اعلام تحریم بانک مرکزی رژیم آخوندی توسط رئیس جمهور آمریکا



دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه۲۹شهریور در جمع خبرنگاران تحریم بانک مرکزی حکومت آخوندی را اعلام کرد.

اعلام تحریم بانک مرکزی حکومت آخوندی چهار روز پس از حملات رژیم آخوندی به  تأسیسات نفتی عربستان سعودی صورت می گیرد. رئیس جمهور آمریکا  به خبرنگاران گفت: من هم اکنون بانک مرکزی رژیم ایران را تحریم کردم که بانک مرکزی آنهاست و این در بالاترین سطح تحریمها است.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا خطاب به ترامپ گفت: همانطور که شما به ما دستور دادید در ادامه سیاست فشار حداکثری، اکنون بانک مرکزی رژیم  ایران تحریم شد.
منوچین افزود: تمامی منابعی که به سپاه پاسداران منتهی  میشود، قطع شدند. این تحریم، تحریم بسیار بزرگی است و ما اکنون تمام منابع مالی حکومت ایران را قطع کرده ایم.

همزمان، وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه اعلام کرد: خزانه داری آمریکا بانک مرکزی رژیم ایران و صندوق توسعه این رژیم و هم چنین شرکت اعتماد تجارت پارس را تحریم کرد.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است: تحریمهای جدید آمریکا  منابع مالی نیروهای نیابتی رژیم ایران و بازوهای تروریستی آن شامل سپاه پاسداران، نیروی قدس و شبه نظامیان این رژیم در لبنان و حوثی ها در یمن را هدف قرار می دهد.
این بیانیه می افزاید: بانک مرکزی رژیم ایران، میلیاردها دلار برای سپاه پاسداران، نیروی قدس و نیروهای نیابتی تروریستی آن فراهم کرده است.
صندوق توسعه رژیم ایران نیز، که هیات امنای آن شامل رئیس جمهور و وزیر نفت و مدیر بانک مرکزی رژیم ایران هستند، منبع عمده‌ یی برای ارز خارجی و تامین مالی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران  و وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح این رژیم است.

در رابطه با تحریمهای جدید که به دنبال حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان اعلام شده است، ترامپ روز ۲۷شهریور از تشدید چشمگیر تحریمها علیه حکومت آخوندی خبر داده بود.
وی در تویتر خود نوشت: به وزیر خزانه‌داری آمریکا دستور داده است تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی را به میزان چشمگیری افزایش دهد.