تاکید آمریکا بر ادامه فشار حداکثر بر رژیم آخوندی


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ در پاسخ به این سئوال که آیا  این تحریمها آخرین تحریمهای علیه رژیم ایران  خواهد بود؟ گفت:‌ نه اصلا.

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا‌ گفت: «واقعیت این است که ما فشار بر رژیم ایران را ادامه می‌دهیم تا اینکه به میز مذاکره بازگردد و یک توافق جدید و بهتر بدست آید. مشکل برجام این است که این توافق، رفتار بدخواهانه رژیم ایران در منطقه را شامل نمی شود؛ از جمله برجام، رژیم ایران را از کارهایی مانند طراحی توطئه های ترور در اروپا متوقف نمی‌کند، رژیم ایران را از کمک‌رسانی مالی به حزب الله یا کمک مالی به حوثیها متوقف نمی‌کند».
مورگان اورتگاس افزود: «من با وزیر پمپئو در عربستان و امارات بودم و درحالیکه ما بدنبال انجام تحقیق بودیم و در زمانی که ما متحدان را گردهم می آوردیم؛ برای یک پاسخ بین‌المللی به این حمله بودیم ظریف وزیرخارجه رژیم ایران را دیدیم که به جنگ تمام عیار تهدید کرد و تهدید به جنگ تا آخرین سرباز آمریکا کرد.
ما برای گردهم آوردن جامعه بین المللی تلاش می کنیم تا به رژیم ایران بگوییم نمی توانید ۶۰درصد فروش نفت سعودی را از بازار حذف کنید و ما این رفتار بدخواهانه را تحمل نمی‌کنیم.
آنچه ما می خواهیم ایجاد یک ائتلاف بین المللی است تا به فعالیتهای تجاوزگرانه رژیم ایران پاسخ بدهیم.
 شما هفته آینده در مجمع عمومی خواهید دید که وزیر پمپئو تلاش می‌کند تا جامعه بین‌المللی گردهم آیند و رژیم ایران را از ادامه ایجاد رعب و وحشت در منطقه متوقف کنند».