یونایتدپرس بین المللی:‌ ایران و عراق در شعله های آتش



یونایتدپرس بین المللی طی مقاله یی به قلم استرون استیونسون هماهنگ کننده کارزار تغییر در ایران نوشت: در حالی که اعتراضات خیابانی در ایران و عراق تشدید می شود، تنها یک هدف برای تظاهرکنندگان وجود دارد– رژیم فاشیست ملاها.

در ایران، هزاران نفر در لردگان، اراک، اصفهان و سایر شهرها به خیابانها ریختند و شعار  «مرگ بر دیکتاتو» و  «نه غزه نه لبنان» «جانم فدای ایران» سردادند. در کشور همسایه عراق اعتراضات گسترده خواستار خروج کامل رژیم ایران و عواملش از عراق شده اند.
در هر دو کشور سپاه پاسداران، گشتاپوی رژیم ایران بی رحمانه تلاش کرده است قیام های مردمی را سرکوب کند.
در ایران رژیم از خشونت، گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده می کند تا تظاهرکنندگان را پراکنده کند و خشم بیشتری را بر می انگیزد که در لردگان منجر به آتش کشیدن دفتر فرمانداری شد. در سراسر ایران، پوسترهای تبلیغاتی غول پیکر از رهبر فاسد و روانی خامنه ای توسط گروه هایی از جوانان به آتش کشیده شده اند. جوانانی که مشتاق هستند انزجار شدید خود را از رژیم سرکوبگر و خواست خود را برای تغییر نشان دهند.
مقامات رژیم واحدهای مقاومت، جنبش اپوزیسیون دمکراتیک، مجاهدین خلق ایران را به سازمان دادن اعتراضات متهم کرده اند. به گفته خبرگزاری دولتی مهر علی محمد اکبری گفت: «مجاهدین در شورش های اخیر حاضر بودند. آنها صورت هایشان را پوشانده بودند و مردم را راهنمایی می کردند». 
ترس رو به افزایش رژیم از مجاهدین و نگرانی آن از فکر یک انقلاب تازه که آنها را از قدرت به زیر بکشد و  وحشت فزاینده هیستریک از مجاهدین، روز به روز آشکار تر می شود. ظهور بنرها، پوسترها و نقاشی های دیواری حمایت از مجاهدین و مریم رجوی پرزیدنت اپوزیسیون بر اضطراب روز افزون آنها می افزاید.
در ضمن، در عراق تک تیراندازها و مردان مسلح شبه نظامیان حشدالشعبی دهها تن از معترضین را کشته و مجروح کرده اند. حشدالشعبی توسط سپاه تامین مالی و اداره می شود. ...