تأکید مایک پمپئو بر ادامه فشار حداکثری علیه رژیم آخوندی

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تصریح کرد رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم است و هدف آمریکا مقابله با آن است.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به سفر خود و مایک پنس به ترکیه در رابطه با اوضاع سوریه گفت:‌ما می خواهیم با خطراتی که متوجه امنیت آمریکاست مقابله کنیم. از اعمال ضدتروریستی در سراسر جهان تا تلاش های ما در غرب آفریقا و فیلیپین و سراسر جهان برای رسیدن به یک هدف واحد است. این چیزی است که ما هنوز روی آن تمرکز می کنیم. بنابراین سوریه بخش کوچکی از این هدف است. این بخش کوچکی از استراتژی ما در خاورمیانه است. من و شما بارها در مورد بزرگترین حامی تروریسم جهان، رژیم ایران صحبت کرده ایم.
فاکس نیوز پرسید:‌ بزرگترین موضوع ما رژیم ایران است من احساس می کنم دولت با کارزار فشار، رژیم ایران را به زانو درآورده و اقتصاد آن را از طریق تحریم ها نابود کرده است، و اکنون ما دست از این کار برداشته ایم و سوریه را ترک می کنیم.
مایک پمپئو در پاسخ گفت:‌ من می توانم به شما در این مورد اطمینان دهم: رژیم ایران قدرت و فشار کامل آمریکا را احساس میکند. آنها دیروز این احساس را داشتند. آنها یک هفته پیش آن را احساس می کردند. آنها از این پس برای ماهها آنرا احساس خواهند کرد. ما این استراتژی را تدوین کرده ایم، ما نسبت به آن کاملا متعهد هستیم و من اطمینان دارم در نهایت پیروز خواهیم شد....