونی است که بر اساس تحریم های مالی آمریکا علیه حزب الله روز ۶اوت ( ۱۵ مرداد ۹۸ ) در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت.
بدنبال علائمی از دخالت چین در حمل و نقل نفت خام رژیم آخوندی دولت آمریکا تحرکات تانکرهای نفتی بزرگترین شرکت نفت دولتی چین را برای شناسایی نقض تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران زیر نظر گرفته است.
به نوشته تایمز مالی بانک کونلون زیرمجموعه شرکت ملی نفت چین، در ماه های اخیر ناوگانی از تانکرها را دریک قرارداد برای انتقال نفت از ایران به چین به کار گرفته است.
تایمز مالی نوشت: حد اقل ۳ کشتی مرتبط با کونلون در یک رصد ماهواره ای در جابجایی نفت از کشتی های حامل نفت رژیم به آنها شناسایی شده اند.
موسسه تانکر ترکرز (ردیاب تانکرها)گفت تصاویر ماهواره ای دریافت شده نشان می دهد این تانکرها که به چین مرتبط می شوند در حمل و نقل نفت ایران دست داشته اند. این موسسه گفت کشتی ها بعنوان پلی بین ایران و چین برای این عملیات کار می کنند.
دو مقام آمریکایی هشدار دادند تحریم ها علیه رژیم ایران قاطعانه اعمال خواهد شد.
هفته گذشته شرکت چینی ژوهای ژن رونگ بخاطر خرید نفت از رژیم ایران از جانب وزارت خزانه داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفت.