ادامه قیام مردم و جوانان شورشی در عراق علیه دست نشاندگان ولایت فقیه


قیام مردم و جوانان دلیر وشورشی عراق علیه فساد دولتی و دخالتهای رژیم آخوندی و مزدوران و بسیجیان آن، باوجود کشتار وحشیانه ادامه دارد.

در جریان قیامهای مردمی طی روزهای اخیر جوانان شورشگر در شهرهای شیعه نشین ناصریه و نجف و عماره دفاتر مزدوران و شبه نظامیان رژیم آخوندی و احزاب وابسته به آن را به آتش کشیدند و درحالیکه پرچمهای حسینی در دست داشتند و فریادهای لبیک یا حسین سرمی دادند با بسیجیان وابسته به رژیم ولایت فقیه و نیروی تروریستی قدس درگیرشدند.
مراکز و دفاتر عصائب به ریاست قیس خزعلی از اجیرشدگان نیروی تروریستی در نجف و عماره در شعله های آتش سوخت.
مزدوران عصائب به همراه کتائب حزب الله همان جنایتکارانی هستند که در همدستی با شخص نوری مالکی در کشتار وحشیانه مجاهدان در اشرف و لیبرتی عراق دست داشتند.
تلویزیون الحره گزارش داد:‌ تظاهرکنندگان رژیم ایران را در پشت سرکوب تظاهرات می بینند. روز جمعه چند نفر با شلیک تک تیراندازان کشته شده اند.
تظاهرکنندگان شعارهایی علیه رژیم ایران که همدست حکومت عراق است سر دادند.
یک پارلمانتر سابق گفت:‌ روز جمعه تک تیراندازان مستقر در برخی اماکن بغداد ۲ تظاهرکننده و دو تن از نیروهای مسلح را به قتل رساندند.
مثال الآلوسی افزود:‌ قاسم سلیمانی تروریست و مشاورین امنیتی سفارت رژیم ایران چه بسا تک تیراندازان و شبکه‌های کشتار غیرنظامیان را با هدف بهم ریختن اوضاع مدیریت میکنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: تک‌تیراندازان نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان در بغداد شلیک کردند.
کارکنان تلویزیون رویترز، پس از آن که تک‌تیراندازان از پشت بام‌ها به میان جمعیت آتش گشودند، مردی را دیدند که به‌دلیل اصابت گلوله به گردن به سختی مجروح شد. شلیک‌های پراکنده در اواخر عصر روز جمعه در بغداد شنیده می شد
امدادگران گفتند نیروهای امنیتی سه تظاهرکننده را که سعی داشتند به مقرهای دولتی استان دیوانیه حمله کنند به قتل رساندند. این اعتراضات از جنوب، قلب اکثریت شیعه نشین بپا شد و به سرعت گسترش یافت.
تعداد مجروحین در تظاهرات عراق به ۴۰۰۰ نفر رسید.

اسکای نیوز درگزارش خود از قیام روز جمعه در بغداد گفت: شلیک گلوله‌های جنگی نتوانسته است تظاهرکنندگان را به سکوت وادار کند.
صدای شلیک در اتوبان نزدیک محله شعله شنیده میشود. یک تظاهرات اعتراضی در خیابان فلسطین جریان دارد. این وضعیت بغداد است. در سایر استانهای عراق از جمله در استان میسان و در شهر العماره مرکز استان میسان تظاهراتی صورت گرفت. همچنین در استان ذیقار کمی قبل تظاهرات از سر گرفته شد.
۴۰ میلیون نفر در وضعیتی وخیم در یک کشور نفت خیز زندگی میکنند
زیربناها و زندگی فروپاشیده و شهرها ویران شده است

آناتولی ترکیه: بیش از ۱۰۰ کشته و ۲۵۰۰ مجروح در تظاهرات مردم عراق
خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مقامی در وزارت بهداشت عراق گزراش کرد: از زمان شروع تظاهرات سراسری عراق دست کم ۱۰۰ نفر کشته شده اند. بیش از ۲۵۰۰ نفر نیز از زمان شرو ع تظاهرات ها در بغداد و استان های جنوبی عراق مجروح شده اند.
 به گفته یک افسر پلیس تظاهرات کنندگان خشمگین روز جمعه به شورای استان دیوانیه که اکثر ساکنان آن شیعه هستند حمله کردند.
به گفته این منبع تظاهرکنندگان با سنگ به مقابله با نیروهای امنیتی که به سوی تظاهرکنندگان شلیک می کنند می روند.

سازمان گزارشگران بدون مرز حملات گسترده نیروهای عراقی به روزنامه نگاران را محکوم کرد. این سازمان می گوید:‌ حداقل ۱۴ رسانه هدف این حملات بوده اند. اعضای چندین کانال تلویزیونی در میدان تحریر بغداد زخمی شدند.
آنان مشغول انعکاس دادن به تظاهرات مردم و حملات نیروهای امنیتی بودند.
یک خبرنگار به اتحادیه ملی روزنامه نگاران عراق گفت:‌ پوشش تظاهرات بسیار دشوار است زیرا سرکوب معترضان به طور خودکار روزنامه نگاران را تحت تأثیر قرار داده است.