وضعیت فاجعه‌بار مردم سیل زده پلدختر در لرستان ۶ ماه بعداز وقوع سیل ویرانگر

 

سرنوشت هم میهنان سیل زده در شمال و غرب و جنوب کشور، مانند همان وضعیتی است که هم میهنان زلزله زده در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در مدت ۲ سالی که از زلزله در این مناطق می گذرد به چشم دیدند.

رسانه های رژیم، خود به وضعیت نابه سامان مردم سیل زده در شهرهای مختلف لرستان از جمله پلدختر که خسارات زیادی در جریان سیلاب های ویرانگر بهار امسال متحمل شد اشاره می کنند. سیلابهایی که عمدتا ناشی از ۴۰ سال تبهکاری رژیم و بی کفایتی و غارت و چپاول مردم توسط آخوندهای دزد حاکم و کارگزاران رژیم بود.
مردم مناطق سیل زده لرستان همچنان در غبار و اوضاع نه چندان به سامان بعد از حادثه زندگی می‌کنند.

یک رسانه رژیم در ۲۲ شهریور جاری می نویسد: این روزها که صدای پای پاییز با خنک شدن هوا کم کم به گوش می رسد نگرانی ها در مناطق خسارت دیده از سیل دوچندان شده، همچنان بسیاری از زیرساخت ها احیا نشده و وعده های فروردین روی زمین مانده است.
در جریان دو سیل رخ داده طی فروردین ماه امسال ۶ هزار واحد تجاری و ۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان خسارت دیده است. در سیل لرستان ۱۸ شهر و هزار و ۲۰۰ روستا درگیر سیلاب و ۳۵ هزار خانوار دچار مشکل شدند، و بسیاری خسارات دیگر بخصوص به کشاورزان محروم و روستاها.

حالا حدود ۶ ماه از وقوع سیل ویرانگر در لرستان می گذرد، زیرساخت های شهری، پل ها، ابنیه، جاده های مواصلاتی و راه های روستایی خسارت های فراوانی دیده اند و اما روند بازسازی این زیرساخت ها در این استان به کندی پیش می رود.
هنوز مشکلات فراوانی در زمینه مسکن، کشاورزی، باغات، بهداشت، مدارس، کسب وکار و… پیش روی مردم است و موجب نگرانی و دغدغه سیل زدگان شده.

یک رسانه دیگر رژیم طی گزارشی از پلدختر می نویسد:‌ در هوای گرم و طاقت‌فرسای پلدختر، شهری که که گویی یک لایه خاک روی آن را پوشانده بود، هنوز آثار سیل در شهر مشهود بود از خانه‌های نیمه تخریب گرفته تا ورزشگاهی که جز یک دیوار و عکس و نوشته ای درباره ورزش چیزی از آن باقی نمانده بود و مغازه‌ای که فقط یک چهار دیواری نیمه نصفه داشت.
در آن آب و هوای گرم طاقت‌فرسا برخی هنوز در چادر‌ها زندگی می‌کردند و اغلب آن‌ها مستاجرانی بودند که خانه‌شان تخریب شده بود، آن‌هایی هم که صاحبخانه بودند بعد از آن سیل ویرانگر به زحمت وسیله زندگی برای گذران روز‌ها جور کرده بودند.

کمتر کسی تصور می‌کند به این زودی این وضعیت سر و سامان پیدا کند به ویژه اهالی این منطقه که نگرانی دوچندان دارند
دهیار روستای تیمورآباد پلدختر می گوید: هیچ مسئولی از شهرستان پلدختر با گذشت ۶ ماه از وقوع سیل امسال هیچ گونه اقدام عملیاتی برای رفع مشکلات ناشی از سیل در این روستا انجام نداده و حتی یک بارهم به آن سرکشی نکرده اند.

یک رسانه دیگر رژیم در روزهای پایانی شهریور ماه با عنوان مدارس به گل نشسته می نویسد: مدرسه تا کمر در گل فرو رفته، البته بعد از ۶‌ماه دیگر اسمش گل نیست، کوه خاک است که گُله به گُله داخل کلاس‌ها سر به فلک کشیده و آنها را شبیه یک رشته کوه به‌هم‌پیوسته کرده است.

یک کارگزار رژیم در فرمانداری پلدختر می گوید: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی، چنانچه رسوبات بستر رودخانه کشکان لایروبی نشود آب با نخستین بارندگی به شهر پلدختر نفوذ می کند.

یک رسانه رژیم در روزهای پایانی شهریورماه نوشت: تابستان وعده‌ها به خزان نشست و سیل‌زدگان بهار که داروندارشان را سیلاب غارت کرده‌بود در هراس از بارش‌های پاییزی قرار دارند که آیا دیوار ساحلی تکمیل می‌شود یا سیلاب دوباره شهر را فرا خواهد گرفت.

یک کارگزار رژیم در شهر معمولان اعتراف می کند هنوز کوچکترین اقدامی برای ساخت ۵ پل تخریب شده در این منطقه انجام نشده است، جاده ها آسفالت نشده و خطرناک هستند که موجب اعتراضات شدید مردم شده است. یک کارگزار دیگر رژیم می گوید:‌ تا شروع فصل بارندگی ها زمان زیادی نمانده است، نگرانی ها در زمینه وضعیت زیرساخت ها جدی است و بیم آن می رود نخستین بارندگی شدید در استان بحران ساز شود.