گردهمایی ایران آزاد اجلاس سالانه مقاومت ایران - سخنرانی‌ها

 

گردهمایی ایران آزاد اجلاس سالانه مقاومت ایران اشرف ۳- شنبه ۲۲تیر(۱۳ژوئیه ۲۰۱۹)- سخنرانی‌های شخصیت‌‌های برجسته سیاسی

قاضی تدپو
خیلی ممنونم. من تد پو، از ایالت تکزاس و عضو سابق کنگره ایالات متحده هستم. چند سال پیش، وقتی من در کمیته امور خارجی خدمت می‌کردم، دینا روهراباکر رئیس زیر کمیته اروپا بود. ما به عراق رفتیم. و دلیل اینکه به عراق رفتیم این بود که به کمپ اشرف برویم و جنایاتی را که در آنجا اتفاق می‌افتاد ببینیم. زیرا دولت عراق و رژیم ایران تکذیب می‌کردند که این جنایت‌ها اتفاق افتاده است. ما برای دیدار با شما آمدیم. و وقتی به عراق رسیدیم و با مالکی صحبت کردیم، او عصبانی شد. او گفت شما نمی‌توانید به کمپ اشرف بروید. شما از رفتن به کمپ اشرف منع شده‌اید. از قضا او آنقدر عصبانی شد که به ما دستور داد از کشورش خارج شویم. ما نمی‌توانستیم باور کنیم. ما از عراق اخراج شدیم چون می‌خواستیم شما را ببینیم. ولی الآن ما اینجا هستیم و می‌توانیم شما را ببینیم.
متشکرم از اینکه به ما اجازه دادید با شما دیدار داشته باشیم و متشکرم از مقاومت شما طی همه این سالیان. می‌دانید که بدبین‌ها و منتقدین همیشه از شما انتقاد می‌کردند. ولی فقیه و آخوندها می‌گفتند شما در کمپ اشرف ۱ دوام نمی‌آورید. ولی شما دوام آوردید و آنجا را تبدیل به بهشتی در بیابان کردید. به خاطر آزادی. و بعد گفتند شما در کمپ لیبرتی که مانند یک دخمه بود دوام نمی‌آورید. ولی شما آنجا را هم تبدیل به بهشت دیگری برای آزادی کردید. آنها گفتند شما هرگز قادر نخواهید بود آنجا را ترک کنید. ولی به یمن دوستان آلبانیایی ما، شما توانستید به اشرف ۳ بیایید و آنرا تبدیل به بهشت بکنید. کمپ اشرف شماره چهاری وجود خواهد داشت. و امیدوارم آن آخرین کمپ اشرف باشد. زیرا در تهران خواهد بود و همه ما آنجا با هم خواهیم بود.
اولاً اینکه قرار دادن سازمان مجاهدین در لیست تروریستی آمریکا از ابتدا یک اشتباه بود. ولی من قانونی را ثبت کردم، قطعنامه شماره ۶۰ مجلس نمایندگان برای خروج مجاهدین از لیست، که دمکرات‌ها و جمهوریخواه‌های کمیته امور خارجی به آن پیوستند. این قطعنامه مدت کمی بعد از اقامه دعوای مجاهدین به ثبت رسید. یک قاضی فدرال در آمریکا به وزارت خارجه دستور داد مجاهدین را از لیست خارج کند و مجاهدین از لیست خارج شدند. همانطور که باید خارج می‌شدند.
این یک سازمان تروریستی نیست. و چه جالب است که الآن مجاهدین در لیست تروریستی نیستند ولی دولت ایران و سپاه پاسداران هر دو سازمان‌های تروریستی هستند. هر دوی آنها.
متشکرم. و اجازه بدهید چیزی را در باره خانم رجوی بگویم. وقتی او شهادت داد و بحث خود را برای آزادی ایران ارائه داد، من و سایرین تحت تأثیر قرار گرفتیم. هیچ چیز قدرتمندتر از زنی نیست که تصمیم خود را گرفته باشد. و آن زن خانم رجوی است. او تصمیم خود را برای رسیدن به آزادی گرفته است. برای همه شما.
رژیم تهران یک سرطان است. و خودبخود از بین نخواهد رفت. باید با آن جنگید. همه شما باید با آن بجنگید. جهان جای امن‌تری خواهد بود و مردم ایران امن‌تر خواهند بود. و همانطور که خانم رجوی در گذشته گفته‌ است، وقتی با یک مار درگیر هستید، باید سر مار را قطع کرد. و من اینجا هستم که به شما بگویم آن شیری که شمشیر در دست دارد سر مار را قطع خواهد کرد تا آزادی به تهران بیاید.
برخی چیزها ارزش زنده ماندن و برخی، ارزش جان دادن برایش دارد و من آرمانی بهتر از این برای هیچ یک از ما سراغ ندارم که همانا زندگی کردن و مردن در صورت لزوم به خاطر آزادی است. و اطمینان حاصل کنید که ما سرود «آخوندها باید بروند»‌ را بخوانیم. و آزادی، آزادی،‌ آزادی.
خیلی متشکرم. خدا شما را حفظ کند.

دینا روهراباکر
من امروز یک هدف ویژه دارم. من به اینجا آمده‌ام فقط برای اینکه تشکر کنم. نه فقط به این خاطر که شما را دوست داریم. بلکه به این دلیل که ارزشهای مشترکی با شما داریم. خانم رجوی. متشکرم. خدا شما را حفظ کند. خدا این جنبش را حفظ کند. این جنبش جهان را مکان بهتری خواهد کرد پس امروز اجازه بدهید که از شما تشکر کنم، از همه شما،‌ به خاطر آنچه زندگی خود را وقف آن کرده‌‌اید.اگر شما در از بین بردن بدترین رژیم تروریستی کره زمین موفق شوید. روزهای آنها به شماره افتاده است و شما موفق خواهید شد.
من این را با اطمینان می‌گویم. بعنوان کلام آخر قوی‌ترین نیروی جهان متعلق به کسانی است که به آزادی اعتقاد دارند و حاضرند اقدام کنند و جان خود را به خطر بیاندازند و امروز من تردیدی ندارم شما در تلاشهای خود برای آزاد کردن ایران از این استبداد وحشتناک موفق خواهید بود. من می‌خواهم به آن گانگسترها و آن افراد فاسد و سرکوبگر که انگشت خود را بر گلوی جامعه ایران گذاشته‌اند بگویم،‌ روزهای شما به شماره افتاده است. افرادی که اینجا هستند آرمان آزادی را به ایران خواهند برد. و آخرین حرفم این است، خطاب به مردم ایران و خطاب به آنهایی که حامل این پیام آزادی هستند، شما قدرتمندترین نیروی روی زمین هستید. شما پیروز خواهید شد. به یاد داشته باشید که باید اطمینان خاطر داشته باشید که افراد خوبی وجود دارند. من با شما کار کرده‌ام و می‌دانم که شما پیروز خواهید شد و وقتی ما وارد تهران می‌شویم و اعلام انتخابات آزاد می‌کنیم، من آنجا همراه شما خواهم بود. متشکرم.

لنس گودن، عضو مجلس نمایندگان آمریکا
بسیار از شما سپاسگزارم.
من لنس گودن هستم. من یک عضو جدید کنگره آمریکا هستم. اولین چیزی که در رابطه با ایران آموختم این بود که یکی از مورد احترامترین شخصیتها در جنبش شما در سراسر آمریکا خانم رجوی است. متشکرم
نکته دیگری که آموخته ام این بود که با وجود اختلافاتمان در واشینگتن و با وجود مسائلی که اغلب در مورد آنها اختلاف نظر داریم،‌ یکی از موضوعاتی که ما در کنگره آمریکا در مورد آن توافق داریم و پرزیدنت ترامپ نیز در آن با ما همراه است و رهبری آن را بر عهده دارد این است که رژیم در ایران باید تغییر کند. همین الان.
می خواهم از همه شما بسیار تشکر کنم برای متعهد بودنتان و برای نبردتان. این اولین سفر من به آلبانی است و این اولین روزهایی است که در اینجا به سر می برم. در حالی که منتظر خواهم بود تا فرصت بعدی برای سفر به آلبانی پیدا کنم اما همچنین منتظر خواهم بود که شما را در تهران و در کشورتان ببینیم. جایی که به آن تعلق دارید. پس بیایید تا این مبارزه را پیروز شویم.
من جوانان را در سراسر ایران تشویق می کنم که وارد این مبارزه شوند و متحد شوند و این پیام را برسانند که جوانان آینده مردم شما هستند. مطمئنیم که شما، همه باهم، در نهایت پیروز خواهید شد و مطمئینم همه کسانی که من امروز در اینجا با آنها همراه هستم به ایران بازخواهند گشت و ایران یک کشور دمکراتیک خواهد بود. متشکرم و خدا شما را حفظ کند.

 سید احمد غزالی – نخست‌وزیر پیشین الجزایر
سلام، سلام، سلام.
خانم رئیس‌جمهور، مریم رجوی، برادران عزیز اشرفی و خواهران عزیز اشرفی، دوستان عزیز مقاومت ایران که از کشورهای مختلف آمده‌اید تا بار دیگر به‌همراه هم حمایتمان را از مقاومت ایران ابراز کنیم. من اکتفا می‌کنم به روشنگری در رابطه با دو موضوع. موضوع اول در رابطه با اشرف و اشرفیهاست و موضوع دوم درباره ماهیت واقعی رژیم ایران و مشکل واقعی ایران است.
نکته اول: من جزو هزاران و هزاران تن از نقش‌آفرینان دنیای سیاست و جامعه مدنی هستم که از ۲۰ یا حتی ۲۵سال پیش از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم.
و من از جمله کسانی هستم که عواطفم بسیار برانگیخته می‌شود، چون به‌مدت ۱۲سال شاهد شمشیر داموکلسی بودیم که بالای سر اشرفیان گذاشته شده بود. آنها ۲۹بار مورد هجوم قرار گرفتند. وقتی می‌گویم «مورد هجوم»، یعنی حمله با موشک، زرهی و تیربار علیه افرادی با دستان خالی. علیه افرادی با دستان خالی.
نگرانی ما از این بابت بود که می‌دانستیم این اجرای طرحی فکر شده است، اجرای طرحی که هدفش نسل‌کشی تمام سازمان مجاهدین خلق ایران بود که در آن زمان در بغداد به‌سر می‌برد. می‌خواهم بگویم این نگرانی عظیم باعث شد، صرف این‌که آنها توانستند از بغداد و عراق خارج شوند، آن‌هم صحیح و سالم و پس از پرداخت بهایی بسیار سنگین در بمبارانها و حملات مرگبار علیه آنها، مایه خوشحالی بسیار ما بود که ببینیم از آنها اینجا در آلبانی استقبال شد.
امروز ما به گشایش بازسازی اشرف نشسته‌ایم. می‌خواهم قبل از اتمام این نکته بگویم که این فقط سومین بازسازی شهری است که توسط ایرانیها و اشرفیها صورت گرفته، آن‌هم پس از این‌که هر بار توسط آخوندها منهدم شد.
فراتر از مقاومت، فراتر از فداکاریها، فراتر از این ظرفیت تولد دوباره مقاومت پس از انهدامها، آن‌چه من و تاریخ به‌خاطر می‌سپاریم این است که اشرفیها تجسم و اثباتگر این امر هستند که مقاومت ایران، البته مقاومت علیه سرکوب است، البته مبارزه و جانفشانی است، ولی هم‌چنین یک پروژه فرهنگی برای تمدن است. مردان و زنان اشرفی، تجسم این خصوصیت مقاومت ایران هستند که مسئله برای آنها فقط نبرد نیست، بلکه مسئله هم‌چنین ساختن و احیای تمدنی است که یکی از جواهرات تمدن بشری است؛ منظورم تمدن ایران است.
نکته دوم: مشکل ایران این است که ما با یک دیکتاتوری مذهبی سر و کار داریم که بی‌رحم‌تر از حکومتی است که جانشین آن شده، یعنی دیکتاتوری شاه؛ و تهدیدی است نه فقط برای ایران و نه فقط مردم ایران، نه تنها برای منطقه خاورمیانه، نه تنها برای جهان عرب و اسلام، بلکه تهدیدی است مداوم برای صلح و ثبات در کل جهان.
حین و قبل از جنگ جهانی، دو کشور فکر کردند می‌توانند با هیتلر مماشات کنند ـ‌منظورم انگستان و فرانسه است- فکر کردند با هیتلر مماشات می‌کنند با واگذاری اتریش و چکسلواکی. این باصطلاح برای تحقق صلح بود. اما آن‌چه رخ داد، همان‌طور که وینستون چرچیل گفت: می‌خواستید صلح همراه با شرافت را کسب کنید، اما هم جنگ و هم ننگ نصیبتان شد. طعنه‌آمیز این‌که در سال۱۹۹۷ دولت کلینتون، طبعاً از روی «حسن نیت»، فکر کرد با قربانی‌کردن مقاومت ایران می‌تواند با حکومت ایران مماشات کند و با نام‌گذاری اولین قربانی تروریسم در لیست سازمانهای تروریستی.
بنابر این، باید صورت‌مسئله را بررسی ‌کنیم، من یک آرزو دارم، آرزویی که قطعاً محقق خواهد شد، آرزوی ایرانی که چه بسا اولین قدرت مسلمان دموکراتیک خواهد شد. چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
اولین اقدام اولین دولت دموکراتیک ایران، نخست از بین‌بردن همه مخارج اتمی است.
اگر می‌خواهیم به تهدید این رژیم پایان بدهیم، فقط یک راه‌حل وجود دارد که از بین‌رفتن این رژیم است. و چه کسی می‌تواند حکومت ایران را نابود کند؟ مقاومت ایران. از شما متشکرم.

رمزی بن فرج - رئیس کمیسیون تونسیهای خارج کشور در پارلمان تونس
بسم الله الرحمن الرحیم
خانم مریم رجوی،
خانمها و آقایان وزیر، نمایندگان و میهمانان
خانمها و آقایان از اعضای سازمان
خانمها و آقایان شرکت کننده
سلام الله علیکم و رحمته تعالی و برکاته
برایم بسیار مایه افتخار است که در این مکان در برابر شما می‌ایستم. خانم رئیس‌جمهور، از همین‌جا مایلم بگویم در کنار شما قرار داریم در مبارزه‌تان برای آزادی، برای عدالت و برای دموکراسی.
«عدل، پایه آبادانی است». ابن خلدون چنین گفته است.
خانم مریم رجوی، راهی که شما در پیش گرفته‌اید، سخت است و در عین حال حق شما و وظیفه شماست.
من دیروز هنگامی که به شهادتهای قربانیان گوش می‌دادم، یک نوار کامل از جلویم عبور کرد از آن‌چه در تونس تحت حاکمیت بن علی برکنارشده، از کشتار و زندانی کردن و شکنجه و کوچ اجباری در جریان بود.
بنابراین، هنگامی که به شهادت‌های قربانیان گوش می‌کنم به‌خوبی می‌فهمم آنها از چه رنج می‌برند. همچنین من دوران تبعید را نیز گذارانده‌ام، بنابراین به‌خوبی می‌فهمم چه رنج‌هایی را در این مدت متحمل شده‌اید.
خانم رییس‌جمهور، به شما بشارت می‌دهم که پس از این از شما پرسیده خواهد شد سختی مبارزه چقدر است؟ و اینکه بهایی که برای مبارزه پرداخته‌اید چقدر است؟ مبارزه بهایی جز برای آزادی ندارد. به یاری خداوند پیروز خواهید شد، هم‌چنان‌که ما پیروز شدیم.
ما اینجا هستیم تا از شما حمایت کنیم در تلاشهایتان برای محقق کردن عدالت در کشورتان؛ تا از شما حمایت کنیم برای محقق کردن کرامت انسان، تا از شما حمایت کنیم برای محقق کردن آزدیها در کشورتان و در هر کشوری. ما اینجا هستیم تا در کنار ستمدیدگان بایستیم، در کنار مبارزان، تا در کنار مظلومان زمین بایستیم. دیدگاه ما دیدگاه «حلف الفضول» است
توضیح:(پیمانی بین قبایل قریش ـ مبنی بر آن‌که مظلومی در مکه نباشد مگر آنکه او را در برابر ستمگر یاری کنندـ)
که پیامبر ما (ص) درباره آن گفت: «اگر در اسلام به آن فراخوانده شده بودم، آنرا اجابت می‌کردم». و من امروز فراخوانده شدم، پس اجابت می‌کنم:
حاضر! حاضر! حاضر!
حاضر! حاضر! حاضر!
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نذیر حکیم ـ از رهبران اپوزیسیون سوریه
سلام، خواهر مریم، هنگامی که برادر مسعود تصمیم گرفت یک رییس‌جمهوری برای مقاومت انتخاب کند، این مسئولیت به شما واگذار شد. شما آنرا با امانت‌داری پذیرفتید و به یاری خداوند پیروز خواهید شد.
اشرفیها، حتی از لیبرتی، شما به همه ثابت کردید که قادر هستید آینده را بسازید. ما به شما امیدواریم تا به‌زودی ایران را به یاری خداوند بسازید.
حضار گرامی، چیزی نمی‌توانم بگویم مگر آنکه درود بفرستم به مردم ایران و سوریه که بر آنها یک ستم روا می‌شود.
ایران، به‌واسطه این کنفرانس و به‌واسطه تظاهرات اپوزسیون ایران به‌رهبری خواهر مریم رجوی در حال فعالیت است ـ همچنانکه ما نیز با یکدیگر فعالیت می‌کنیم ـ در راستای سرنگونی رژیم آخوندی که در قتل هموطنان من همین امروز در سوریه شرکت دارد.
انقلاب ما به‌صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، و هنگامی که رژیم (اسد) دریافت که سرنگون خواهد شد، رژیم ایران با باندها و گروههایش سر رسید تا از این رژیم حمایت کند. و قتل و کشتار را در کشور من به‌راه انداخت. بهای آنرا از چه کسی گرفت؟ به بهای آزادی که اول آن‌را از بین برد و بعد هم به قیمت سرنوشت و امکانات مردم ایران. نتیجه حتمی دخالتهای رژیم ایران، از پا درآوردن همنوعان ما و خواهران و برادرانمان در ایران و گرسنگی و فقر است.
اقدامهای رژیم آخوندی، از جمله دستگیری جوانان آزادیخواه است که خواسته‌های به‌حق دارند و از هم گسستن جامعه ایران و دور نگاه داشتن نیروهای مبارز که خواهان آزادی و عدالت هستند.
قیام مردم ایران، قیام ماست و یک تعریف حقیقی از انقلاب ما در سوریه است. هدف ما یکی است و سرنوشت ما مشترک است، و افکار و آرزوهای ما به یکدیگر پیوند می‌خورد در راه آزادی و مبارزه و امید به آزادی ایران از باندهای آخوندی و برچیده شدن دم و دنبالچه‌های سرطانی آنها خارج از ایران، در لبنان، در سوریه، در عراق، در یمن و در هر مکانی.
اپوزیسیون ایران باید دیدارها و کنفرانسهای مردمی و گسترش مشارکت جهانی در تمامی فعالیتها در همبستگی با مردم ایران را افزایش دهد.
دیروز روایت یک تصویر حقیقی را شاهد بودیم. همه دنیا نیاز دارد که آنرا ببیند تا همه ما به یک حکومت باثبات دست پیدا کنیم که فرزندان واقعی آن، در آن حکومت کنند و نه عمامه به سرها.
خواهران و برادران در اشرف و در مقاومت ایران و در ایران،
انقلاب شما به زودی به خواست خداوند بر باند آخوندی پیروز خواهد شد و در آن آفتاب آزادی طلوع خواهد کرد.
تکیه بر خودتان، پس از خداوند، تکیه بر جوانان پایدار ایران و بر خودتان ای مجاهدین، پایه پیروزی شماست؛ همانطور که خانم مریم رجوی گفتند.
آزادی ایران از رژیم آخوندی یک ضرورت مبرم است. ما در سوریه آرزو داریم آنرا آزاد ببینیم. این ارزشی بزرگ برای تحقق دوستی و صلح و ثبات در جهان است.
ما امروز با شما هستیم. پیروزی از آن مردم بزرگ ایران است. پیروزی ایران، پیروزی تمدن انسانی این سرزمین است؛ پیروزی فرهنگ و دانش است؛ ایران دارای فرهنگ بردباری و رحمت و برادری؛ و نه سیاست خمینی و نه سیاست خامنه‌ای و نه ایران روحانی و نه ایران رفسنجانی و سلیمانی. پیروزی ازآن مقاومت ایران است، در هر کجا که باشد؛ در داخل ایران و خارج آن.
به شما می‌گویم: «واحد واحد واحد، خلق سوریه و ایران یک خلق واحد هستند».