محکومیتهای جهانی علیه حملات ترکیه به کردها در شمال سوریه



مقاومت ایران توقف حملات ترکیه، بیرون رفتن نیروهای خارجی و به ویژه خلع ید و اخراج رژیم آخوندی و پاسدارانش از سوریه را لازمه صلح و امنیت و ثبات میداند.

در پی حملات ترکیه به مناطق کردنشین در شمال سوریه و بی نتیجه ماندن اجلاس شورای امنیت ملل متحد در این باره، اجلاس فوق العاده وزرای خارجه عرب در قاهره کار خود را آغاز کرد. همزمان محکومیت های بین المللی و اعتراضهای مردم کرد و جوامع کردی در کشورهای مختلف علیه حملات ترکیه جریان دارد. در این اعتراضها که گروههای کرد ایرانی و هموطنانمان در کردستان ایران را هم در برمیگیرد، از آمریکا میخواهند از خیانت و خالی کردن پشت کردها که در برابر داعش متحد و کمک کار آن بودند، اجتناب کند. همچنین علیه اردوغان و ترکیه بخاطر حملات و آواره کردن کردها شعار میدهند.
واضح است که رژیم ضد بشری آخوندی که ۴۰ سال است به کشتار و حمله و سرکوب مردم کردستان ایران و پیشمرگان و گروههای کرد ایرانی ادامه میدهد، از اینکه ترک و کرد و عرب در یک جنگ کثیف به جان یکدیگر بیفتند بسیار خوشحال است و به طرق مختلف به آن دامن میزند و از آن بهره برداری میکند.
از سوی دیگر وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد در صورت صدور فرمان اجرایی توسط رئیس جمهور این کشور، تحریمها علیه ترکیه بسیار شدید خواهد بود.منوچین گفت ما اگر بخواهیم میتوانیم اقتصاد ترکیه را از بین ببریم.
مقاومت ایران توقف حملات ترکیه، بیرون رفتن همه نیروهای خارجی از خاک سوریه، به ویژه خلع ید و اخراج رژیم آخوندی و پاسدارانش از این کشور را لازمه صلح و امنیت و ثبات میداند. حقوق کردها، حق مردم سوریه برای سرنگون کردن رژیم خونریز بشار اسد و بازگشت آوارگان و حقوق همه ملیتها در این منطقه باید به رسمیت شناخته شود.