خبرگزاری بلومبرگ: کاهش صادرات نفت رژیم به ۱۰۰ هزار بشکه در روز

 

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی درباره تحریمهای آمریکا علیه حکومت آخوندی پس از خروج این کشور از برجام نوشت، صادرات نفتی رژیم ایران به ۱۰۰هزار بشکه در روز رسیده و جنگ افروزی این رژیم در خلیج فارس و تهدید به افزایش غنی سازی اورانیوم، سایر قدرتهای جهان را به موضع آمریکا نزدیکتر میکند.

بلومبرگ درگزارشی تحت عنوان یکسال از اعمال مجدد تحریمها علیه رژیم ایران توسط آمریکا می گذرد، نوشت: اولین فاز تحریمهادر ۷ اوت۲۰۱۸ بود که معاملات دلاری با رژیم ایران، فلزات قیمتی، فولاد و هواپیماهای مسافربری را هدف قرار داد و واردات فرش ایران و اقلام غذایی نیز لیست گذاری شدند.
-سه ماه بعد، دولت ترامپ صادرات نفت، بانکها، کشتیها و بنادر ایران را مورد تحریم قرار داد که همگی در کادر کارزار فشار حداکثری، اعمال شدند.
-تاثیر این کارزار تحریمی روشن بوده است؛ اقتصاد رژیم ایران در سقوط آزاد و تورم رو به افزایش است.
-صادرات نفتی این رژیم به ۱۰۰هزار بشکه در روز رسیده، در حالیکه قبل از دور اول تحریمها ۲ و ۸دهم میلیون بشکه در روز بوده است و حالا بزرگترین خریداران نفت ایران فروشنده های دیگری یافته اند.
بلومبرگ نوشت: پای فشردن بر اعمال تحریمها علیه رژیم ایران در حال حاضر؛ هوشمندانه ترین گزینه دولت ترامپ است
بلومبرگ اضافه می کند: روشن است که بدنبال برجام و توافقنامه ۲۰۱۵ وقتی تحریمها کاهش یافتند این رژیم کمک به بشار اسد دیکتاتور سوریه و سایر نیروهای شبه نظامی را شتاب داد و سرکوب در داخل را بالا برد.
بهترین استدلال در رابطه با لزوم پافشاری در استمرار تحریمها علیه رژیم ایران این است؛ چنین سیاستی قبلا جواب داشته و تحت فشار همین سیاست بود که رژیم ایران در سال ۲۰۱۳ به اسم نرمش قهرمانانه به پای میز مذاکره آمد.
بلومبرگ می نویسد: جنگ افروزی رژیم ایران در خلیج فارس در هر صورت و تهدیدات به افزایش غنی سازی اورانیوم، محتمل است که سایر قدرتهای جهان را به موضع آمریکا نزدیکتر کند.
بلومبرگ نتیجه گیری می کند: آمریکا بایستی فشار بر این رژیم را در حد ماکزیمم حفظ نماید.