مایک پمپئو:‌حمله به کشورهای دیگر و مختل کردن اقتصاد جهانی قیمت دارد

 
وزارت خارجه آمریکا بیانیه مطبوعاتی مایک پمپئو در باره تحریم بانک مرکزی، صندوق توسعه رژیم و شرکت اعتماد تجارت پارس را منتشر کرد.

در این بیانیه مایک پمپئو با اشاره به تلاش رژیم برای مقصر جلوه دادن عوامل خود افزود:‌ شواهد به رژیم ایران اشاره میکند و فقط به رژیم ایران. در نتیجه رئیس جمهور دونالد ترامپ به دولت خود دستور داد که تحریمها علیه کشور سردمدار حامی تروریسم در دنیا را که هم اکنون تحریم هایی تاریخی است، بطور اساسی افزایش بدهد.
وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه اضافه کرد:‌ شرکت اعتماد تجارت پارس نقل و انتقالات مالی برای خریدهای نظامی را مخفی می‌کند. این نهادها با تأمین مالی سپاه پاسداران، که در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی قرار دارد، نیروی قدس آن و حزب الله که نیروی اصلی نیابتی رژیم ایران است، از تروریسم و تجاوزات منطقه ای رژیم پشتیبانی می‌کنند.
پمپئو افزود:‌حمله به کشورهای دیگر و مختل کردن اقتصاد جهانی قیمت دارد. رژیم در تهران باید بواسطه انزوای دیپلماتیک و فشار اقتصادی، مورد حسابرسی قرار بگیرد. کارزار فشار حداکثری ما به افزایش هزینه برای رژیم ایران ادامه خواهد داد تا زمانی که این رزیم از سیاستهای بی ثبات کننده خود در سراسر خاورمیانه و در اقصی نقاط دنیا دست بردارد.