فیگارو: اروپاییها زنگ خطر را برای رژیم ایران به صدا در آوردند

 

روزنامه فرانسوی فیگارو چاپ فرانسه، زیر عنوان «اروپاییها زنگ خطر را برای رژیم ایران به صدا در آوردند»، به پیامد نقض برجام توسط رژیم پرداخت.

و می نویسد:‌ رژیم تهران، به نحوی برگشت ناپذیر از توافق برجام فاصله می گیرد به گفته یک دیپلمات فرانسوی، "وضع وخیم است". تا این اواخر نقض موارد برجام نسبتا کم دامنه و بخصوص برگشت پذیر بود. اما از چند هفته قبل نقض تعهدات از مرحله تازه ای عبور کرده است.
آژانس بین الملی انرژی اتمی در گزارش جدیدی خطاب به کشورهای عضو تأیید کرده که "ذراتی از اورانیوم طبیعی" که منشاء آن فعالیتهای انسانی است، در یک سایت "اعلام نشده"ی رژیم ایران یافته است. از آنجا که موارد جدید نقض تعهدات ایران می تواند زمان لازم برای ساختن بمب اتمی را تقلیل دهد، باعث واکنشهای بشدت انتقادآمیز اروپائیان شده است. آلمان، فرانسه و انگلستان به عنوان سه ضامن اروپائی توافق وین، در بیانیه مشترکی از رژیم ایران خواسته اند عقب گرد کند.
فیگارو با اشاره به شکست تلاشهای اروپاییها و به طور خاص فرانسه برای برگرداندن رژیم آخوندی به میز مذاکره می نویسد: پنجره دیپلوماتیک ممکن است در آغاز سال آینده چنانچه سطح غنی سازی اورانیوم به یک باره از ۵ به ۲۰ درصد افزایش یابد، ناگهان و با سر وصدا بسته شود.