داغ دل اخوند روحانی از قیام دیماه ۹۶

 

آخوند روحانی در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود، داغ دل حکومت آخوندی از قیام دیماه ۹۶ را تازه کرد.

او گفت که از دی ماه ۹۶ ما وارد شرایط جدیدی شدیم و پس از آن قیام بود که آمریکا از برجام خارج شد.
وی اذعان کرد که شرایط کنونی رژیم در زیر ضرب تحریم نفتی، بدتر از زمان جنگ است.
آخوند روحانی در تلویزیون رژیم -۲۲مهر۱۳۹۸: «همه شاخص های سیاسی، امنیتی، منطقه و بویژه اقتصادی مسیر صحیح و درست و مثبت خودش را طی کرد. اما از دی ماه ۹۶ ما وارد شرایط جدیدی شدیم، کبریت این شرایط ابتدا در داخل و سپس از خارج زده شد و ما وارد سال ۹۷ شدیم با شرایط بسیار سخت و مشکل.
با یک شرایط جدیدی ما مواجه شدیم یعنی ما پیش بینی ۹۶ را من خودم فکر نمی‌کردم که یک عده افراد کم خرد یک حادثه بزرگ را در کشور به وجود بیاورند بعد ضد انقلاب بیاید موج سواری بکند از آن اشتباه و بعد چراغ سبز به ترامپ نشان داده بشود و او بیاید از برجام خارج بشود و تحریم‌ها که شدیدترین تحریم‌ها در سال ۹۷ و ۹۸ علیه ایران اعمال شده که من فکر می‌کنم نه در ایران سابقه داشته در هیچ زمانی نه در زمان جنگ یک هم چنین شرایطی را ما شاهد بودیم نه در تحلیل سال‌های گذشته ما شاهد چنین شرایطی ما بودیم سخت ترین تحریم علیه ایران وضع شده».
رئیس جمهور ارتجاع با حسرت و افسوس از اینکه تلاش برای مذاکره در نیویورک و مجمع عمومی به جایی نرسیده، در زیر ضرب فشار حداکثری و تحریمهای نفتی و بانکی، باردیگر خودش را به مذاکره با آمریکا دعوت کرد و حتی گفت، حاضر است در این راه قربانی شود!.
وی گفت: «ما به دنیا گفتیم ما از مذاکره نمی‌ترسیم و این را همه شنیدند که ما آماده هستیم حتی آماده بودیم در نیویورک اجلاس پنج به اضافه یک در سطح سران تشکیل بشود به شرط آن که ما اطمینان پیدا کنیم که اجلاس۵ به اضافه یک هست نه جلسه انتخاباتی برای آقای ترامپ اگر مطمئن می‌شدیم ما این جلسه را می‌گذاشتیم من به سران کشورهای اروپایی به صراحت گفتم هر زمان من اطمینان پیدا کنم که منافع ملت ایران در یک جمعی در یک اجلاسی در یک جلسه ای تامین بشود و بار فشار از روی دوش مردم برداشته می شود اما من باید شخصاً قربانی بشوم با افتخار این قربانی را می پذیرم و قبول میکنم در آینده هم این کار را خواهم کرد».
رئیس جمهور ولایت فقیه با اعلام تداوم خودزنیهای رژیم در نقض برجام و ناامیدی از آویختن به دامن اروپا، گفت: متاسفانه قول‌هایی که دادند نتوانستند به آن عمل کنند. آنها در حد خودشان تلاش های زیادی کردند اما متاسفانه سه کشور اروپایی حالا تعبیر شما را من نمی توانم قبول کنم که پیروی کردند از آمریکا اما در عین حال پای تعهد خودشان نایستند متاسفانه و آنچه لازم بود عمل کنند انجام ندادند و قول‌هایی که دادند نتوانستند بهش عمل کنند. و امروز خوشبختانه هم آی آر شش ما دارد کار می‌کند و به آن تزریق uf۶ می‌شود هم آی آر چهار ما کار میکند هم آی آر دو دارد کار میکند و به زودی آی آر ۹ ما هم بهش تزریق خواهد شد و شروع می‌کند به فعالیت آی آر هفت هم همزمان با آی آر ۹ البته آی آر هشت ما داره کار میکند و به نظر من این گام سوم یک تحول بسیار بزرگی بوده که ایران آغاز کرده و شروع کرده اگر آنها در این فرصت برگردند به تعهدات خودشان ما می توانیم برگردیم به تعهدات کامل خودمان و اگر آنها همین مسیر را ادامه بدهد ما گام‌های بعدی را در این زمینه بر خواهیم داشت».