قیام مردم و جوانان عراق در سراسر کشور

 

قیام مردم عراق با وجود کشتار وحشیانه بدست مزدوران سرکوبگر و دست نشاندگان رژیم اشغالگر آخوندی روز سه شنبه نیز در بغداد و سایر شهرهای عراق ادامه یافت.

به گزارش اسکای نیوز در بغداد بسیاری از خیابانها و مسیرهای اصلی توسط جوانان شورشی بسته شده است. میدان تحریر کماکان در تسخیر قیام کنندگان است.
قبیله شمر عراق از قبایل بزرگ این کشور به قیام کنندگان در میدان تحریر بغداد پیوستند.
روز دوشنبه درگیریهای خونین در اطراف میدان تحریر، پل جمهوری و خیابان رشید به وقوع پیوست و شماری از قیام کنندگان به شهادت رسیدند.
هنگامیکه تظاهرکنندگان به نزدیکی مقر رادیو و تلویزیون دولتی و سفارت رژیم آخوندی رسیدند، مزدوران سرکوبگر اقدام به شلیک بسوی آنها کردند. همچنین در مسیر حرکت تظاهر کنندگان به سمت ساختمان وزارتهای دادگستری و خارجه، شلیک مستمر گاز آشک آور به چشم می خورد.

در کربلا جوانان شورشی روز سه شنبه ۱۴آبان به استانداری حمله کردند. وحوش سرکوبگر به روی قیام کنندگان آتش گشودند و تعدادی را مجروح کردند.

قیام کنندگان کربلا، هنگامی که پرچم کنسولگری رژیم در کربلا را پایین کشیدند روی آن پلاکاردی نصب کردند با این عنوان:‌به فرمان مردم بسته شد.

روز سه شنبه عشایر کربلا به دولت عراق ۷۲ساعت مهلت دادند قاتلان تظاهرکنندگانی را که در جریان حمله به کنسولگری رژیم ایران به شهادت رسیدند تحویل دهد. در جریان حمله یکشنبه شب به کنسولگری رژیم آخوندی در کربلا ۴نفر کشته شدند.
در ام قصر جوانان شورشی در جریان درگیری با نیروهای سرکوبگر یک خودرو زرهی متعلق به تیپ ۳۶مکانیزه عراق را به غنیمت گرفتند.
مردم ام‌قصر دروازه ورودی این بندر استراتژیک عراقی را در دست دارند و راه‌های آسفالته و راه‌آهن منطقه را بسته اند.
در بصره دانشجویان تظاهرات کردند و خواهان تغییر رژیم پس از ۱۶ سال فساد و ناامنی شدند.
حکومت دست نشانده رژیم آخوندی در عراق برای جلوگیری از انتشار اخبار قیام با الگوی اربابانش در تهران خطوط اینترنتی در بغداد و شهرهای دیگر را قطع کرده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از «نت بلاکس» مانیتور کننده اینترنتی اعلام کرد دسترسی به اینترنت در بغداد و عمده شهرهای عراق قطع شده است... در بیانیه «نت بلاکس» آمده است: «دهها میلیون نفر در بغداد و همچنین بصره، کربلا و دیگر مراکز جمعیتی در عراق تحت تاثیر این مساله قرار گرفته اند. تظاهرکنندگان عراقی در کربلا می گویند از دخالتهای رژیم آخوندی به ستوه آمده اند.
یک جوان قیام کننده در بالای ساختمان مشرف به میدان تحریر که این روزها به کوه احد انقلاب عراق معروف شده ایستاده و شعری در مدح انقلاب و انقلابیون عراق می‌خواند».

جوانان شورشی عراق خشم و انزجار خود را از رژیم آخوندی با پاره کردن و لگدکوب کردن عکسهای آنان نشان میدهند.