اعتراضات شدید ایرانیان علیه سفر ظریف وزیر خارجه تروریست به سوئد

 

کنفرانس مطبوعاتی وزیرخارجه سوئد بدون حضور ظریف نماینده بدنام فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران برگزار شد.

خبرنگاران به طرح سئوالاتی درباره اعتراضات شدید هموطنان آزاده و یاران اشرف نشان علیه حضور ظریف که اصلا چرا چنین فردی در سوئد پذیرفته شده پرداختند.
خبرنگار روزنامه اکسپرسن سوئد گفت: از طرفهای مختلف به این دیدار و ملاقات اعتراض شده است و تمام ظهر امروز در بیرون اینجا تظاهرات بوده است و شما چه جوابی می‌دهید؟
خبرنگار دیگری گفت: معترضین خواستار موضع روشن سوئد و اعمال فشار بیشتر به رژیم ایران هستند قبل از اینکه با آنها ملاقات کنید.
وزیر خارجه سوئد که در مقابل این اعتراضات و سئوالات پاسخی نداشت، اظهار داشت این سوئد نبوده که از ظریف دعوت کرده باشد و گفت: خودش آمده و ما در این زمینه هیچ وزیری (از رژیم ایران) را دعوت نکردیم بلکه او (ظریف) خودش آمده. او از ما پرسید آیا برای یک مسافرت به کشورهای نوردیک می‌تواند بیاید؟
وزیرخارجه سوئد ضمن این که در مقابل سوالات خبرنگاران تلاش کرد به توجیه تراشی برای حفظه رابطه و مماشات با دیکتاتوریها بپردازد، به ماهیت و جنایات ضد انسانی رژیم اذعان کرد و به طرح موضوع نقض حقوق بشر و اعدامها و دستگیریها و فشارهای اعمال شده بر حامیان حقوق زنان، فعالان سندیکاهای کارگری، مدافعان حقوق بشر و سرکوب اقلیتهای مذهبی و ملی توسط رژیم آخوندی پرداخت و خواستار لغو حکم اعدام یک محقق ایرانی مقیم سوئد شد.
وزیر خارجه سوئد همچنین گفت کشتی انگلیسی ربوده شده توسط رژیم باید فورا آزاد شود و تاکید کرد که حکومت آخوندها باید از تمام تعهداتش در برجام تبعیت کند.

کنت لوئیس ـ حقوقدان از سوئد ـ ۲۳ تیر ۹۸
شما احتمالا توجه د اشته اید که وزیر خارجه ما در سال گذشته از تهران دیدار کرد. یک وزیرخارجه زن که یک سیاست خارجی فمنیستی را نمایندگی میکند به ایران میرود تا کامیون و تجهیزات ساختمانی بفروشد و حتی چادر به سر میکند با این حرف می خواهم بگویم که هنوز تعداد زیادی در اروپا هستند که نفهمیده اند که مماشات راه پیشرفت به جلو نیست. کشوری مانند سوئدکه مدعی دفاع از حقوق بشر است بیشتر علاقه دارد کامیونهایش را بفروشد و به بطور واقعی و در تحلیل نهایی، به حقوق بشر اهمیت نمیدهد. آنچه میخواهم در این مورد بگویم به زبان ساده این است که دیدن چنین حمایت‌های عظیمی از این جنبش که باز هم در حال گسترش می باشد، امر فوق العاده‌ای است.

تلویزیون کانال ۱ سوئد در گزارشی از اعتراضات ایرانیان آزاده علیه حضور جواد ظریف وزیر خارجه فاشیسم مذهبی در استکهلم گفت همزمان با این ملاقات درست درمقابل ساختمان وزارت خارجه، تظاهرکنندگان مخالف شعارمی دادندکه ''با قاتلان مذاکره نکنید!''
وزیرخارجه رژیم ایران با اعتراضات علیه حضور و دیدارش از استکلهم روبرو شد.
ملاقات وزیر خارجه سوئد با جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران از جوانب مختلف مورد انتقاد قرارگرفته است جواد ظریف در پایان این ملاقات، به کنفرانس مطبوعاتی و به دیدار خبرنگاران نیامد.
رژیم ایران برای خارج شدن از بحران اقتصادی که این رژیم را فلج کرده، به اروپا و سوئد چشم دوخته است.
از سوی دیگر، درست درمقابل ساختمان وزارت خارجه، تظاهرکنندگان مخالف شعارمی دهند که ''با قاتلان مذاکره نکنید!''
تظاهرکننده گفت: ''ما،هرگز چنین روزی رافراموش نمی کنیم''

تلویزیون کانال ۲ سوئد: ۲۰ اوت ۲۰۱۹:
ملاقات وزیر خارجه سوئد با جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران که در استکهلم برگزار شد از جوانب مختلف مورد انتقاد قرار گرفت. هدف رژیم ایران از این ملاقات، نجات قرار داد هسته ای است.
تلویزیون کانال ۲ سوئد سپس با اشاره به راهزنی دریایی و باجگیری رژیم با تعرض به نفتکشها در خلیج فارس می گوید:
ما همچنین، اعتراضات ایرانیان خارج ازکشوررا شنیدیم که معتقدند وزیرخارجه سوئد نباید ظریف را ملاقات می کرد تلویزیون کانال ۲ سوئد می افزاید: در ملاقات با ظریف، نسبت به نقض حقوق بشر توسط رژیم، ابراز نگرانی شده است.
اس و ت نی هیتر-۲۰ اوت ۲۰۱۹:
سفر وزیر خارجه رژیم ایران، که برای حفظ توافقنامه هسته ای به سوئد سفر کرده است، با اعتراضات شدید ایرانیان تبعیدی، روبرو شد.
هنگامی که ایرانیان معترض به وزیر خارجه رژیم ایران، به سمت وزارت امور خارجه حرکت کردند، توسط پلیسهای اسب سوار و مجهز به باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. معترضین پرچمهای شیروخورشید نشان ایران و پلاکارد هایی را با خود حمل می کردند که برروی آن نوشته شده بود: "ظریف مثل گوبلز" (وزیرهیتلر) است.
ظریف بعنوان نماینده حکومتی به سوئد آمده که بخاطر نقض حقوق بشر و آزادیهای مردم ایران، تبعیض علیه زنان و اعمال شکنجه و مجازات اعدام بشدت مورد انتقاد است.
ظریف در معرض تحریم های آمریکا است، به همین خاطر مشخص نیست که آیا او می تواند در ماه سپتامبر به نیویورک سفر کند و در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند یا خیر؟

اکسپرسن سوئد ۲۰ اوت ۲۰۱۹:
همزمان با دیدار ظریف با وزیر خارجه سوئد در ساختمان وزارت امور خارجه،(ایرانیان)در مرکز استکهلم علیه حضور ظریف تظاهرات کردند
از ساعت ۰۹ صبح بامداد سه شنبه، پلیس خیابانهای اطراف وزارت خارجه را مسدود کرد تا معترضان را از میدان گوستاو آدولف پس براند و لی معترضان در ساعت ۹.۳۰ صبح دست به تظاهرات زدند و درحالیکه هدف برخورد پلیس که با باتوم به انها حمله می کرد، به سفر ظریف اعتراض می کردند.