سخنرانی‌های شخصیت‌های برجسته سیاسی در گردهمایی اشرف ۳

 

گردهمایی ایران آزاد - اجلاس سالانه مقاومت ایران، اشرف ۳- شنبه ۲۲تیر(۱۳ژوئیه ۲۰۱۹)

استفن هارپر – نخست‌وزیر کانادا ۲۰۱۵-۲۰۰۶
بسیار متشکرم. قبل از هر چیز اجازه بدهید این‌را بگویم که همه ما شگفت‌زده شده‌ایم از آن‌چه شما در اینجا یعنی در اشرف۳ ساخته‌اید؛ عجب دستاورد خارق‌العاده‌ای است، تبریک!
خانم رجوی، میهمانان برجسته، خانمها و آقایان، دوستان. بسیار خوشحالم که دوباره نزد شما هستم، نزد شورای ملی مقاومت برای گردهمایی ایران آزاد ۲۰۱۹ و بسیار خوشحالم که اینجا هستم، زیرا امروز آرمانهای معدودی در این جهان وجود دارند که در این لحظه مهم‌تر از چیزی باشد که شما به‌دنبالش هستید، یعنی حق مردم ایران برای تغییر حکومتشان و حق انجام آن از طریق آزادی و قدرت صندوق‌های رأی است.
دوستان، از سال گذشته که گردهم آمدیم، رژیم آخوندها به‌طور علنی غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داده است؛ بر حمایتش از متحدان و نیروهای نیابتی تروریستش در خاورمیانه و سراسر جهان افزوده و سرکوب حقوق بشر را به مدارهای جدیدی رسانده است. در نتیجه، لزوم تغییر در ایران بیش از هر زمان دیگری است و در واقع، تلاش این سازمان به‌نیابت از مردم ایران، از هر زمان دیگری بیشتر است. دوستان، این رژیم اکنون در روند دامن‌زدن به یک بحران جدید و قابل‌توجه منطقه‌یی است. طی چند هفته گذشته، خودش و از طریق نیروهای نیابتی‌اش به نفتکشها در دریای عمان حمله کرده، موشکهایی به‌سمت همسایگانش پرتاب کرده، کشتیرانی جهانی را مورد تهدید قرار داده و یک پهپاد آمریکایی را در فضای هوایی بین‌المللی سرنگون کرده است. به‌عبارت دیگر، این رژیم دارد همان چیزی را اثبات می‌کند که شما و دیگران مدتها بر آن تأکید کرده‌اید، این‌که تنها و خطرناک‌ترین رژیم در جهان امروز است. دوستان چگونه باید به‌این تهدید پاسخ بدهیم؟ فقط یک راه وجود دارد: پاسخ‌دادن با قاطعیتی که ماهیت این رژیم را بپذیرد و بدون عذر یا تعصب، افراط‌گرایی، بی‌رحمی و کینه‌توزی آن‌را تصدیق کند. به‌طور غم‌انگیز و خطرناکی، برخی در جهان هم‌چنان در پی پوشاندن آن هستند و در عوض تلاش دارند با این رژیم مماشات کنند. آنها ادعا می‌کنند که می‌خواهند با میانه‌روها در این رژیم ارتباط برقرار کنند. دوستان، آیا ما واقعاً فاقد این هوشمندی هستیم که باور کنیم کسی و یا حتی یک فرد بالای چنین رژیم افراط‌گرا، افراطی، بی‌رحم و کینه‌توزی، اصلاً می‌تواند یک میانه‌رو باشد؟ مضحک است! سیاست درست و تنها سیاست واقع‌گرایانه، قاطعیت و قدرت است. تحریم‌ها را اعمال کنید، نفت آن‌را بایکوت کنید، آن‌را و نهادهایش را به‌عنوان سازمان‌های تروریستی لیست‌گذاری کنید و همان کاری را بکنید که دولت من در کانادا انجام داد: سفارتخانه‌های آن را در سراسر جهان ببندید.
دوستان، واقعاً چه استدلالی علیه در پیش‌گرفتن چنین واکنشی وجود دارد؟ علیه واکنشی با قاطعیت و قدرت؟ مدافعان رژیم آخوندها ادعا می‌کنند که جهان در برابر دو گزینه قرار دارد: مماشات یا جنگ. خب دوستان، شما می‌دانید و ما می‌دانیم که این یک انتخاب غلط است. تسلیم‌شدن به فاشیسم مذهبی این رژیم، اجتناب‌کردن از جنگ نیست، بلکه پذیرش جنگی است که این دیکتاتوری از هم‌اکنون آن‌را از طریق نیروهای نیابتی‌اش و متحدانش علیه همسایگانش در منطقه به‌پیش می‌برد. این هم‌چنین پذیرش تلاش آن برای دست‌یابی به تسلیحات اتمی و دعوت‌نامه‌یی به این رژیم برای در پیش‌گرفتن جنگ بزرگتر غیر قابل توصیفی در آینده است. ضعف و مماشات، جلوی یک رویارویی نظامی با این رژیم را نخواهد گرفت، بلکه این رژیم را دعوت می‌کند که در پی یک رویارویی بسا تجاوزکارانه‌تر در آینده باشد. پس راه‌حل، ضعف نیست، قدرت است. کاهش تحریم‌ها نیست، بلکه تشدید آنهاست. راه‌حل در پذیرش جنایات ضد حقوق بشری آن نیست، بلکه محکوم‌کردن آن است، در پیش‌گرفتن مماشات نیست، بلکه پس‌راندن آن با قدرت است. دوستان، پاسخ درست، تسلیم‌شدن به این رژیم نیست، بلکه ایستادن در کنار مردم ایران و ایستادن علیه این رژیم است.
فاشیسم مذهبی رژیم آخوندها هرگز و هرگز برای جهان خوب نخواهد بود، هرگز برای منطقه خوب نخواهد بود و هرگز برای مردم ایران خوب نخواهد بود. صرف موجودیت آن به‌معنی رویارویی با جهان، با همسایگانش و با مردم این کشور است. آنها مردمانی هستند که ما باید در کنارشان بایستیم و معنای آن، حمایت از برنامه ۱۰ماده‌یی است که خانم رجوی و شورای ملی مقاومت به‌آن متعهد شده‌اند. دموکراسی، کثرت‌گرایی، حاکمیت قانون، عدالت، حقوق بشر، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، برابری جنسیتی، مالکیت خصوصی و بازار آزاد، جدایی دین از دولت و یک ایران غیر اتمی.
این موارد تنها راهی است که رویارویی و خطر را از میان می‌برد. دوستان، این برنامه ۱۰ماده‌یی، برنامه ۱۰ماده‌یی شما، آینده را ترسیم می‌کند، آینده‌یی که جهان خواهان آن است، آینده‌یی است که مردم ایران به‌آن نیاز دارند و آینده‌یی است که شما مدتهای مدیدی برای آن جنگیده‌اید. بنابراین، بار دیگر به شما می‌گویم دوستان من، امیدتان را از دست ندهید، به‌هیچ طریق در مبارزه خود وقفه ایجاد نکنید. تحت (حکومت) افراطی و تحریفات رژیم آخوندها، یک کشور بزرگ، یک فرهنگ بزرگ، یک ایمان قوی، یک تمدن بزرگ نهفته که اشتیاق آزادی دارد و این چیزی است که جهان و هر کسی در این جهان می‌خواهد در ایران واقع شود. امروز من همانند سال گذشته از سوی بسیاری از کانادایی‌ها به شما ملحق شده‌ام. هم از سوی آنهایی که از دولت من حمایت می‌کردند و هم آنهایی که با دولت من مخالف بودند؛ ولی همگی به‌طور متحد از رویاهای شما برای یک ایران جدید و بهتر حمایت می‌کنند و این کانادایی‌ها، فقط نمونه کوچکی از میلیونها نفر با حسن‌نیت و با شهامت در کانادا و میلیاردها نفر مشابه آنها در سراسر جهان هستند که در آمال و آرزوهای شما برای یک ایران جدید شریکند. ایرانی که کینه‌توزی‌های گذشته و یا دیدگاه نابودگر اتمی این رژیم برای آینده بر آن حکم‌رانی نمی‌کند، بلکه ایرانی که بر اساس نیازهای مردم خودش به‌جلو حرکت کند و ریشه در بهترین (داراییهای) فرهنگ خودش در تاریخ دارد. این ایران جدید در راه است و ایرانی خواهد بود که آزادانه و با افتخار در میان ملت‌های جهان خواهد ایستاد. ایرانی خواهد بود که تلاشهای شما به آن الهام بخشیده است. پس به نبرد ادامه بدهید، حاضر، حاضر، حاضر!

دکتر متیو آفورد - نماینده ارشد پارلمان انگلستان
«سلام اشرف، سلام ایران، سلام خانم رجوی».
همکاران محترم من، خانمها و آقایان، اشرفی های عزیز من با شما بودن در اینجا یک افتخار است و من بسیار سپاسگزارم بخاطر دعوت شما از هیات ما به خانه خودتان. من افتخار می کنم که بخشی از یک تلاش موفقیت‌آمیز چند حزبی در دولت بریتانیا هستم تا امنیت شما و استقرار شما در اینجا یعنی آلبانی را تامین کنیم. امروز، شما اشرفی‌ها و جنبش مقاومت به رهبری خانم رجوی در جبهه مقدم نبرد برای یک ایران آزاد و دمکراتیک هستید. شما مشعل و نور امید میلیونها نفر از مردم سرکوب شده در ایران هستید و به این خاطر، ما متشکریم.
دیروز من و بسیاری از همکارانم به بازدید موزه رفتیم و در آنجا شواهد آزار و اذیت‌های شنیع این رژیم علیه بسیاری از شمارا دیدیم. نقض حقوق بشر و اقدامات تروریستی در سراسر جهان را دیدیم و گواهی های بسیاری از آن قربانیان(شاهدین) را شنیدیم. و این داستانها ما را متاثر کرد، اما ما پیشاپیش واقفیم که چه کسی مسئول این وضعیت است. ما می‌دانیم که سپاه پاسداران، ولی فقیه، قضاییه و وزارت اطلاعات مسئول آزار و اذیت شما هستند. اما جهان نیز بایستی نسبت به آن آگاه شود. داستان شما باید شنیده شود و از طریق ابتکاراتی مانند این موزه، همینطور هم خواهد شد. داستان شما مسکوت نخواهد ماند، به همین خاطر است که من و همکارانم در پارلمان بریتانیا در یک تلاش چندحزبی، مصرانه از دولت خودمان خواسته‌ایم که سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند.
به همین دلیل است که من از تحریم های آمریکا علیه ولی فقیه (رژیم ایران ) حمایت کرده و مصرانه از دولت خودمان می‌خواهم که در پیروی از این امر تعداد بیشتری از افراد و مقامات (رژیم )را بخاطر نقض حقوق بشر در ایران در لیست تحریمها قرار دهد.
من می‌توانم به شما اطمینان بدهم که آرمان حقوق بشر، آزادی و دمکراسی در ایران از حمایت گسترده‌ای در میان همه همکارانم در هر دو مجلس برخوردار است.
و این حمایت همچنین شامل حمایت از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی می‌شود. این طرحی است که برای ایران فردا یک آلترناتیو روشن و پایدار را در برابر استبداد مذهبی کنونی مهیا می‌کند. طرح شما همچنین ایران را نسبت به منشور ملل متحد متعهد کرده و یک سیستم قضایی مستقل را ایجاد می‌کند. اینها ارزشهایی هستند که به قلوب همه ما که امروز اینجا هستیم نزدیکند به همین دلیل است که من از دولت خودمان در بریتانیا می‌خواهم که طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی را برسمیت بشناسد
ما همچنین خواستار حق مردم ایران در تغییر رژیم برای آینده‌ای بهتر هستیم.
من می توانم یک ساعت دیگر هم در این باره صحبت کنم و در واقع تک تک همکاران من می‌توانند این کار را بکنند اما فقط یک چیز است که ما نیاز داریم بگوییم: «حاضر، حاضر، حاضر».

بارونس ورما ـ عضو مجلس اعیان انگلستان
سلام سلام سلام(فارسی)
به خواهرم، به دوستم مریم رجوی، به ساکنین اشرف۳ سلام، به دوستان و همکاران برجسته‌ام که در اینجا امروز هستند. واقعاً رویایی است بودن در اینجا و شریک شدن چنین روزی با شما. و از همه زنان، از همه زنان که جنبش مقاومت برای تغییر در ایران را هدایت می‌کنند، سپاسگزارم.
همانطور که لرد کوربت فقید نماینده مجلس اعیان گفت: «خواهرم مریم در زمره شجاع‌ترین شجاعان است». نقش برجسته زنان در مقاومت ایران انعکاس آن چه است که در ایران می‌گذرد، با زنانی که اعتراضاتی را که در کشور انجام می‌شود سازماندهی کرده و جلودار آن‌ها هستند. زنان شجاع در ایران به هر وسیله ممکنی رژیم را به چالش می‌کشند. همانطور که می‌دانید خیلی‌ها دستگیر شده و در شرایط غیرانسانی زیر شکنجه در زندان‌های رژیم هستند. دوستان من حمایت از حقوق زنان،، حمایت از حقوق بشر است. هنگامی که رژیم زنان را به شهروندان درجه ۲ تقلیل داد و فعالان حقوق زنان را به عنوان دشمنان کشور درنظر گرفت، دیگر واقعاً زمان آن است که جهان برخیزد، لب به سخن بگشاید و از کاری که شما می‌کنید حمایت کند.
خواهر من، یک زن مسلمان، یک رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت، یک دوست، مریم رجوی، مقاومت ایران را تبدیل به خاری در پهلوی آخوندها کرده است و یک نمونه منحصر بفرد در خاورمیانه و دنیای اسلام، برای هر موفقیت، برای هر حمایت بین‌المللی، برای هر کنفرانس موفق، یک زن، زنان، در قلب این جنبش هستند.
دیروز در موزه زنانی دیدیم که زندگی‌ و‌ آزادی‌ خود را در کنار مردان هموطن‌شان فدا کرده اند. این نمایش توانمندی مردان و زنانی است که برای یک هدف می‌جنگند. و دوست و همکار من متیو الآن در مورد طرح ۱۰ماده‌ای صحبت کرد، و این علت حمایت ما از مریم رجوی، جنبش شما و زنان در ایران است. امیدوارم هر چه زودتر موفقیت او، موفقیت شما، موفقیت ما را در ایران جشن بگیریم. متشکرم.

باب بلکمن
خانم مریم رجوی، همکاران ارجمند، اشرفیان عزیز، خانم‌ها و آقایان (‌به فارسی سلام و درود) به همه شما، دوستان عزیز، از سال گذشته تا کنون شاهد آن هستیم که مردم ایران برعلیه سرکوب رژیم مقابله می‌کنند تا علیه نظام دیکتاتوری مذهبی قیام کنند به عنوان اولین قدم به سمت آزادی. شما اپوزیسیون رژیم ایران هستید، شما به طور آشکاری در پشت اعتراضات بودید که همچنان در حال گسترش است. یک سخنگوی قضاییه رژیم، اخیرا این را تایید کرد، با ذکر اینکه در این روزها مردم بر علیه قوه قضاییه و مقامات رسمی شعار می دهند،، و گفت باید مراقب باشیم که توسط سازمان مجاهدین مورد سوء استفاده قرار نگیریم. به همین دلیل است که رژیم در پی ایجاد بحران بین المللی است به دلیل اعتراضاتی که بر علیه رژیم در جریان است و. و ادامه بقای آنرا متزلزل میکند. من از تصمیم ایالات متحدة آمریکا در نام گذاری تروریستی تمامیت سپاه پاسداران واعمال تحریم بر علیه ولی فقیه استقبال می‌کنم . صادقانه امیدوار هستم که دولت جدید انگلستان به متحدین آمریکاییمان در این اقدامات ملحق شود. در آوریل من آورنده پیشنهادی در پارلمان بودم تا سپاه پاسداران و ولی فقیه و همه بخش‌های رژیم لیست گذاری شوند، خوشحالم که بگویم که این پیشنهاد مورد حمایت اعضای پارلمان در تمامی جناح‌ها قرار گرفت و از طرف همه احزاب سیاسی.
دوستان همچنین من یکی از شاکیان در پرونده به اصطلاح «دیپلومات ایرانی» هستم، که محاکمة آن در بلژیک در جریان است، به اتهام تلاش برای بمب گذاری در گردهمایی سال گذشتة پاریس. ما در آنجا در ترکیب یک هیئت بزرگ انگلیسی آمده بودیم، و اکنون انگلستان و متحدین اروپایی ما می‌ باید به سمت لیست‌گذاری تمامی وزارت اطلاعات رژیم به عنوان گروه تروریستی خارجی بروند.
دوستان، آخوندها تنها زبان زور می‌فهمند، جامعة بین‌الملل به خصوص در غرب باید برای مقامات رژیم روشن کند که ما در جامعه آزاد در کنار مردم ایران می‌ایستیم و جنبش مقاومت، شورای ملی مقاومت ایران برای تلاش‌های آنها در کسب آزادی، دمکراسی و حقوق بشر در کشورشان ایران. اعتقاد ندارم که استبداد مذهبی در ایران آینده‌ای داشته باشد . ایران عزم کرده است که به سمت آینده‌ای بهتر، ثبات و شکوفایی برود. برای اینکه دارای یک آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت ایران است، و دارای یک رهبری قوی و الهام‌بخش، خانم رجوی و یک طرح معتبر در چهارچوب یک خط‌‌مشی دمکراتیک برای آینده ایران. ما از شما حمایت می‌کنیم. و ما با شما خواهیم بود تا روزی که بتوانیم شروع جدیدی را در ایران جشن بگیریم.

سر آلن میل
اجازه دهید که با این شروع کنم که برای من این بسیار تجربة جالبی است برای حضور در چنین سالنی که در آن بسیاری از افراد را مشاهده می‌کنیم که خودشان را وقف روند تحقق دمکراسی در جهان ما کرده‌اند. این یک امتیاز برای شما و سرمشقی برای ما در این پنل است و آنهایی که ما را دنبال می‌کنند در طریقی که سیاست‌هایمان باید دنبال کند. اجازه دهید در ابتدا ستایش خودم را از خانم مریم رجوی ابراز کنم برای اقدامات بی وقفه و خستگی‌ناپذیری که شب و روز برای محقق نمودن آزادی برای کشورتان انجام می‌دهد. این اقدامات خستگی ناپذیر، امتیازی برای تمامیت یک پروسه دمکراتیک محسوب می‌شود.
من به مدت ۳۰ سال در پارلمان انگلستان بوده‌ام، همچنین عضو شورای اروپا بوده‌ام و نیز دادگاه حقوق بشر در حوزة انتخاباتی من قرار داشت، بیش از ۱۷ سال، و کار تیم شما، سازمان مجاهدین خلق ایران به طور واقعی شب و روز کار کردند تا بتوانند مدارک لازم برای پشتیبانی و پیشبرد پرونده شما را برایمان فراهم آورند. خانم‌‌ها و آقایان ما اینجا هستیم که یکبار دیگر مخالفت خودمان به آخوند ها و کارهایی که در جهان انجام می‌دهند را ابراز کنیم. و چرا نه، تا کنون آنها به طور جمعی مسئول قتل و شکنجة صدها هزار از مردم شناخته شده‌اند. آنها را کشتار کرده، شکنجه داده، در وضعیت بسیار شنیعی، به شیوه شیطانی. حلق‌آویز در ملاء عام، اعدام، شکنجه، در شب و روز. و همزمان که این اعمال را انجام می‌دانند، سایر قوانین حقوق بشر را نیز نقض کردند، حقوق بشر شهروندان در هر شیوه ممکن. تمامی جمعیت ایران، شب و روز تحت ترور و دیکتاتوری زندگی می‌کنند. در عین حال تمامی قوانین مکتوب ژنو را نقض نمودند. و درآخر، اخیرا آنها تهدید بزرگی را برای تمامی حیات دریایی در خاورمیانه ایجاد کردند که آنرا به وسیله حمله عمدی به نفت‌کش‌های مستقل کشورها در آن منطقه انجام دادند که می‌توانست باعث تأثیرات مخربی در محیط زیست شود، می رسیم به آخرین نکته، آخرین نکته‌ای که می‌خواهم عنوان کنم که از همه جدید‌تر است، و حامیانی نظیر رودی جولیانی ابراز کرد، تروریسم جهانی در سراسر جهان، در یمن، در سوریه، در لبنان و البته در افغانستان، تا آنجا که تأثیرات این ا قدامات روی این کشورها باعث مصیبت مرگ و فلاکت بسیاری شده است. ولی ما دولت‌هایی را در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم به خصوص از اروپا که بی عمل بوده و هیچ چیز نمی‌گویند و به جای آن برای مماشات استدلال می‌کنند، سیاست های دلجویانه. سیاستهایی که تأثیرگذار نیست و نبوده است. آیا هیچ ادراکی برای اینکار وجود دارد که عملا با اینکار قدرت تخریب بیشتری در دنیای سیاست به خصوص در این بخش از دنیا به آنها داده می‌شود. چرا این‌کار را انجام می‌دهند؟‌ آیا دیوانه هستند؟‌ شاید. آیا اینکار را برای منافع تبادلات اقتصادی و دفاعی خودشان انجام می‌دهند؟‌ قطعا، در این رابطه هیچ ابهامی وجود ندارد. ولی نکته اینجاست که این کار برای آینده وضعیت جهان بسیار خطرناک است، در عین حال به طور آشکاری آنها را به سمت دستیابی به ظرفیت هسته‌ای به جلو هدایت می‌کند. این تماما دیوانگی است، ما باید هر آنچه که در توان داریم بکار بگیریم که مانع پیشروی آنها شویم . لذا به جای آن چه کاری باید انجام داد؟ تنها راه رو به جلو طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی است،
به عنوان نمایندگانی که در اینجا حضور داریم، باید آنرا به حوزه‌های انتخاباتی خودمان ببریم. ضروری است که ما پشت نکنیم و در حاشیه قرار نگیریم نسبت به پروسه دمکراسی در ایران، برای اصول آزادی در دنیای ما حیاتی است. آیا تا کنون مماشات از طرف همة کشورهای دنیا که رو به ایران داشته‌اند موثر واقع شده؟‌ شما خمینی را داشتید، شما رفسنجانی را داشتید، که به عنوان یک عضو مصلحت‌گرا توصیف می‌شد، شما خاتمی را داشتید، او یک مدره محسوب می‌شد و حالا روحانی، او مذاکره کننده و واسطه‌گر بود. و در این محدوة زمانی، صدها هزار از شهروندان ایران شکنجه شده، به قتل رسیده و کشتار شدند. این راه درستی رو به جلو نبود. خانم رجوی راه حقیقی را به ما عرضه می‌کند، یک راه حل دمکراتیک و این به همه ما بستگی دارد که در تلاش‌های ایشان از او حمایت کنیم.

لرد مک اینس
مهمانان عالیقدر،‌ دوستان عزیز اشرفی و البته خانم رجوی، من مفتخر هستم که امروز اینجا هستم. بدلیل اینکه این یک کنفرانس مهم در مورد ایران و آینده‌ ثبات در منطقه و در سراسر دنیاست. اولین بار است که از آلبانی دیدار می‌کنم. قبلاً در گردهمایی‌های عظیم در پاریس با حضور خانم رجوی شرکت داشتم. آن چه که امروز و پس از این روشن است، اشتیاق اصیل و عطش یک یک افراد اینجا برای تضمین ایران دمکراتیک و کثرت‌گرا برای بار دیگر است.
مزیت بزرگ روز گذشته در این بود که برای اولین بار توانستیم مستقیم شهادت کسانی را که به دست رژیم جنایتکار رنج برده اند را بشنویم. و حالا همانطور که شاهدش هستیم، با صدها تظاهرات، می‌توانیم ببینیم که مردم ایران برای تغییر واقعی آماده هستند.
و دلیل ضروری برای نیاز به تغییر واقعی، اعمال نامشروع حکومت ایران در تأمین تروریسم جهانی و اعمال سپاه پاسداران است. خانم‌ها و آقایان،‌ برعهده همه ما از بریتانیا و اروپا است تا با سخت‌کوشی مطمئن شویم آن نهاد شیطانی، به شکلی شناخته شود که دیگر بخاطر اهداف نامشروع بین‌المللی‌اش، به مردم ایران رنج نرساند. ما هر آن چه که در توان داریم برای حمایت از شما بکار خواهیم بست. متشکرم.