فراری دادن یکی از همدستان دزد حسین فریدون برادر آخوند روحانی

 

به دنبال صدور حکم قطعی ۵سال زندان برای حسین فریدون برادر آخوند روحانی توسط باند غالب رژیم،‌ فاش شد که یکی از همدستان دزد وی به نام رسول دانیال زاده را فراری دادند.

علیرضا زاکانی عضو سابق مجلس ارتجاع گفت:‌ رسول دانیال زاده که نام او در پرونده حسین فریدون و اکبر طبری مطرح شده، با وجود اتهام «فساد اقتصادی سه هزار میلیارد تومانی فراری داده شده» است.
رسول دانیال زاده به دلیل بیش از دو هزار میلیارد تومان بدهکاری به بانک ها روز ۲۵ دی ۹۵ بازداشت شد اما گزارشی درباره وضعیت پرونده او منتشر نشده است.رسول دانیال زاده مالک چند کارخانه فولادسازی از جمله «گیلان»، «نورد و لوله سمنان» و «کاویان» است. خبرگزاری فارس پیش از این در گزارشی نوشته بود که او مالک شرکت «گلد فیرو» در امارات و شرکت «ال.سی.اس» در هامبورگ آلمان نیز هست. از دانیال زاده به عنوان یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی نام برده می شود و برخی از رسانه های اصولگرا، بدهی او را «چهار هزار میلیارد تومان» ذکر کرده اند.
حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو دیگر مجلس ارتجاع پیشتر فاش کرده بود:‌ رسول دانیال زاده «خانه ای را به ارزش ۱۶ میلیارد تومان به همسر حسین فریدون هدیه داده است».