شرایط وخیم و ضد انسانی زندانیان زندان بزرگ فشافویه


اگرچه ادعای حکومت آخوندی از ساخت زندان بزرگ تهران در فشافویه از جمله حل معضل جا برای زندانیان بود، اما اکنون یکی از مشکلات حاد زندانیان تراکم زندانی است.

اخیراٌ حدود ۵۰۰ زندانی از اوین به این زندان منتقل شده‌اند و زندانیان اغلب کف‌خواب هستند.
کیفیت آب آشامیدنی و غذای روزانه، نداشتن ملاقات حضوری، عدم دسترسی به تلفن و کاهش تماس تلفنی با خانواده از جمله مسائل دیگریست که زندانیان روزانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
بهداری زندان پزشک ندارد مراجعه زندانیانی که به خاطر ضرب و جرح و شکنجه زندانبانان به بهداری بی‌پاسخ می‌ماند و و در بسیاری موارد به یک معضل طولانی‌مدت برای زندانی تبدیل می‌شود.
وضعیت بهداشت در بندهای زندانی به قدری پایین است که موشهای بزرگی در زندان وجود دارد. کنسروهایی که در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد تاریخ مصرفشان گذشته و وسایل گرمایشی و الزامات گرم کردن غذا در اختیار زندانیان قرار نمی‌گیرد.
نوشته های زندانیان از داخل زندان فشافویه حاکیست که تعرض به زندانیان، و فروش انواع مواد مخدر با قیمت بالا و کار اجباری از ابزارهای دیگر ضدانسانی حکومت اخوندی برای فشار و سوءاستفاده از زندانی است. فروش مواد مخدر در این زندان بیداد میکند. شبها ساعت ده به بعد مواد را وارد زندان می‌کنند. بسیاری از زندانیانی که حتی سیگار هم نمی‌کشیدند معتاد شده‌اند. انواع مواد مخدر و قرص B۲ به صورت فراوان و با قیمت بالا وجود دارد.
دژخیمان رژیم در داخل زندان، از زندانیان باج می گیرند و زندانیان را به کار اجباری مجبور می‌کنند.

در همین زندان در ۲۰خرداد۹۸رژیم پلید آخوندی توطئه قتل علیرضا شیرمحمد علی را به اجرا گذاشت و این زندانی جوان ۲۱ساله با ضربات چاقو توسط دو تن از مزدوران رژیم به طرز فجیعی به قتل رسید درحالیکه او در اسفند و فروردین گذشته دراعتراض به به شرایط وخیم بهداشتی و زیستی زندان و عدم امنیت جانی خودش و عدم تفکیک زندانیان سیاسی از مجرمان خطرناک دست به اعتصاب غذا زده بود.
مقاومت ایران در همان زمان باردیگر بر محکومیت جنایتهای دیکتاتوری اخوندی در زندانها و فراخوان خانم مریم رجوی به تشکیل یک هیئت بین المللی برای بازدید از زندانهای رژیم ضدبشری آخوندها تاکید کرد.