محکومیت نقض حقوق زنان توسط رژیم آخوندی با رای اکثریت قاطع نمایندگان در اجلاس رسمی پارلمان اروپا

 

ظهر روز پنجشنبه ۲۸ام شهریورماه پارلمان اروپا در اجلاس رسمی خود در استراسبورگ، با تصویب قطعنامه ای با اکثریت آرا نمایندگان این پارلمان، نقض حقوق زنان توسط رژیم آخوندی را محکوم کرد.

این قطعنامه با ۶۰۸ رأی موافق تنها در مقابل ۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

پارلمان اروپا در این قطعنامه خواستار متوقف کردن سرکوب زنان و آزادی مدافعان حقوق بشر در ایران  شده است. قطعنامه پارلمان اروپا خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی زنان دستگیر شده به خاطر سرکوب و تحمیل حجاب  اجباری شده و از  همه مدافعان حقوق زنان که برای رسیدن به هدفشان در برابر تمامی مشکلات و سرکوبها پایداری می کنند و به تلاشهایشان ادامه می دهند تقدیرو حمایت کرده است.

در قطعنامه مصوب پارلمان اروپا هم چنین آمده است که رژیم آخوندها باید اتباع دو تابعیتی اتحادیة اروپا را که در ایران زندانی هستند، آزاد کند.

در اجلاس رسمی پارلمان اروپا و پیش از رای گیری بر سر قطعنامه شماری از نمایندگان این پارلمان طی سخنانی سرکوب زنان و دستگیری و سرکوب مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان در ایران را محکوم کردند.

خانم آنا فوتیگا نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه پیشین لهستان طی سخنانی از شجاعت زنان ایران درمقابله با حکومت آخوندی و علیه تحمیل حجاب اجباری تقدیر کرد. و دستگیری و زندانی کردن زنان معترض و دو تابعیتی را محکوم کرد و به ‌آزادی زنان دستگیر شده فراخوان داد.

وی در ادامه افزود:‌ «من اززنان ایران تقدیر می کنم بخاطر شجاعت و اراده و عزم آنها نه فقط بخاطر مبارزه برای حقوق زنان بلکه بخاطر اعتراض برای حقوق کل جامعه علیه رژیم ایران. اپوزیسیون اصلی رژیم ایران شورای ملی مقاومت ایران است که توسط یک خانم به خوبی رهبری می شود».